Silnik i osprzęt - [ Silnik] 1.0 stożek - jak włożyć
AZRAEL - 12 Listopad 2015, 20:10 Temat postu: [ Silnik] 1.0 stożek - jak włożyć Witam ponownie!
Mam zapytanie odnośnie tego jak włożyć stożek
Wielkiej filozofii nie ma ale mam pytanie czy tamten stary filtr cały wywalić?
Bo tam obok filtru jest jeszcze coś do czego leci powietrze i nie mam pojęcia do czego to jest?
Pozdrawiam,
Dominik
Milion - 15 Listopad 2015, 13:45
w oryginale masz puszke filtra i od strony silnika inną mniejszą puszkę - coś jakby antyrezonator. Ma za zadanie, zdaje się, ustabilizować pęd zasysanego powietrza. Ma to zapobiec wpadnieciu silnika w rezonans przy odpowiednich obrotach. Przynajmniej tak to rozumiem.
Przy stożku nie masz takiego antyrezonatora i jeśli źle dobierzesz długość dolotu, to właśnie może dojść do takiego efektu.
Więc wywal całą puchę filtra i odpowiednio dobierz długość (albo pojemność ) dolotu ze stożkiem. Kiedyś czytałem jak się dobiera długość, ale nie pamiętam już.
Pewnie jak zrobisz 'na pałę' to może działać prawidłowo, ale wcale nie musi
yosh - 15 Listopad 2015, 23:13
Nie pojmuję sensu tego zabiegu , ale skoro już musisz wydać bezsensownie kilka setek to pamiętaj że stożek powinien być w obudowie , silnik zasilony ciepłym powietrzem spod maski znacznie straci na mocy co na pewno odczujesz w sezonie letnim .
Wlot powietrza powinien być umieszczony w takim miejscu żeby silnik czerpał chłodne powietrze z zewnątrz , w przypadku takiej małej jednostki oryginalny dolot powietrza wystarczy .
AZRAEL - 3 Grudzień 2015, 22:06
Nie pytalem sie czy wkladanier tego sie oplaca tylko jak go wlozyc...
Dzieki bardzo Milion
A czemu setki? Przeciez nie bede w takie auto kladl tak drogiego sprzetu. Oryginalny k&n okolo 120zl a ja mam z allegro jakis chinski za 30zl. Po co? Otoz po to, ze odkad go wlozylem nie mam juz problemu z przeplywomierzem (nke dusi sie juz np przy ruszaniu). Wlasnie dlatego chcialem go wlozyc, aby sprawdzj czy bedzie lepiej
|
|
|