To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ zawieszenia - Jakie klocki / tarcze ?

Bania26 - 18 Lipiec 2015, 07:56
Temat postu: Jakie klocki / tarcze ?
Witam, Na pewno ktoś już wymieniał w swojej corsie z przodu tarcze i klocki hamulcowe, pytałem w salonie o oryginały, ale cena jest dosyć spora, w związku z tym, czy ktoś ma u siebie jakieś zamienniki, jak tak to jakiej firmy i jak się sprawują ? Co polecacie oprócz oryginałów ? Oczywiście nie pytam o najtańsze bo nie chce żeby tarcze się zwichrowały po pierwszym przejeździe przez kałużę... ;/
michalck - 18 Lipiec 2015, 20:33

Tarcze polecam: www.allegro.pl/tarcza-ham...5553350784.html
Klocki: http://allegro.pl/klocki-...5494523351.html
Można kupić wszystko w komplecie.
Generalnie tarcze wentylowane wystarczą ze średniej półki, robotę robią dobre klocki.

mietrusz - 19 Lipiec 2015, 11:48
Temat postu: Re: Jakie klocki / tarcze ?
W Corsie D akurat oryginały są gorsze od zamienników.Pisano o tym w czasopismach motoryzacyjnych.Ja wymienić musiałem tarcze z klockami już po 30 tyś.km.Niektóre Polskie tarcze i klocki są niezłe/nie pamiętam nazwy/ja jednak kupuje 20 zł droższe Angielskie Delphi i tarcze też są niezłe.Firma tania i dobrej jakości towar,tak więc szkoda przepłacać za bardziej markowe.
pablo3 - 27 Lipiec 2015, 21:58

Czesc kolego może mi podpowiesz.Otóż zaczeło sie od bicia pedału hamulca wyczuwalny nawet przy dojezdzaniu do skrzyżowania.Przy prekosciach od 90 km i powyżej drży też kierownica.Byłem u mechanika były krzywe tarcze,przetoczyli je spowrote montarz i dlej to samo.Powiem ze granica toczenia przekroczona.Może przed kupnem zestawu sprawdzic czujnikiem piasty ale jakby piasta była krzywa to by biło cały czas.
michalck - 28 Lipiec 2015, 12:10

Nigdy nie toczyłem tarcz, jednak nowa to nowa. Po pierwsze w książce serwisowej jest podana minimalna grubość tarczy i trzeba zweryfikować. A bicie może być od wszystkiego. Krzywe felgi, zapieczone cylinderki, krzywe tarcze, nie dokręcone koła. Miałem łożysko wysypane w drobny mak razem z tuleją na piaście i bicia nie było tylko przy hamowaniu był taki strzał czasami. Proponuję kupić nowy zestaw i przyjrzeć się zaciskom. Dobrze nasmarować jarzma zacisków, wyczyścić i wtedy zobaczyć. Na stacji diagnostycznej może sprawdzić, który zacisk łapie bardziej i będzie wiadomo po której stronie szukać problemu.
mietrusz - 28 Lipiec 2015, 12:53

Nowych tarcz nigdy nie zakłada się z starymi klockami.Ostatnio w córki samochodzie latem zimówki z przodu nie wytrzymały i sie rozkalibrowały w środku i nawet wyważenie wtedy nie pomoże.Trzeba było zacząć od opon.
pablo3 - 28 Lipiec 2015, 20:02

zaczołem od serwisu opon z przodu było żle wyważone, felgi proste test dalej to samo pulsuje hamulec i lekko drży kierownica przy hamowaniu mysle że to tarcze.Szukam mechaniora co sprawdzi mi bicie czujnikiem tarcze i piasty.W serwise opon gość mi powiedział że miał drganie kierownicy dopiero zaraz po hamowaniu były zwichrowane i nawet toczenie nie pomogło.
mietrusz - 28 Lipiec 2015, 21:17

Nikt w tych czasach już nie przetacza a klocki zwichrowane od starych tarcz też swoje robią.Wymień komplet i po problemie, na tym nie da się zaoszczędzić i naprawić.Ponadto te stare tokarki są bardziej zwichrowane od tych tarcz.
pablo3 - 28 Lipiec 2015, 21:31

mietrusz zakładałeś tarcze delhi a kolcki tej samej firmy?NIE MOGĘ ZNALESC DELHI TARCZE O GRUBOSCI 22mm.kupowałeś w sklepie czy na allegro?brembo inni chwala inni krytykuja wszyscy polecaja mi ATE CAŁY ZESTAW
mietrusz - 29 Lipiec 2015, 11:35

