To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] wyciek oleju

niuteq - 20 Wrzesień 2015, 10:00
Temat postu: [ Silnik] wyciek oleju
Mam pytanie, od pewnego czasu zauważyłem plamy pod autem strona pasażera tuz za zderzakiem, szukam przyczyny najpierw podejrzewam czujnik który jest w okolicy pompy wody dokręciłem go ale wyciek jest nadal.
Pod czujnikiem idą węże na dole jednego z nich jest zgrubienie i tam widzę ze jest mokro czy to możliwe żeby tam zbierał się olej??

yosh - 20 Wrzesień 2015, 16:46

Pierwsza diagnoza była moim zdaniem właściwa , w swoim 1,2 16v raz już wymieniałem ów czujnik i widzę że po roku znowu się poci .
Wyciek pojawia się najczęściej w okolicach styku , odepnij wtyczkę czujnika , jeśli wtyk będzie w środku tłusty to wszystko się wyjaśni .

niuteq - 20 Wrzesień 2015, 19:51

dziwi mnie że rura pod tym czujnikiem jest mokra aż tak by chlapało?? możesz mi napisać co to za czujnik??
yosh - 21 Wrzesień 2015, 00:24

niuteq napisał/a:
dziwi mnie że rura pod tym czujnikiem jest mokra aż tak by chlapało?? możesz mi napisać co to za czujnik??

Cóż , moje auto z dnia na dzień zaczęło mocno gubić olej i to właśnie przez czujnik ciśnienia oleju .
Czujnik umiejscowiony jest z przodu silnika między termostatem a miarką oleju na wysokości obudowy rozrządu , po otworzeniu maski rzuca się w oczy niemal od razu .

Milion - 28 Wrzesień 2015, 19:50

miałem to samo - czujnik przez wtyczkę wyrzucał - i to nie był taki stary czujnik, bo 1.5 roczny.
niuteq - 30 Wrzesień 2015, 12:54

czujnik wymieniony - diagnoza właściwa. nowy koszt 15zl ciekawe na ile starczy. Dla potomnych przy wyborze czujnika do tego modelu silnika proszę zwrócić uwagę na gwint. Najpierw sprzedawca stwierdził ze z dużym gwintem będzie prawidłowy, a okazało się ze tam jest czujnik z małym gwintem. Ehh ci sprzedawcy
Milion - 15 Październik 2015, 08:20

Mam pytanie o uszczelkę misy olejowej. Kilkukrotnie wymieniałem uszczelke na REINZ (metalowo-gumowa), ale po pewnym czasie puszcza. W katalogu IC widzę, że są dostępne uszczelki korkowe. Czy uszczelka korkowa będzie lepsza od metalowo-gumowej?

Muszę wybadać dokładnie którędy mi olej wycieka.
Niewykluczone że do wymiany będą uszczelniacze wału i uszczelka pokrywy rozrządu - które marki są godne zaufania?

Opcje mam 2 : jeśli nie sprzedam auta teraz, to przez zime postaram się to ogarnąć., a wtedy to dopiero będzie mi szkoda się rozstawać z tym autkiem...


-------
czytając kilka for wniosek mam taki:
uszczelka korkowa to syf, lepiej już gumową (takie do 1.0 też są dostępne). Wiele wpisów było również że Reinzosil zamiast uszczelki bardzo dobrze się sprawdza :)
Czy ktoś z forumowiczów stosował tą mase uszczelniającą na miskę olejową, jak się sprawuje?

yosh - 15 Październik 2015, 18:51

Co do uszczelek korkowych trudno się nie zgodzić z krążącą opinią , jeśli korek to tylko z wysokiej półki .
Reinzosil jest świetny do klejenia misek , tyle że u ciebie sprawę powinna załatwić ori. uszczelka.
Jeśli szukasz dobrego preparatu do doszczelnienia oryginalnej uszczelki to proponuję kupić loctite 3020 .
Też montowałem u siebie uszczelkę REINZA (metalowo-gumową) , zakładana rok temu na loctite 3020 i wszystko suche jak pieprz :)

Milion - 17 Październik 2015, 08:44

a co z uszczelnieniem pokrywy rozrządu?
uszczelki raczej nie da się zdjąć bez zdejmowania łańcucha, a tego chciałbym uniknąć.
Czy tam również jedyną słuszną opcją jest uszczelka reinza i loctite?
Masz jakiś namiar na ten uszczelniacz? chyba nie jest tak powszechnie dostępny jak reinzosil.

ps. w tym momencie jeden szaman od reno mi uszczelniał miske - poszła uszczelka reinz i czarna masa - nie wiem czy to silikon, czy jakaś masa uszczelniająca. Mokro mam już na sprężarce klimy od dołu - nie wiem czy gdzieś wysoko coś puścło, czy olej kapie na pasek i chlapie wszędzie. Ostatnio też zauważyłem kilka kropel chłodziwa na podłodze :/ muszę wybadać gdzie mi to umyka.


foto

yosh - 18 Październik 2015, 02:52

Przy wymianie rozrządu powymieniałem wszystkie uszczelki na nowe więc pokrywa również poszła na loctite , niestety bez demontażu wszystkich pokryw , łańcucha , ślizgów i misy nie da się tego uszczelnić :(
Warto dodać że ten preparat lubi być zakładany na czystą i odtłuszczoną powierzchnię , zresztą jak każda uszczelka w płynie .
Proponuję zrobić to raz i dobrze , czyli wymienić komplet uszczelek (uszczelka pokrywy wałków , rozrządu , misy , simering pompy oleju) odtłuścić i poskładać na czysto a autko na pewno się odwdzięczy :)

Nie należy do tanich ale jest wart swojej ceny .
http://allegro.pl/loctite-3020-i5589679542.html

Milion - 18 Październik 2015, 10:38

Jak zawsze fachowa odpowiedź :) dzięki

jeszcze jedno pytanie: uszczelniacz na wale z której strony obudowy się montuje? Obudowe rozrządu się ściąga i od środka wkłada, czy od zewnętrznej strony bez zdejmowania obudowy da radę?

yosh - 18 Październik 2015, 21:40

Milion napisał/a:
uszczelniacz na wale z której strony obudowy się montuje?

Jeśli mówimy o uszczelniaczu przy pompie oleju to oczywiście śmiało można go zamontować od zewnętrznej , trzeba mieć jednak świadomość że odkręcenie śruby centralnej koła pasowego może doprowadzić do nieznacznego rozstrojenia wału z resztą rozrządu , w zależności od producenta dolna zębatka potrafi mieć kilkustopniowy luz i może się po prostu przekręcić o parę stopni do przodu lub w tył .
Śruba centralna jest dokręcona bardzo dużym momentem więc bez blokady koła zamachowego ciężko ją będzie odkręcić jak i dokręcić z właściwym momentem , nie trzeba demontować do tego skrzyni bowiem są blokady które zakłada się w miejsce rozrusznika .

Milion - 18 Październik 2015, 22:25

Zaczne wiec od wymiany uszczelniacza, bo on wg mnie najbardziej podejrzany o najwiekszy wyciek

--
Dobrze że sprawdziłem dziś. Odkręciła mi sie śruba spustowa płynu w pompie wody. przez co kapało.

na tyle na ile bez odkręcania koła pasowego udało mi sie podejrzeć, to przy uszczelniaczu sucho.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group