To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Czujnik biegu jałowego

marcin12 - 24 Czerwiec 2015, 17:44
Temat postu: Czujnik biegu jałowego
Witam klubowiczow, moj problem jest nastepujacy, zaswieciła mi sie kontrolka chceck, zajechałem do mechanika podpielismy go pod komputer i pokazało bład czujnik biegu jałowego. od razu wymieniłem silniczek krokowy firmy Topman ( nie jestem w 100% pewien czy to jest tej firmy). Przez pare godzin było ok. Teraz jak odpale samochod i chce jechac a swieci mi sie check to samochodem szarpie i dusi go, i musze zgasic silnik i ponownie odpalic i wtedy check gasnie i samochod normalnie chodzi. Na zimnym silniku obroty mam 400 a na ciepłym faluja miedzy 1000-1200. Moj samochod Opel corsa B 1.0 12V 2000r przebieg 106tys.
mike - 24 Czerwiec 2015, 21:52

Podpiąć pod kompa jeszcze raz. Może pech chciał że silniczek krokowy jest wadliwy. U mnie też szarpał, dusił, obroty falowały a winny był przepływomierz.
marcin12 - 28 Czerwiec 2015, 20:06

Przepływomierz był czyszczony. Teraz mam spokoj z komputerem ale obrotow nadal nie trzyma. A co myslicie o czujniku połozenia wału?
mike - 29 Czerwiec 2015, 21:08

Czyszczenie przepływomierza nic nie daje

https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c

Czujnik położenia wału i ile się nie mylę to ma wpływ przy zapalaniu silnika. Jego awaria zazwyczaj objawia się ciężkim zapalaniem silnika na ciepłym silniku. Silnik w ogóle gaśnie czy obroty falują?

marcin12 - 30 Czerwiec 2015, 15:28

Na zimnym silniku jak odpale to obroty mam zbyt niskie i silnik gasnie. Jak juz sie zagrzeje troche to mam 400 obrotow. Jak juz jade i wcisne sprzeglo to onroty schodza do 1000-1200. A wiadomo mi ze tak byc nie powinno. I szukam co jest przyczyna tego
mike - 30 Czerwiec 2015, 20:21

Po wymianie krokowego podpiołeś raz jeszcze kompa w celu z czytania/skasowania błędów. Odepnij klemę minusową i zostaw na noc. Rano zapnij i odpal bez dodawania gazu i zostaw na wolnych obrotach to osiągnięcia temp. roboczej. Do sprawdzenia wszystkie przewody gumowe z podciśnień czy nie są sparciałe i dostaje lewego powietrza.
Milion - 30 Czerwiec 2015, 23:48

odpięcie klemy w tym silniku nic nie da. stawiałbym na konieczność ponowną regulację obrotów jałowych lub zresetowanie nastaw podstawowych na kompie i wtedy dopiero odpalenie i pozostawienie auta aż do zagrzania.
mike - 1 Lipiec 2015, 21:24

Przeczytałem na inny forum opla corsy że zdjęcie klemy resetuje ECU. Opisał to jeden z użytkowników w przypadku wyjęcia przepustnicy w celu czyszczenia i dalszymi problemami z utrzymaniem obrotów. Dopiero po odpięciu klemy na noc i ponownym zapięci problem znikł.
marcin12 - 2 Lipiec 2015, 19:33

Odpinalem kleme na noc, i nic to nie pomoglo a auto juz coraz gorzej odpala. Przewody mam dobre, nie sa sparciale. A chceck dalej mi sie zawsieca od czasu do czasu. I musze auto zgasic i odpalic ponownie. A samochod jest z 2000r i ma przejechane 106tys km od nowosci.

[ Dodano: 6 Lipiec 2015, 21:51 ]
Przedstawiam filmik jak samochod pracuje na zimnym silniku. https://youtu.be/ZIp0HelLb0k Jakies pomysły? Aktualnie samochodem jezdze po czechach.

mody13 - 28 Październik 2016, 21:56

marcin12, witam, dalej masz problem z corsinką?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group