To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Stukanie

ostr_y - 4 Marzec 2016, 08:12
Temat postu: [ Silnik] Stukanie
Witam,
posiadam Corsę D z 2007 1.3CDTI na liczniku 130tys. (sprowadzona ale stan licznika raczej pewny bo na my opel wszystko się zgadzało). Od dwóch tygodni po odpaleniu i przez pierwsze 2 minuty silnik pracuje trochę nie równo i widzę że ma podniesione obroty do około 1000. Dodatkowo po dodaniu gazu na 1 i 2 słychać metaliczne stukanie. Przy 3 biegu zanika a po 2 minutach jak silnik chwile popracuję w ogóle stukanie zanika, obroty wracaja na 800-900. Próba odczytania błędów z wyświetlacza nic nie dała bo ich po prostu nie było. Jakieś podpowiedzi?

michalck - 4 Marzec 2016, 16:31

Przebieg mało realny ale niech będzie. Obroty 1000 przy temperaturze minusowej to normalne, a co do stukania na zimnym sprawdź wtryskiwacze. Założę się, że przy 10 stopniach na plusie nie będzie stukania.
ostr_y - 5 Marzec 2016, 14:21

Auto stoi w garażu więc ujemnych temperatur nie doświadcza. Sprawdziłem wtryski wypinając i rzeczywiście 4 wtryskiwacz się podwiesza i to on powoduję te nie równe obroty. Pozostaje jeszcze to stukanie to nie pochodzi od wtrysków ani od rozrządu bo to coś bardziej w rodzaju drgania blachy ciężko opisać. Jeśli niemcury (nie mylić z turasami) zaczynają fałszować ksiązki serwisowe i wpisy w elektronicznym systemie myopel to świat się kończy i auta już tylko z ameryki trzeba będzie ściągać.
michalck - 5 Marzec 2016, 15:09

Zależy kiedy był ostatni serwis u mnie w oplu jest 190tys i na liczniku ale wiem, że realny przebieg to 240tys. Wtryskiwacz na zimnym może stukać jak młotek o blachę ale słyszał byś, że dochodzi z silnika.
gregor_bs - 5 Marzec 2016, 21:00

ostr_y napisał/a:
Auto stoi w garażu więc ujemnych temperatur nie doświadcza. Sprawdziłem wtryski wypinając i rzeczywiście 4 wtryskiwacz się podwiesza i to on powoduję te nie równe obroty. Pozostaje jeszcze to stukanie to nie pochodzi od wtrysków ani od rozrządu bo to coś bardziej w rodzaju drgania blachy ciężko opisać. Jeśli niemcury (nie mylić z turasami) zaczynają fałszować ksiązki serwisowe i wpisy w elektronicznym systemie myopel to świat się kończy i auta już tylko z ameryki trzeba będzie ściągać.


Zatankuj dobrego paliwa, dolej coś do wtrysków I przegoń auto po autostradzie pod max.
Zobaczysz że zacznie chodzić inaczej. Oczywiście pozmieniaj też olej I filtry po po zakupie takie rzeczy to podstawa.

michalck - 6 Marzec 2016, 09:51

Osobiście radził bym Ci jeszcze zapobiegawczo wymienić rozrząd.
iparts - 11 Marzec 2016, 14:36

I przy okazji rozrządu nie zapomnij o pompie wody, ludzie często rozważają czy nie lepiej jest wymienić sam rozrząd. Może i wychodzi taniej ale czy jest sens po kilku tysiącach kilometrów rozbierać silnik od nowa żeby wymienić pompę?
ostr_y - 22 Kwiecień 2016, 11:46

Witam,
stukaniem pukaniem okazał się wtryskiwacz (nr 4). Naiwnie myślałem że dolanie uszlachetniacza coś pomoże ale nie;( Demontaż regeneracja i teraz śmiga. Rozrząd i napinacze chodzą cicho opiłków w oleju brak więc liczę że do 200-250k dociągnie. Pozdrawiam.

michalck - 22 Kwiecień 2016, 12:12

Ile regeneracja? I jakie elementy regenerowali, a raczej wymieniali?
ostr_y - 22 Kwiecień 2016, 14:55

Z tego co mi wiadomo wszystkie elementy poza cewką (cewka pada podobno w stosunku 1:2000000 sztuk). Cena 450 PLN (sama regeneracja) co na Wrocław i okolice jest standardem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group