Układ zawieszenia - Zawieszenie. CB Oś tylna skrzywiona
Milion - 28 Czerwiec 2015, 10:09 Temat postu: Zawieszenie. CB Oś tylna skrzywiona Byłem wczoraj na geometrii. Wyszło że tylna oś jest skrzywiona - zbieżność całkowita +1*46' z dopuszczalnych max +0*40'
Wymiana belki wiąże się ze sporą ilością pracy. Chcąc kupić używkę chce mieć pewność że jest prosta.
Czy da się sprawdzić zbieżność osi bez jej montażu ?
Wiem, że nie da się sprawdzić wtedy zbieżności względem przodu, ale dałoby to już pogląd czy oś sama z siebie jest prosta, czy nie.
Jakiego rzędu kwoty się spodziewać za wymianę osi w warsztacie? (przełożenie wszystkiego z mojej, do 'nowej', nowe tuleje)
---
Teraz mi zaświtało, ze chyba mam mały luz na łożyskach z tyłu - zapomniałem dociągnąć - czy jest możliwe że przez to geometria wykazała złą zbieżność, a diagnosta nie zauważył?
w 2012 byłem na geometrii i co do tyłu diagnosta nie miał zastrzeżeń - chciał coś korygować, ale w CB się nie da. Nie mówił nic że coś jest bardzo nie tak.
ZC - zbieżność całkowita
ZP - zb. połówkowa / jednostronna
........... 2012 .................. 2015
.....|.. L ......... P ........|... L .......... P
ZC |.... +1,5mm ........|...... +1°46'
dop ZC .. +3.9mm .....| ..... +0°40'
ZP |...+2mm -0,5mm .|... +0°43' +1°03'
dop ZP +1.9 -0.2 ...........+0°20'
Nie wiem czy mm i ° podane wyżej wynikają z różnych maszyn pomiarowych i jak odnieść jedno do drugiego: 1mm = 0°10' ?
Między 2012 a 2015 wymieniałem tuleje, więc to by mogło tłumaczyć zmianę zbieżności jednostronnej/połówkowej . Opon mi nie tnie, nie ściąga podczas hamowania...
Ktoś obcykany w zbieżnościach wypowie się czy rzeczywiście jest tak źle, ze muszę wymienić tylną oś? Może to przez luz na łożyskach koła krzywo się ustawiły i pomiar został źle zrobiony?
|
|
|