To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] X12SZ - Duże spalanie, wysokie obroty, brak mocy.

DżemSeszyn - 14 Maj 2015, 17:06
Temat postu: [ Silnik] X12SZ - Duże spalanie, wysokie obroty, brak mocy.
Witam!

Od pewnego czasu mam pewien problem z moją Korsinką. Oczywiście pomijam fakt, że wszelkie naprawy, wymiany płynów, rozrząd, filtry były robione na bieżąco.
Ostatnio zauważyłem, że spalanie w mojej Corsie jest ekstremalnie duże, byłem się ostatnio przejechać i wyszło mi, że w 50km spaliła około 5-6l, co na tak mały silnik (1.2) jest według mnie dużym spalaniem... dodam jeszcze, że kiedy warunki na drodze pozwalały jechałem w miarę ekonomicznie.

Drugim problemem są wysokie obroty w trakcie zmiany biegu bądź wciśnięcia sprzęgła, wciskam sprzęgło obroty utrzymują się bądź rosną.
Pamiętam jak pewnego dnia jechałem w ulewną pogodę to obroty były nie do wytrzymania, każdy dojazd do skrzyżowania i naciśnięcie sprzęgła było pięknie akcentowane przez ryk silnika. Wysokie obroty występują tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku, utrzymują się przez około 2-3sek. i opadają. Sytuacja wygląda podobnie w trakcie hamowania silnikiem. Puszczę pedał gazu, to samochód ciągnie jeszcze przez 2-3 sekundy i prędkość spada.

Ostatnim problemem jest brak mocy... i nie chodzi mi o brak mocy w trakcie ruszania, a w trakcie jazdy i przyspieszania. Auto nie dusi się ani nie dławi jednak kiedy wcisnę pedał gazu do końca to auto przyspiesza tak jak bym wcisną pedał normalnie.

Opel Corsa B:
Pojemność - 1.2
Rok Produkcji - 1996
Przebieg - 200tyś km
Oznaczenie Silnika - X12SZ
LPG: NIE!
Silnik się nie dławi, chodzi równo, kontrolka Check Engine się nie zapala. Silnik szybko nagrzewa się do temperatury roboczej (3,4km)

No cóż... to tyle. Mam nadzieję że razem rozwiążemy te problemy.
Dziękuję!

corsa_b_1997 - 22 Maj 2015, 17:18

Prawdopodobnie masz zanieczyszczony lub uszkodzony silniczek krokowy.... który odpowiada za utrzymanie obrotów w trakcje zmiany biegów lub wrzucania na luz... jaki kolega ma silnik? c12nz, x12sz czy x12xe? jeśli dużo pali to ma jakieś opory, sprawdż świece, palec rożdzielacza, lambdę sondę... EGR... po kolei żeby powykluczać usterki...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group