To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Corsa B - Kupno opla corsa ? cos polecicie ?

maciekchn - 10 Luty 2015, 19:08
Temat postu: Kupno opla corsa ? cos polecicie ?
Witam chce kupić żonie corsę w granicy 2500-3000zl

zastanawiam się nad silnikiem 8v lub 12v co wybrać? na co zwracać uwagę szczególnie, jakie są słabe punkty corsy b

TrustNo1 - 10 Luty 2015, 21:27
Temat postu: Re: Kupno opla corsa ? cos polecicie ?
maciekchn napisał/a:
Witam chce kupić żonie corsę w granicy 2500-3000zl

zastanawiam się nad silnikiem 8v lub 12v co wybrać? na co zwracać uwagę szczególnie, jakie są słabe punkty corsy b


Silnik 1.0 12V ma złą sławę. :zle1:
1.4 8V będzie lepszy.
Mała awaryjność i więcej KM niż 1.2 8V (który mam w swojej corsie) przy podobnym spalaniu.

Zyzio - 10 Luty 2015, 21:40

Przy zakupie zwróć uwagę na : korozje w tylnych nadkolach, kielichy w bagażniku też lubią rdze, pod akumulatorem , i podłużnice.Jeszcze można zerknąć na mocowanie przedniej maski na grodzi tam też lubi być kornik i zaglądnij pod klapkę wlewu paliwa.
Silnik jaki polecam to 1.4 8V ( c14nz ).

bobogolf - 11 Luty 2015, 09:07

Ja bym jeszcze zerknął na podłużnice tuż za wahaczami.
ocsjz - 22 Luty 2015, 12:47

Kolego ja osobiście mam 1.0 12V i nie narzekam. Jeśli chodzi o wady to tak jak mówili poprzednicy - rdza, a ja bym do tego dodał jeszcze olej. Przed kupnem sprawdź jaki jest lany olej, czy nie ma wycieków. Oplowskie silniki lubią łykać olej i z tym trzeba się pogodzić.
gajowy - 10 Marzec 2015, 22:31

Ja polecam 1.5d wolnossący Isuzu. "Niezniszczalny" a w trybie emeryta około 3.5l/100km ropy czy jak kto woli.... gnojówki. Reszta tak jak koledzy piszą rdza bardzo lubi te autka
Milion - 19 Marzec 2015, 20:20

z tą złą sławą silnika 1.0 to ciekawa historia. Rzadko się zdarza by pisał o tym sam właściciel, częściej ktoś, co to 'gdzieś kiedyś słyszał' ;) Jak dla mnie te 3 garki mają zaletę że całkiem się zbierają z miejsca (jak na swoje 54KM), no i póki co nie miałem z nim większych problemów. Nie sądzę by moja corshetta była jedyną małoawaryjną na świecie, więc ten mit to chyba nie do końca trafny.
Jeśli mało jeździsz, to z 1.0 będziesz zadowolony (od '97 chyba corsa ciut lepiej z blachami stoi), jeśli zaś planujesz związek na dłużej, to 1.4 8V + LPG (prosty silnik, do gazu ponoć idealny ;) )

hojeczka - 20 Marzec 2015, 00:48

Corse najlepiej z prostym silnikem 8v, przy tych silnikach nie bać się przebiegu to są takie jednostki które mogą przejechać min. 500tyś bez żadnego generalnego remontu , oczywiście mowa tu o nie katowanych jednostkach, a jak to sprawdzić czy nie katowany?
sprawdzić czy nie dymi nie kopci , zobaczyć czy pod korkiem wlewu oleju nie ma masła , zobaczyć czy równo chodzi ,czy coś nie stuka, czy silnik jest suchy czy nie ma wycieków spod uszczelek, pogazować go zobaczyć jak z obrotów schodzi .

Obowiązkowo zobaczyć :

-Podłużnice

-Kielichy w bagażniku( ostatnio mi wpadł więc warto sprawdzić)

-Olej w silniki ( żaden opel nie lubi jeździć na 15w40, oplowske silniki mają hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego przez co olej 15w40 jest zabójczy [niestety sam przy kupnie tego nie sprawdziłem i mój delikatnie klekocze] )

- oczywiście progi zobaczyć czy da sie podlewarować, w tylnich nadkolach są korki chyba do zabezpieczenia progów, popukać zobaczyć czy się dziury palcem nie zrobi, sprawdzić ranty dzwi i doły.

-sprawdzić skrzynię czy głośno nie chodzi , na każdy bieg, sprawdzić czy nie ma luzu na przegubie wew lub mechanizmie różnicowym takim sposobem że bierzemy wciskamy 1 bieg rozpędzamy tak żeby auto się toczyło, otworzyć okna, robimy takie krótkie szybkie ruchy pedałem sprzęgła

-jeśli kierownica się trzęsie sprawdzić poduszki czy jakaś nie jest zerwana jeśli są wszyskie całe i gumy nie są spłaszczone to znaczy że albo był walony albo silnik wyjmowany (mam ten sam problem nie wiem jak z nim sobie poradzić nowe poduszki i trzęsie)

- sprawdzić tylnie zawieszenie bo jak amory zamieniły się w pompkę będzie śmiesznie bujać na drodze

chyba wszystko co moim zdaniem najwazniejsze

CJ - 25 Marzec 2015, 22:52

Te 8V też mają swoje słabości, widziane na Astrze F 1.4 8V. Osobiście mam CB 1.0 już 6 rok i jestem zadowolony, grunt to znaleźć osobę/warsztat, która potrafi diagnozować i naprawić ewentualną usterkę. Spalanie śmieszne, a sprawny silniczek ładnie się zbiera, oczywiście do pewnych prędkości. 208 000 km i zero ingerencji w silnik. A bez względu na wersję silnikową- multum części nowych/używanych w każdym przedziale cenowym. Pancerne zawieszenie i układ kierowniczy. 2 razy tylko musiałem szukać pomocy- jak zawiesił się krokowy po wymianie i jak pękła linka sprzęgła, inne usterki pozwalały dojechać od serwisu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group