Żadne allegro.Zawsze kupuję http://www.autopartner.pl/.
Zadzwoń a poradzą tobie jakiej firmy kupić.Ja zawsze pomijam Polskie,chociaż klocki są niezłe i doradzają i zawsze biorę środkowe w cenie.W zwykłych małych sklepach i hurtowniach doradzają zawsze te które nie schodzą.Jeżeli maja klocki do 100zł i mówią,że Niemieckie to tylko TUV Niemiecki mają ale to Chińszczyzna i pisze na nich często Deutsche technologi.Poczytaj opinie na temat ATE,bo chyba piszczały co niektórym.Gdańsk Żabianka Subisława.Tam sześciu sprzedaje przy biurkach i udziela informacji nie wciskając kitu,bo dbają o renomę od wielu,wielu lat.

Bania26 - 31 Lipiec 2015, 08:31

Zastanawia mnie jedna rzecz, na allegro są aukcje gdzie można 2 tarcze ATE rozmiar 257mm, kupić za około 360zł... zaś patrzę sobie cenę w dużym renomowanym sklepie i tam 2szt. ATE kosztują około 566zł... skąd taka różnica ? ;/
michalck - 31 Lipiec 2015, 10:28

Sklepy motoryzacyjne mają dużą marże. Najlepiej mieć znajomego mechanika, który ma zniżki. Nie którzy boją się kupować na allegro bo proces reklamacji nie jest taki od ręki ale mimo wszystko jeżeli niema się zniżek to allegro jest dobrym rozwiązaniem.
Bania26 - 31 Lipiec 2015, 10:37

Trochę spora różnica by była w tej marży.. 50-100zł to rozumiem ale 200zł ? Może te tańsze to jakaś podróba... chcę kupić ale nie wiem teraz gdzie wybrać ;/ PS. macie jakiś dobry patent na lekkie, sprytne ściąganie starych tarcz z piasty?
michalck - 31 Lipiec 2015, 12:32

Marża jest wysoka. Patent jest jeden, porządne klucze i wszystko idzie elegancko. Zaopatrz się w preparat do odrdzewiania śrub i benzynę ekstrakcyjną.
pablo3 - 1 Sierpień 2015, 13:41

Bania 26 czemu wymieniasz zestaw tez ci bije kierownica i pulsuje hamulec?Zastanawiam sie nad firma Hella Pagida u mnie w interteam mi proponuja za 390zł.
Bania26 - 2 Sierpień 2015, 12:14

Musiałem wymienić (piszę w formie przeszłej bo już wczoraj wymieniłem) ponieważ tarcze były już zjechane klocki prawie też, a jak się hamowało to było słychać w środku auta takie dudnienie, głośne tarcie i pedał hamulca pulsował. PS. Wymieniłem na oryginały GM kupione w salonie, po rabacie tarcze i klocki kosztowały 624,08zł. Teraz jest już elegancko.
mietrusz - 6 Sierpień 2015, 21:28

Nie rozumiem twoich pytań na forum/po co/ po których kupujesz oryginały które maja złą opinię i nie wytrzymają więcej jak 30tyś i to przy delikatnej jeździe i to trzykrotnie przepłacając.
pablo3 - 8 Sierpień 2015, 10:58

Metrusz ma racię drogie o wadliwe,ja sie zastanawiam nad firma ATE 560zł bądz hella pagid ten zestaw 390zł.Wtrzymuje sie jeszcze bo nie moge żadnego mechaniora znaleśc co zmierzy mi bicie piast bo to chce wykluczyc.Już wiele czytałem zakładali trzy krotnie nowe zestawy z wysokiej półki i biło,powodem były krzywe piasty.
gumimis - 8 Sierpień 2015, 18:00

Cytat:
po których kupujesz oryginały które maja złą opinię i nie wytrzymają więcej jak 30tyś i to przy delikatnej jeździe

wszystko zależy od stylu jazdy - u mnie oryginalne klocki wytrzymały 43 tys.; zostały wymienione na klocki Brembo (czyli Textar); tarcze dalej oryginalne bo były w dobrym stanie (pomierzone)

Bania26 - 9 Sierpień 2015, 10:25

Właśnie dlatego kupiłem orginały bo wytrzymały u mnie 53tys. km. ale zastanawiałem się też nad innymi markami w cenie niższej niż orginały które tyle samo wytrzymają, jednak nikt tutaj nie napisał, że ma np. zestaw TRW i nalatane już 50tys. km... Więc wybór był prosty, przynajmniej dla mnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group