To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Przestala jechać :/ ROZWIĄZANIE

Corswagen - 1 Styczeń 2015, 13:02
Temat postu: [ Silnik] Przestala jechać :/ ROZWIĄZANIE
Otóż moja corsa B (1.0 12V)dzisiaj zaczęła odwalac jakies cuda... Przy odpalaniu trzepie, podczas jazdy z tych 54KM zostało chyba z 30, auto przerywa, w wyższych partiach obrotów w ogóle nie jedzie. Wie ktoś może co się mogło podziać? Da się ten wynalazek podłączyc pod kompa jakimś kablem, jaki program trzeba mieć? Wiem, że jest złącze OBD2, czy wystarczy kabel z allegro OBD2-->USB i podpiąć to pod kompa z programem OP-COM? Stało się coś takiego z dnia na dzień. Możliwe aby stało się coś z mieszanką paliwowo- powietrzną??
O dziwo check engine się nie zapala O.o"
Dodam, ze na odpalonym silniku odlączyłem przepływomierz i ze strony auta nie pojawiła się żadna reakcja, chodziło tak jak chodzi.
Przy dodawaniu gazu coś "chrobocze" jakby obcierało, takie pojedyńcze trrrrr, chrrr itp :/
Prosze o pomoc, Corsę mam od września, przebieg 156tyś.

mike - 1 Styczeń 2015, 13:42

Jeśli masz wrażenie że auto pracuje na "dwa cylindry" to sprawdź świece od razu a dalej być może cewka.
Corswagen - 1 Styczeń 2015, 13:59

No właśnie pracuje na wszystkie cylindry i to mnie najbardziej dziwi :szokk:

EDIT:
Odłączyłem aku na 1 godzinę i po ponownym podłączeniu pojeździłem trochę, jest lepiej, ale to jeszcze nie to samo co bylo... Auto zachowuje się jakby było coś przypchane i dławi się w wyższych partiach obrotu i czasami ma problemy z ruszeniem z miejsca, nie wkrca się na obroty.

mike - 2 Styczeń 2015, 21:44

Może być już katalizator przytkany.
Corswagen - 3 Styczeń 2015, 10:50

W sumie racja, czas na wycięcie i wstawienie rurki :D

[ Dodano: 3 Styczeń 2015, 14:23 ]
A może być winny silniczek krokowy? Znajomy mówi, że miał podobne objawy w Corsie 1.4 i to było to.

yosh - 3 Styczeń 2015, 19:06

Corswagen napisał/a:
W sumie racja, czas na wycięcie i wstawienie rurki :D

[ Dodano: 3 Styczeń 2015, 14:23 ]
A może być winny silniczek krokowy? Znajomy mówi, że miał podobne objawy w Corsie 1.4 i to było to.

Nie wstawisz rurki bo kat jest połączony z kolektorem wydechowym .
Silniczek krokowy odpowiada za obroty jałowe , problemy z nim związane nie powinny mieć wpływu na spadek mocy i silnik powinien normalnie normalnie kręcić się po obrotach .
Moim zdaniem kolega "mike" może mieć rację , ja sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa na listwie .

Corswagen - 3 Styczeń 2015, 20:05

Bieda z tym katem :/ Trzeba przerobić ;) Nie takie rzeczy się robiło i działają.
Krokowy i tak nie działa bo po odpięciu go zero reakcji ze strony auta na jałowym.

yosh - 4 Styczeń 2015, 01:23

Corswagen napisał/a:
Bieda z tym katem :/ Trzeba przerobić ;) Nie takie rzeczy się robiło i działają.

Podjedź do stacji diagnostycznej na analizę spalin , lub porostu odkręć kat od kolektora i sprawdź czy silnik wkręca się na obroty .
Corswagen napisał/a:
Krokowy i tak nie działa bo po odpięciu go zero reakcji ze strony auta na jałowym.
W tych silnikach krokowiec steruje przepustnicą główną , gdy go odłączysz w trakcie pracy silnika to przepustnica zostanie w położeniu zadanym przez sterownik w momencie rozłączenia , odłączanie krokowca nie wpływa w tym przypadku na zmianę obrotów silnika .
Jeśli twój silnik w trakcie rozgrzewania staruje z podwyższonych obrotów i po rozgrzaniu osiąga około 850-900obr. (i nie sypie błędami krokowca) to zostaw silnik krokowy w spokoju .
Odkręć trzy śrubki kata na połączeniu z kolektorem i sprawdź jak się zachowuje silnik , jeśli nie będzie zmian w zachowaniu silnika to podjedz do warsztatu i zleć pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej .

Corswagen - 4 Styczeń 2015, 10:09

Do sprawdzenia ciśnienia wystarczy zwykły manometr? Podłącza się go na listwie do takiego cypelka między wtryskami?

[ Dodano: 4 Styczeń 2015, 13:45 ]
Niespodzianka, w mojej Corsie ktoś wyciął katalizator :szokk: czyli jednak się da ;)
Zamiast kata mam rurkę tak jak to zaznaczyłem na foto (czerwona linia)
. Gdy ustąpi śnieżyca idę zrobić zdjęcie jak to wygląda u mnie

yosh - 4 Styczeń 2015, 14:17

Corswagen napisał/a:
Do sprawdzenia ciśnienia wystarczy zwykły manometr? Podłącza się go na listwie do takiego cypelka między wtryskami?

Owszem trzeba mieć jeszcze przyłącze do tego zaworka .
Na allegro zestaw z manometrem i odpowiednim przyłączem kosztuje jakieś 70zł , czasem zakup takiego zestawu wychodzi taniej niż kombinowanie lub pomiar w serwisie .

Corswagen - 4 Styczeń 2015, 14:51

http://allegro.pl/manomet...4912817796.html
Ten wynalazek będzie dobry?
Jeżeli tak to jaki powinien być zakres ciśnienia paliwa i jak to konkretnie zmierzyć?
A co powiesz na temat katalizatora? Są możliwe takie cuda żeby to było wycięte?

yosh - 4 Styczeń 2015, 15:30

Ten zestaw podejdzie : http://allegro.pl/tester-...4913933254.html
Regulator ciśnienia jeśli dobrze pamiętam ma 3 bar-y (wartość powinna być wytłoczona na regulatorze ciśnienia paliwa) , podłączony do niego przewód podciśnienia obniża wartość na jałowych obrotach do około 2,3-2,5 bar-a , i takie ciśnienie powinno być na jałowych obrotach .
Przy chwilowym pełnym otwarciu przepustnicy ciśnienie powinno się podnosić do około 2,8-3,0 bar-a .
Dla dopełnienia testu można jeszcze zdjąć przewód podciśnienia z regulatora paliwa (przewód na czas testu należałoby zaślepić aby silnik nie zasysał nim lewego powietrza ) , ciśnienie paliwa w taki wypadku powinno wynosić 2,8-3,0 bar w całym zakresie obrotów i uchylenia przepustnicy.
Aby nie męczyć silnika na odcince przy pełnym otwarciu przepustnicy staraj się wykonywać krótkie cykliczne otwarcia przepustnicy .

Corswagen - 4 Styczeń 2015, 15:40

OK, wezmę sie za to od razu jak przyjdzie miernik. Czyli gdzieś we wtorek/środę i dam znać. Dzięki wielkie za info.

[ Dodano: 6 Styczeń 2015, 15:45 ]
Otóż problemem była zasyfiona przepustnica. Po wyciągnięciu jej i BARDZO dokładnym wyczyszczeniu naftą problemy z autem ustały, auto zachowuje się jak nowo narodzone, jest po prostu idealnie. Orientuje się ktoś ile może kosztować nowa oryginalna przepustnica bo tak patrze po iPartsach i intercarsach i nic nie widzę O.o.
Ogólnie problem rozwiązany, dzięki wszystkim za pomoc. :ok:

mike - 6 Styczeń 2015, 20:07

Gratulacje rozwiązania problemu :brawo1:
CJ - 6 Styczeń 2015, 21:25

Nowej nie widziałem :zle1: Zostaje szukanie dobrej sztuki z demontażu, mnie się udało za 40 zł trafić elegancką przepustnicę z krokowcem i czujnikiem wału, no ale trochę czatowałem na necie :nc:
Corswagen - 7 Styczeń 2015, 08:47

Trochę bieda, jak narazie chodzi idealnie, zobaczymy za miesiąc, jak nic nie znajdę to moją będę czyścił co pół roku :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group