To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Bierze olej, migota kontrolka oleju

AdaMs_dg - 7 Luty 2016, 18:12
Temat postu: Bierze olej, migota kontrolka oleju
Jak już wspominałem w innym dziale, mamy z autkiem trochę problemów.

Największy dotyczy silnika... Zacznę od tego że jest to 1.0 12V, kilka tysięcy po wymianie UPG (zakładam że poprzedni właściciel mocno przegrzał).

Silnik bierze sporo oleju, nawet 0,5l na 300km... Jeździ na 10W40. Wiem że te silniki spalają olej od nowości, ale to chyba jednak już gruba przesada. Z silnika nic nie kapie, jest suchy. Lekki dymek z wydechu. Dodatkowo po rozgrzaniu na biegu jałowym migota lampka oleju, pomimo właściwego poziomu oleju. Dodanie gazu, powoduje zgaszenie lampki.

Obstawiam słabe ciśnienie oleju i tu moje pytanie. Czy zmiana oliwy na 10w60 zwiększyłoby ciśnienie na tyle, że kontrolka by zgasła? Bo z tego co się orientuje, słabe ciśnienie ma kosztowne skutki...

Są też problemy z przepływomierzem, ale ten póki co odpiąłem.

Auto jest używane na małych dystansach (8km w jedną stronę), w zimę nie zdąży osiągnąć temperatury pracy.

Od czego zacząć?

AdaMs_dg - 6 Marzec 2016, 11:45

Odpowiem sobie sam ;) Migotanie kontroli oleju, było spowodowane starym filtrem oleju. Tak więc, pozostaje przy 10W40. Teraz tylko zrobić mały remont silnika, uszczelniacze zaworowe, szklanki itd. Do tego dojdzie nowy rozrząd i auto powinno jeszcze polatać ;)

Z ciekawostki, cewka jest poklejona taśmą izolacyjną. Kwalifikuje się również do wymiany, ponieważ wypada zapłon. Przy okazji wymienię też świece.

wielkibobik - 6 Marzec 2016, 14:12

Można go zalać olejem Orlen Platinum life+ 20W50 ograniczy spalanie oleju a silnikowi nie zaszkodzi testowałem to kiedys na swoim starym silniku
DAMIAN1991 - 8 Marzec 2016, 20:08

Wybacz Kolego że nie było tak długo Odpowiedzi .. Forum Miało pewne Problemy z Użytkowaniem

Co do Migotania Oleju sprawdź także Sprawność pompy oleju Litrówki miały tendencje do Awarii tego elementu.. Szarpnij się i pojedz na sprawdzenie Ciśnienia na pompie Oleju ( dłużej pojeździ zapewne)

No Jak Już Głowica idzie w Górę to warto wszystko spokojnie po sprawdzać i uszczelnić..

wielkibobik, Przyznam że 20W50 To już trochę darcie agoni bo Tym można by Łożyska smarować bo daleko do ŁT43 mu nie brakuje . Ale faktycznie Uszczelniacz Prawie jak motodoktor.

Nie zaszkodzi ale Módl się o Ciepło bo w Mroźne dni to Nie wiem czy da rade.

AdaMs_dg - 11 Marzec 2016, 21:59

Dzięki wielkie za odpowiedź. Myślałem nad sprawdzeniem ciśnienia, ale zasugerowałem się luźnym łańcuchem na którym jest pompa. Ogólnie przeraża mnie w jakim stanie jest ten silnik, aktualnie auto jest unieruchomione, gdyż leje z uszczelki przy filtrze oleju.

Przyznam że kusi mnie wymiana tej jednostki, na sprawny silnik. Według wiedzy z forum i internetu, nie powinno być większego cudowania z swapem na 1.2 lub 1.4. Skrzynia, półosie powinny teoretycznie pasować. No i może auto zaczęłoby dawać przyjemność z jazdy...

AdaMs_dg - 14 Marzec 2016, 17:29

No i auto wróciło od mechanika, ponieważ w piątek pod autem była jednak wielka plama oleju. Jak się okazało, puściła uszczelka dolnej obudowy filtru oleju. Mechanik dziś zalecał przejście na 15w40 jak zniknie ten olej :P
DAMIAN1991 - 14 Marzec 2016, 23:42

Wszystko Jak ogarniesz to będzie raczej jeździć.. Podstawy filtra Oleju albo Pękały albo Się rozszczelniały. Co do Zmiany na 15W40 Popychacze zaworowe tego Nie lubią .. Nie wiem czy to Dobry pomysł.
AdaMs_dg - 17 Marzec 2016, 17:22

Z tym mineralnym jeszcze poczekam, kiedyś miałem seicento 900 i tam mineralny nie zaszkodził. A ograniczył zużycie oleju. Z tego co wiem, dalej na nim jeździ.

Cały czas zastanawiam się co z tym autem zrobić, ale myślę że stopniowo będę remontować :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group