Inne - Modyfikacja wyposażenia Corsa D
bolmex - 29 Czerwiec 2015, 13:45 Temat postu: Modyfikacja wyposażenia Corsa D Witam ponownie wszystkich. Miesiąc temu kupiłem Opla Corsę z 2008 roku. Chciałbym go nieco doposażyć i tu pytania:
1. Lusterka boczne. Mam elektryczne ale nie podgrzewane. Czy wystarczy wymienić wkłady, czy też konieczne jest dorobienie instalacji? Czy podgrzewanie lusterek włącza się razem z ogrzewaniem tylniej szyby?
3. Kierownica. Mam radio CD30 i chciałbym zmienić kierownicę na multifunctional. Czy to radio obsługuję taką opcję i jak to podłączyć?
4. Nagłośnienie. W tej chwili działają mi głośniki tylko w przednich drzwiach a chciałbym, żeby z tyłu działały również. Pytanie: Czy radia CD30 i CD30 MP3 są czterokanałowe? Czy instalacja do tylnych głośników jest w standardzie zamontowana, czy też trzeba dociągnąć przewody. W moim poprzednim samochodzie (Punto) wszystko łącznie z głośnikami było zamontowane tylko radio było dwukanałowe. (Fader sprawdzałem)
4. Halogeny przeciwmgielne. Tu chyba najwięcej roboty. Na pewno muszę wymienić przełącznik i oczywiście zamontować same halogeny. Co z okablowaniem?? Czy jest ono w standardzie zamontowane, czy trzeba kłaść kable??
Dzięki z góry za odpowiedzi.
Pozdrowionka dla wszystkich forumowiczów.
mietrusz - 29 Czerwiec 2015, 22:12 Temat postu: Re: Modyfikacja wyposażenia Corsa D Corsa nie ma żadnej instalacji elektrycznej do rzeczy które opisałeś a nawet do oświetlenia schowka.Radio jest na cztery głośniki a w drzwiach tylnych nawet wtyczki i gniazda nie mają dodatkowych pinów do głośników. w ASO chcieli mi wiercić otwory to zrezygnowałem z montowania tylnych głośników.To nie są stare dobre samochody w których bez problemu zakładało się dodatkowe światła i inne bajery.W tych samochodach jest to w ogóle nie opłacalne,chyba,że zrobi się osobno dodatkowe obwody elektryczne z własnymi dodatkowymi wyłącznikami.Ponadto czy tak często jeździsz w mgle czy zmieniasz stacje w radiu albo podgrzewasz lusterka? bez sensu a także z względu na wiek auta.
Paweu - 26 Lipiec 2015, 19:29
bolmex napisał/a: | 1. Lusterka boczne. Mam elektryczne ale nie podgrzewane. Czy wystarczy wymienić wkłady, czy też konieczne jest dorobienie instalacji? Czy podgrzewanie lusterek włącza się razem z ogrzewaniem tylniej szyby? |
Lusterka da się dołożyć trzeba niestety jak masz corse "ESSENTIA" dołożyć przewody w desce rozdzielczej i w lewych drzwiach, prawe są w pełni uzbrojone.
bolmex napisał/a: | 3. Kierownica. Mam radio CD30 i chciałbym zmienić kierownicę na multifunctional. Czy to radio obsługuję taką opcję i jak to podłączyć? |
Kierownica działa z każdym oryginalnym radiem CD30 jak najbardziej, trzeba dołożyć dwa przewody i aktywować techem
bolmex napisał/a: | 4. Nagłośnienie. W tej chwili działają mi głośniki tylko w przednich drzwiach a chciałbym, żeby z tyłu działały również. Pytanie: Czy radia CD30 i CD30 MP3 są czterokanałowe? Czy instalacja do tylnych głośników jest w standardzie zamontowana, czy też trzeba dociągnąć przewody. W moim poprzednim samochodzie (Punto) wszystko łącznie z głośnikami było zamontowane tylko radio było dwukanałowe. (Fader sprawdzałem) |
Instalacja w budzie jest, nie ma w drzwiach ale do drzwi jest doprowadzona, trzeba tylko znaleźć odpowiednie piny w kostkach, które są podpięte do drzwi. Trzeba też pociągnąć kable od radia do kostki w lewym kick panelu (plastik przy lewej nodze jak siedzisz za kierownicą, jest tam wtyczka, od której idą kable do tyłu do głośników ale nic z deski do niej nie wchodzi.
bolmex napisał/a: | 4. Halogeny przeciwmgielne. Tu chyba najwięcej roboty. Na pewno muszę wymienić przełącznik i oczywiście zamontować same halogeny. Co z okablowaniem?? Czy jest ono w standardzie zamontowane, czy trzeba kłaść kable??
| Gruba misja... praktycznie nie do wykonania żeby było jak fabryka.
mietrusz napisał/a: | w ASO chcieli mi wiercić otwory |
Grube aso chcieli wiercić a nie wiedzieli że w aucie fabryka już położyła instalację.
mietrusz - 27 Lipiec 2015, 09:40
Z tego co pamiętam to w wtyczce drzwi nie ma pinów i by trzeba było zakładać nową wtyczkę dlatego chcieli przewiercić i pociągnąć przewód przez otwór.Też jak dobrze pamiętam to chcieli ciągnąć od radia,bo też uważam że bez sensu jest przecinanie przewodu żeby wykorzystać jakiś już położony odcinek.Zarabiać przewód i się męczyć.
Paweu - 27 Lipiec 2015, 16:07
Nie trzeba nic ciąć w instalacji, trzeba być tylko wyposażonym w odpowiednie konektory pasujące do wtyczek w oplu. Dodaje się wtedy instalację miedzy radiem a fabryczną wiązką nadwozia i po dwa kable do drzwi między wtyczką w drzwiach a głośnikami. ASO nadaje się tylko do wymiany klocków i oleju... Większe misje albo braki w elektryce lepiej zlecać w warsztatach specjalistycznych, takich, które mają doświadczenie z daną marką i robią też najnowsze modele. A w ogóle najlepiej to zamawiać od razu auto z pełnym wyposażeniem jakie chce się mieć bo potem to albo trzeba umieć czytać schematy i robić elektrykę, albo trzeba mieć dużo pieniędzy żeby komuś zapłacić za tą robotę.
jjurgiel - 27 Lipiec 2015, 18:05
Paweu napisał/a: | Kierownica działa z każdym oryginalnym radiem CD30 jak najbardziej, trzeba dołożyć dwa przewody i aktywować techem
|
czy możesz to rozwinąć? chodzi mi o te dwa przewody
|
|
|