To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Kilka problemów z moją Corsą B

EasYPL - 30 Listopad 2015, 20:43
Temat postu: Kilka problemów z moją Corsą B
Witam,



Jestem kompletnie nowy na forum jak i jestem "nowym" posiadaczem Corsy B Prisma 1.2 z 95 roku + świeży kierowca, i aktualnie temat motoryzacji jest dla mnie na poziomie nowicjusza. :aniolek:

A więc zacznę od początku, po kupnie auta, szczęśliwie i pełen zachwytu z racji że to przecież MOJE auto, na które sam zarobiłem a nie dostałem na to funduszy od rodziców. Auto jak na ten rocznik trzyma się całkiem dobrze, lecz ma kilka mankamentów które "odkryłem" podczas wracania na kołach do domu (120KM). Zadowolny wracałem do domu, gdzie po około 20 kilometrach auto mi zgasło i nie chciało odpalić. Okazało się że uszkodzony jest mechanizm odpowiadający za pomiar paliwa (Co dokładnie? no właśnie nie wiem :/ )
gdyż pokazywał mi że bak jest pełen. Zostałem podholowany do najbliższej stacji benzynowej i zatankowałem auto. Dalszą trasę wracałem w lekkim zdenerwowaniu do domu. Po kilkudniowym używaniu auta zauważyłem że gdy poruszam się pod górę to wskazówka ucieka w dół a gdy jestem na płaskiej powierzchni to zazwyczaj wskazuje pełen bak, ale to tylko zazwyczaj ponieważ ona żyje swoim życiem i czasami potrafi pokazywać iż bak jest pusty mimo że dzień wcześniej tankowałem, i na tym niby pustym baku spokojnie jadę dalej.

I tutaj pojawia się moje pytanie do tych doświadczonych, co może być przyczyną że pomiar paliwa jest błędny?

Następna kwestia, pojechałem autem na stację kontroli pojazdów abym został oswiecony, co mam do zrobienia w aucie. Okazało się że do wymiany/wykonania mam:
- Prawa końcówka drążka - przód

- Zbieżność
- Prawy hamulec - tył
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - silnik trochę się poci, po wejściu na kanał i obadaniu podwozia zauważyłem również ciecz przy skrzyni biegów
- Spawanie/Wymiana tłumika - trochę bzyczy, gdybym był nienormalnym nastolatkiem to pewnie bym się cieszył z tego, że "sportowy" dźwięk unosi się z wydechu, ale nie. To nie w moim stylu. :gwizd:
- Wymiana filtrów, oleju, płynu hamulcowego.
- Auto o dziwo nie ma wężyków podciśnienia, kompletnie nie znam średnicy wężyków i tego skąd dokąd one wędrowały, jeden czerwony wężyk leży luzem ponieważ w tamtym miejscu kolanko już nie wytrzymało podciśnienia (chyba)

Koszta: Ile na części?
Każdą odpowiedź szanuję i cenię na wagę złota, jeśli to czytasz i dotarłeś do tego momentu to cieszę się niezmiernie Twoim zainteresowaniem i liczę na jakąś odpowiedź.

Pozdrawiam.

Krystek - 22 Grudzień 2015, 23:46

Witam.
Przyczyną błędnego pomiaru poziomu paliwa może być pływak który znajduje się w baku. lol

matfre96 - 26 Grudzień 2015, 13:10

Krystek napisał/a:
Witam.
Przyczyną błędnego pomiaru poziomu paliwa może być pływak który znajduje się w baku. lol

Raczej na pewno, ale swoją drogą wskaźnik paliwa w Corsach to można o dupe potłuc, przy hamowaniu nagle przybywa paliwa, przy przyspieszaniu potrafi pokazać o dwa litry mniej :)

psienek - 2 Kwiecień 2016, 17:31

Uszczelka pokrywy zaworów kosztuje ok. 8 zł, pół roku temu wymieniłem:) Jeśli tłumik jest jeszcze w miarę, to spawanie tp groszowe sprawy, jednak ja musiałem wymienic tylny i srodkowy tłumik i wyszlo mnie to 200 zl
DAMIAN1991 - 3 Kwiecień 2016, 14:32
Temat postu: Re: Kilka problemów z moją Corsą B
EasYPL napisał/a:
Witam,



Jestem kompletnie nowy na forum jak i jestem "nowym" posiadaczem Corsy B Prisma 1.2 z 95 roku + świeży kierowca, i aktualnie temat motoryzacji jest dla mnie na poziomie nowicjusza. :aniolek:

