To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [Awaria] Turbina sie wyłącza

micek - 13 Listopad 2014, 18:13
Temat postu: [Awaria] Turbina sie wyłącza
Przy ostrym gazowaniu auto dochodzi do 80km/h i 3000obr i wtedy momentalnie spadają obroty i od tej pory do "restartu" auta turbo nie działa. Przy tym na moment zapala się kontrolka auta z kluczykiem.
W techu pokazuje błąd DTC-P0234 - wysokie ciśnienie doładowania.
jaka może być tego przyczyna?
Auto ma 220tyś km przebiegu

gregor_bs - 15 Listopad 2014, 00:57
Temat postu: Re: [Awaria] Turbina sie wyłącza
micek napisał/a:
Przy ostrym gazowaniu auto dochodzi do 80km/h i 3000obr i wtedy momentalnie spadają obroty i od tej pory do "restartu" auta turbo nie działa. Przy tym na moment zapala się kontrolka auta z kluczykiem.
W techu pokazuje błąd DTC-P0234 - wysokie ciśnienie doładowania.
jaka może być tego przyczyna?
Auto ma 220tyś km przebiegu


Turbina przeładowuje do wymiany elektrozawór. Koszt 150 zł

http://allegro.pl/zawor-c...4782473933.html

michalck - 15 Listopad 2014, 23:23

U ciebie niema takie zaworu, ponieważ masz zwykłą turbinę. Sprawdź przewody gumowe, wyczyść czujnik w kolektorze dolotowym, ewentualnie turbina nie domaga.
gregor_bs - 16 Listopad 2014, 00:19

michalck napisał/a:
U ciebie niema takie zaworu, ponieważ masz zwykłą turbinę. Sprawdź przewody gumowe, wyczyść czujnik w kolektorze dolotowym, ewentualnie turbina nie domaga.


Załóż się że jest.

michalck - 16 Listopad 2014, 12:32

W takim razie gdzie go znajdziemy w tym silniku?
gregor_bs - 17 Listopad 2014, 18:10

michalck napisał/a:
W takim razie gdzie go znajdziemy w tym silniku?


Proszę uprzejmie. Silnik Corsa D, rok 2007, 1.3 Z13DTJ zawór znajduje się na pasie głównym, przykręcony do małej metalowej tabliczki znamionowej jak na poniższym zdjęciu.

http://zapodaj.net/59d8192914879.jpg.html

Być może nie wszystkie silniki 1.3 75KM go posiadały, ale najlepiej niech sprawdzi go u siebie sam założyciel tematu. Co nie zmienia faktu, że zawór taki występował.

michalck - 17 Listopad 2014, 20:09

Oczywiście zawór jest na pasie przednim ale w silniku DTH co do DTJ czyli wersji 75km przy turbinie bez zmiennej geometrii taki zawór nie występował. Wiem, że katalogowo taki zawór ma zastosowanie w DTJ ale czy ten silnik miał turbinę o zmiennej geometrii? Jestem przekonany, że nie miał, dlatego mam takie wątpliwości. Jeżeli te silniki miały turbo o zmiennej geometrii wtedy ten zawór występuje. Ale nie jestem pewny w 100%, że DTJ miały zmienną geometrię. Ale zgadzam się w 100% z tobą aby autor po prostu zajrzał pod maskę i sprawdził jaką ma i wszystko będzie jasne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group