Silnik i osprzęt - [Awaria] Turbina sie wyłącza
micek - 13 Listopad 2014, 18:13 Temat postu: [Awaria] Turbina sie wyłącza Przy ostrym gazowaniu auto dochodzi do 80km/h i 3000obr i wtedy momentalnie spadają obroty i od tej pory do "restartu" auta turbo nie działa. Przy tym na moment zapala się kontrolka auta z kluczykiem.
W techu pokazuje błąd DTC-P0234 - wysokie ciśnienie doładowania.
jaka może być tego przyczyna?
Auto ma 220tyś km przebiegu
gregor_bs - 15 Listopad 2014, 00:57 Temat postu: Re: [Awaria] Turbina sie wyłącza
micek napisał/a: | Przy ostrym gazowaniu auto dochodzi do 80km/h i 3000obr i wtedy momentalnie spadają obroty i od tej pory do "restartu" auta turbo nie działa. Przy tym na moment zapala się kontrolka auta z kluczykiem.
W techu pokazuje błąd DTC-P0234 - wysokie ciśnienie doładowania.
jaka może być tego przyczyna?
Auto ma 220tyś km przebiegu |
Turbina przeładowuje do wymiany elektrozawór. Koszt 150 zł
http://allegro.pl/zawor-c...4782473933.html
michalck - 15 Listopad 2014, 23:23
U ciebie niema takie zaworu, ponieważ masz zwykłą turbinę. Sprawdź przewody gumowe, wyczyść czujnik w kolektorze dolotowym, ewentualnie turbina nie domaga.
gregor_bs - 16 Listopad 2014, 00:19
michalck napisał/a: | U ciebie niema takie zaworu, ponieważ masz zwykłą turbinę. Sprawdź przewody gumowe, wyczyść czujnik w kolektorze dolotowym, ewentualnie turbina nie domaga. |
Załóż się że jest.
michalck - 16 Listopad 2014, 12:32
W takim razie gdzie go znajdziemy w tym silniku?
gregor_bs - 17 Listopad 2014, 18:10
michalck napisał/a: | W takim razie gdzie go znajdziemy w tym silniku? |
Proszę uprzejmie. Silnik Corsa D, rok 2007, 1.3 Z13DTJ zawór znajduje się na pasie głównym, przykręcony do małej metalowej tabliczki znamionowej jak na poniższym zdjęciu.
http://zapodaj.net/59d8192914879.jpg.html
Być może nie wszystkie silniki 1.3 75KM go posiadały, ale najlepiej niech sprawdzi go u siebie sam założyciel tematu. Co nie zmienia faktu, że zawór taki występował.
michalck - 17 Listopad 2014, 20:09
Oczywiście zawór jest na pasie przednim ale w silniku DTH co do DTJ czyli wersji 75km przy turbinie bez zmiennej geometrii taki zawór nie występował. Wiem, że katalogowo taki zawór ma zastosowanie w DTJ ale czy ten silnik miał turbinę o zmiennej geometrii? Jestem przekonany, że nie miał, dlatego mam takie wątpliwości. Jeżeli te silniki miały turbo o zmiennej geometrii wtedy ten zawór występuje. Ale nie jestem pewny w 100%, że DTJ miały zmienną geometrię. Ale zgadzam się w 100% z tobą aby autor po prostu zajrzał pod maskę i sprawdził jaką ma i wszystko będzie jasne.
|
|
|