To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Opis skrzynki z przekaźnikami

wuulek - 5 Maj 2015, 10:39
Temat postu: Opis skrzynki z przekaźnikami
Hej wszystkim!
To mój pierwszy post więc mam nadzieje, że nic nie pomieszam.. :)
Mam problem z moją Corsą D. Czasem mam problem z jej odpaleniem, przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki i dalej.. nic. kontrolki gasną, a rozrusznik nie kręci.
Po wyjęciu przekaźników (które są bardzo ale to bardzo ciepłe wtedy) i umieszczeniu ich na miejsce, auto odpala normalnie. Wczoraj natomiast sytuacja trochę się pogorszyła.. Auto zgasło podczas jazdy.
Czy to wina przekaźników?

mietrusz - 5 Maj 2015, 15:46
Temat postu: Re: Opis skrzynki z przekaźnikami
Brudne lub nie dokręcone styki na akumulatorze.Odkręć wyczyść szczotką drucianą i posmaruj wazeliną może być kosmetyczna i dokręć z czuciem.Jak grzebałeś przy bezpiecznikach to ruszyłeś przewód na akumulatorze bo jest blisko i zapalił ale to nie bezpieczniki,za duży pobór prądu.Tak tez robi słabo naładowany czy zużyty akumulator ale jak po grzebaniu zapala to wersja pierwsza,styki.
wuulek - 6 Maj 2015, 08:39

Hej,
Styki przy akumulatorze, wyczyszczone drucianą i poprawione papierem ściernym,zapryskane Izolem.
przewód zasilający na skrzynce również. Auto po całych tych operacjach nie odpaliło. Wyjąłem przekaźnik na czerwony na dole po lewej stronie (zapłonu), włożyłem - auto odpala...
Jakieś pomysły?

mietrusz - 6 Maj 2015, 22:36

A jak nie odpalał to po przekręceniu kluczyka kontrolki na tablicy przygasły?
Jeżeli tak to sprawdź zaciśnięcie/czy nie jest luźny przewód/ przewodu cienkiego na plusowej klemie.Obwód rozrusznika jest prosty.Podajesz prąd po przekręceniu kluczyka na rozrusznika automat to taki przekaźnik na duży prąd a on przyciągając po przez elektromagnes zwiera styki i zazębia zębatkę umieszczoną na osi wirnika rozrusznika z kołem zębatym zamachowego.Jeszcze raz sprawdź bo nie ma innej możliwości.Czy przewód od klemy minusowej ,masowej jest z dwóch stron umocowany i czy cienki przewód na klemie plusowej się nie zluzował w zaciśnięciu i to z dwóch stron.Akumulator ile ma lat,chociaż nawet jakby miał zwarcie w środku to podczas jazdy by nie gasł.Najprościej,jak nie zapała a kontrolki przygasły to w czasie kiedy trzymasz przekręcony kluczy,druga osoba porusz kablami aż rozrusznik ruszy i będzie wiadomo w którym miejscu jest brak dobrego kontaktu.Corsa ma jeszcze coś takiego że jak zapali to rozrusznika kluczykiem już nie przekręcimy ale gdyby ten element przekaźnik był uszkodzony to kontrolki by nie przygasały.Kontrolki przygasają bo rozrusznik pobiera cały dostępny prąd i albo go brakuje przez zły styk,słaby akumulator lub uszkodzony rozrusznik z zwarciem,czasami zakręci mimo tego zależy jak się ustawi wirnik do stojana.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group