A więc zacznę od początku, po kupnie auta, szczęśliwie i pełen zachwytu z racji że to przecież MOJE auto, na które sam zarobiłem a nie dostałem na to funduszy od rodziców. Auto jak na ten rocznik trzyma się całkiem dobrze, lecz ma kilka mankamentów które "odkryłem" podczas wracania na kołach do domu (120KM). Zadowolny wracałem do domu, gdzie po około 20 kilometrach auto mi zgasło i nie chciało odpalić. Okazało się że uszkodzony jest mechanizm odpowiadający za pomiar paliwa (Co dokładnie? no właśnie nie wiem :/ )
gdyż pokazywał mi że bak jest pełen. Zostałem podholowany do najbliższej stacji benzynowej i zatankowałem auto. Dalszą trasę wracałem w lekkim zdenerwowaniu do domu. Po kilkudniowym używaniu auta zauważyłem że gdy poruszam się pod górę to wskazówka ucieka w dół a gdy jestem na płaskiej powierzchni to zazwyczaj wskazuje pełen bak, ale to tylko zazwyczaj ponieważ ona żyje swoim życiem i czasami potrafi pokazywać iż bak jest pusty mimo że dzień wcześniej tankowałem, i na tym niby pustym baku spokojnie jadę dalej.

I tutaj pojawia się moje pytanie do tych doświadczonych, co może być przyczyną że pomiar paliwa jest błędny?

Następna kwestia, pojechałem autem na stację kontroli pojazdów abym został oswiecony, co mam do zrobienia w aucie. Okazało się że do wymiany/wykonania mam:
- Prawa końcówka drążka - przód

- Zbieżność
- Prawy hamulec - tył
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - silnik trochę się poci, po wejściu na kanał i obadaniu podwozia zauważyłem również ciecz przy skrzyni biegów
- Spawanie/Wymiana tłumika - trochę bzyczy, gdybym był nienormalnym nastolatkiem to pewnie bym się cieszył z tego, że "sportowy" dźwięk unosi się z wydechu, ale nie. To nie w moim stylu. :gwizd:
- Wymiana filtrów, oleju, płynu hamulcowego.
- Auto o dziwo nie ma wężyków podciśnienia, kompletnie nie znam średnicy wężyków i tego skąd dokąd one wędrowały, jeden czerwony wężyk leży luzem ponieważ w tamtym miejscu kolanko już nie wytrzymało podciśnienia (chyba)

Koszta: Ile na części?
Każdą odpowiedź szanuję i cenię na wagę złota, jeśli to czytasz i dotarłeś do tego momentu to cieszę się niezmiernie Twoim zainteresowaniem i liczę na jakąś odpowiedź.

Pozdrawiam.


Przyczyna Błędnego pomiaru Jak wyżej. Wymienisz go nawet sam jeśli masz odrobinę zdolności manualnych i podejście to Dasz radę.. Generalnie z Racji że Kupiłeś auto z Wadą (powiedzmy) ukrytą domagał bym się naprawy na koszt sprzedającego samochód.

Kolejne Kwestie :
Końcówki drążków ( same Drążki też bym wymienił) to Koszt Około 60 zł za taki zestaw na Stronę i to dobrego producenta.

Hamulce tu koszta kompleksowo około 200 zł za Komplet ( mówię z Górką ) plus koszt mechanika .

Uszczelka Pokrywy zaworów 10 zł i około 30 minut czasu i ogarniesz w Domowym zaciszu.

Spawanie tłumika ? zależy Jak wygląda koszt nowego około 120 zł za komplet bez kolektora, plus gumy mocujące około 12 zł.

Wymiana Olej Filtry koszt około 100 zł . Płyn hamulcowy przy hamulcach ogarną.

Podciśnienia , jakiś autozłom i wyciągnąć koszta groszowe .

Mam Nadzieje że pomogłem.

Koszta mówię z Górką.

Adi95 - 3 Kwiecień 2016, 21:23

Corsa to akurat takie wdzięczne autko że części są do niej tanie jak barszcz. Ja za tłumik końcowy razem ze środkowym dałem 120zł plus gumy do niego. Za filtry i olej dałem nie całe 100 zł także nie ma tak zle. Najdroższy z tych filtrów był paliwowy bo kosztował 25zł


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group