To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Modyfikacja wyposażenia Corsa D

bolmex - 29 Czerwiec 2015, 13:45
Temat postu: Modyfikacja wyposażenia Corsa D
Witam ponownie wszystkich. Miesiąc temu kupiłem Opla Corsę z 2008 roku. Chciałbym go nieco doposażyć i tu pytania:

1. Lusterka boczne. Mam elektryczne ale nie podgrzewane. Czy wystarczy wymienić wkłady, czy też konieczne jest dorobienie instalacji? Czy podgrzewanie lusterek włącza się razem z ogrzewaniem tylniej szyby?

3. Kierownica. Mam radio CD30 i chciałbym zmienić kierownicę na multifunctional. Czy to radio obsługuję taką opcję i jak to podłączyć?

4. Nagłośnienie. W tej chwili działają mi głośniki tylko w przednich drzwiach a chciałbym, żeby z tyłu działały również. Pytanie: Czy radia CD30 i CD30 MP3 są czterokanałowe? Czy instalacja do tylnych głośników jest w standardzie zamontowana, czy też trzeba dociągnąć przewody. W moim poprzednim samochodzie (Punto) wszystko łącznie z głośnikami było zamontowane tylko radio było dwukanałowe. (Fader sprawdzałem)

4. Halogeny przeciwmgielne. Tu chyba najwięcej roboty. Na pewno muszę wymienić przełącznik i oczywiście zamontować same halogeny. Co z okablowaniem?? Czy jest ono w standardzie zamontowane, czy trzeba kłaść kable??

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Pozdrowionka dla wszystkich forumowiczów.

mietrusz - 29 Czerwiec 2015, 22:12
Temat postu: Re: Modyfikacja wyposażenia Corsa D
Corsa nie ma żadnej instalacji elektrycznej do rzeczy które opisałeś a nawet do oświetlenia schowka.Radio jest na cztery głośniki a w drzwiach tylnych nawet wtyczki i gniazda nie mają dodatkowych pinów do głośników. w ASO chcieli mi wiercić otwory to zrezygnowałem z montowania tylnych głośników.To nie są stare dobre samochody w których bez problemu zakładało się dodatkowe światła i inne bajery.W tych samochodach jest to w ogóle nie opłacalne,chyba,że zrobi się osobno dodatkowe obwody elektryczne z własnymi dodatkowymi wyłącznikami.Ponadto czy tak często jeździsz w mgle czy zmieniasz stacje w radiu albo podgrzewasz lusterka? bez sensu a także z względu na wiek auta.
Paweu - 26 Lipiec 2015, 19:29

bolmex napisał/a:
1. Lusterka boczne. Mam elektryczne ale nie podgrzewane. Czy wystarczy wymienić wkłady, czy też konieczne jest dorobienie instalacji? Czy podgrzewanie lusterek włącza się razem z ogrzewaniem tylniej szyby?

Lusterka da się dołożyć trzeba niestety jak masz corse "ESSENTIA" dołożyć przewody w desce rozdzielczej i w lewych drzwiach, prawe są w pełni uzbrojone.
bolmex napisał/a:
3. Kierownica. Mam radio CD30 i chciałbym zmienić kierownicę na multifunctional. Czy to radio obsługuję taką opcję i jak to podłączyć?

Kierownica działa z każdym oryginalnym radiem CD30 jak najbardziej, trzeba dołożyć dwa przewody i aktywować techem
bolmex napisał/a:
4. Nagłośnienie. W tej chwili działają mi głośniki tylko w przednich drzwiach a chciałbym, żeby z tyłu działały również. Pytanie: Czy radia CD30 i CD30 MP3 są czterokanałowe? Czy instalacja do tylnych głośników jest w standardzie zamontowana, czy też trzeba dociągnąć przewody. W moim poprzednim samochodzie (Punto) wszystko łącznie z głośnikami było zamontowane tylko radio było dwukanałowe. (Fader sprawdzałem)

Instalacja w budzie jest, nie ma w drzwiach ale do drzwi jest doprowadzona, trzeba tylko znaleźć odpowiednie piny w kostkach, które są podpięte do drzwi. Trzeba też pociągnąć kable od radia do kostki w lewym kick panelu (plastik przy lewej nodze jak siedzisz za kierownicą, jest tam wtyczka, od której idą kable do tyłu do głośników ale nic z deski do niej nie wchodzi.
bolmex napisał/a:
4. Halogeny przeciwmgielne. Tu chyba najwięcej roboty. Na pewno muszę wymienić przełącznik i oczywiście zamontować same halogeny. Co z okablowaniem?? Czy jest ono w standardzie zamontowane, czy trzeba kłaść kable??
Gruba misja... praktycznie nie do wykonania żeby było jak fabryka.
mietrusz napisał/a:
w ASO chcieli mi wiercić otwory

Grube aso :D chcieli wiercić a nie wiedzieli że w aucie fabryka już położyła instalację.

mietrusz - 27 Lipiec 2015, 09:40

Z tego co pamiętam to w wtyczce drzwi nie ma pinów i by trzeba było zakładać nową wtyczkę dlatego chcieli przewiercić i pociągnąć przewód przez otwór.Też jak dobrze pamiętam to chcieli ciągnąć od radia,bo też uważam że bez sensu jest przecinanie przewodu żeby wykorzystać jakiś już położony odcinek.Zarabiać przewód i się męczyć.
Paweu - 27 Lipiec 2015, 16:07

Nie trzeba nic ciąć w instalacji, trzeba być tylko wyposażonym w odpowiednie konektory pasujące do wtyczek w oplu. Dodaje się wtedy instalację miedzy radiem a fabryczną wiązką nadwozia i po dwa kable do drzwi między wtyczką w drzwiach a głośnikami. ASO nadaje się tylko do wymiany klocków i oleju... Większe misje albo braki w elektryce lepiej zlecać w warsztatach specjalistycznych, takich, które mają doświadczenie z daną marką i robią też najnowsze modele. A w ogóle najlepiej to zamawiać od razu auto z pełnym wyposażeniem jakie chce się mieć bo potem to albo trzeba umieć czytać schematy i robić elektrykę, albo trzeba mieć dużo pieniędzy żeby komuś zapłacić za tą robotę.
jjurgiel - 27 Lipiec 2015, 18:05

Paweu napisał/a:
Kierownica działa z każdym oryginalnym radiem CD30 jak najbardziej, trzeba dołożyć dwa przewody i aktywować techem


czy możesz to rozwinąć? chodzi mi o te dwa przewody



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group