Silnik i osprzęt - [ Silnik] Płyn chłodniczy
EwkaMarchewka - 18 Luty 2015, 10:19 Temat postu: [ Silnik] Płyn chłodniczy Witam
Fachowcy kochani samochodzik stoi pod chmurką.
Jak odpalam to się coś pod maską przelewa i chlupocze.
Czy to jest wina płynu chłodniczego ?
1. Jaki kupić płyn ? , czy można mieszać i dolać innego ?
( nie wiem jaki mam obecnie, kolor jak na zdjeciu - pomarańcz )
2. Czy mogłabym samemu wymienić ?
Pozdrawiam Ewka
west - 18 Luty 2015, 13:52
Nikt z kuli nie wróży...
chlupotać może kilka rzeczy.
Płyny standard : Borygo petrygo. Jak nigdy nie wymieniałaś to czas najwyższy!
Sama to zrobisz, wykonasz.
Odkręcasz korek od płynu chłodniczego, pod autem odczepiasz wąż w najniższym punkcie jakim jest tylko możliwe i spuszczasz całą żyburę...
Jak już wszystko zleci, wąż zakładasz spowrotem i szczelnie do dokręcasz.
Uzupełniasz nowym płynem do momentu gdy zbiorniczek będzie w połowie pełen.
Odpalasz auto i zostawiasz silnik włączony dopóki się nie zagrzeje i nie otworzy termostat.
Gdy się termostat otworzy płyn zejdzie ze zbiorniczka. Wtedy uzupełniasz zbiorniczek ponownie.
Ot To cała filozofia.
DAMIAN1991 - 25 Luty 2015, 18:03
Ja od siebie dodam równie dobrą opcją spuszczania płynu jest odkrecanie czujnika temperatury ( przy okazji oczyszczony z kamienia działa trochę lepiej ) a przy odpowietrzaniu układu trzeba pamietać o włączeniu ogrzewania na maksa Co by i nagrzewnica się odpowietrzyła.
Chlupotanie pod maską ? Jak Ty Go słyszysz? i nie jest to np. dzwiek paliwa w zbiorniku ? Bo Jak jest dobra ilość to "chlupoce"dość głośno o.O
EwkaMarchewka - 25 Luty 2015, 21:32
Normalnie słyszałam.
Jak pieszczoch, na zimnym podwórku a szczególnie po nocy,odpalałam to dzwięk przelewającego sie płynu.
"DAMIAN1991" - Nie wiem czy to dzwiek paliwa czy czegoś innego. Wrózką nie jestem
Przeczytałam post "west "- a.
Wymieniałam płyn chłodniczy
Dzwięk zmniejszył natężenie i już nie słychac , aż tak, jak wcześniej.
Moze jest coś jeszcze ale co ?
Ewka
yosh - 26 Luty 2015, 00:11
EwkaMarchewka napisał/a: |
Moze jest coś jeszcze ale co ?
Ewka |
Czasem korek zbiorniczka wyrównawczego nie utrzymuje właściwego ciśnienia w instalacji wodnej i może wtedy dochodzić do wrzenia cieczy chłodzącej , efekt tego jest taki że ciągle dochodzi do zapowietrzania nagrzewnicy i wiecznie słychać chlupanie z okolic konsoli środkowej .
Niestety może to też być początek problemów z uszczelką głowicy , w takiej sytuacji szelest cieczy w nagrzewnicy wzmaga się przy obciążeniach silnika .
Jeśli dźwięki z nagrzewnicy będą cię niepokoić dalej to proponuję podjechać do jakiegoś mechanika na test obecności spalin w układzie chłodzenia .
|
|
|