To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - [Elektryka] Świecąca się czasami kontrolka check engine

arcanis86 - 7 Sierpień 2014, 16:57
Temat postu: [Elektryka] Świecąca się czasami kontrolka check engine
Witam mam na uwadze że być może na forum jest podobny temat ale postanowiłem napisać nowy bo szukałem po google i ludzie niby mają podobny problem do mojego a jednak mój się różni otóż jakiś miesiąc temu zaświeciła mi się kontrolka silnika tylko że nie świeciła się cały czas tylko zaświecała się sporadycznie na nie dłużej niż może 20 sekund pojechałem do mechanika podpiął pod kompa i wyskoczył błąd awaria regulacji biegu jałowego no to twierdził że przeczyścił przepustnicę i ustało na miesiąc dziś zaświeciła się ponownie czujnik temperatury mam sprawny sondę sprawną zastanawiam się nad silnikiem krokowym tylko że jeśli chodzi o obroty to chodzą normalnie nic nie faluje auto jeździ normalnie odpala bez problemu niby jest wszystko ok ale gdy zaświeca się kontrolka na parę sekund zaczyna autem szarpać tak jakby się dusił albo dławił zdarza się to zazwyczaj na przyhamowywaniu gdy zmniejsza się prędkość prosiłbym o jakieś porady co robić z tym gdzie jeszcze mam szukać a jeśli to silnik krokowy to gdzie go dokładnie znajdę moja corsa to 1.2 16v z roku 2000 pozdrawiam

[ Dodano: 10 Sierpień 2014, 19:06 ]
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc ?:(

yosh - 10 Sierpień 2014, 21:16

Sterownik za pomocą silnika krokowego dąży na biegu jałowym do uzyskania obrotów zaprogramowanych w sterowniku silnika , jeśli komputer nie jest w stanie tego wykonać za pomocą krokowca to oznacza to awarię silnika krokowego lub niewłaściwe ustawienie śruby regulacyjnej przepustnicy .
W tej wersji silnikowej krokowiec reguluje obroty przepustnicą główną , dlatego też za pomocą śrubki należy wykonać adaptację krokowca z przepustnicą , tak aby przy maksymalnie schowanym czpieniu krokowca silnik mógł uzyskiwać obroty niższe od wartośći zaprogramowanej .
Przy wymianie krokowca (jeśli jest uszkodzony) również należy sprawdzić i ewentualnie skorygować tą nastawę , przepustnica też z czasem może ulec eksploatacji w wyniku czego może wymagać takiej właśnie korekty .
Jeśli to co napisałem nie jest zrozumiałe to pytaj , chętnie wyjaśnię .

arcanis86 - 10 Sierpień 2014, 22:15

Dzięki za zainteresowanie moim problemem szczerze to w teorii zrozumiałem o co w tym chodzi tylko z praktyką gorzej mógłbyś mi krok po kroku wytłumaczyć jak to z powrotem wyregulować :)
yosh - 10 Sierpień 2014, 23:06

Zacznijmy od krokowca , jeśli działa on poprawnie a silnik za jego pomocą starał się obniżyć obroty (zakładam że są one odrobinę za wysokie) to czpień krokowca na rozgrzanym silniku powinien być maksymalnie schowany , w takiej sytuacji powinien być na wysokości około 35mm. od ścianki silniczka krokowego (przybliżona wartość mierzona między ścianką a wierzchołkiem czpienia) , upewnij się i zmierz odległość .
Gdy upewnimy się że czpień jest na minimalnej wysokości a obroty są nadal zbyt wysokie to należy minimalnie skrócić odległość między dźwignią przepustnicy a czpieniem krokowca , w tym celu należy poluzować nakrętkę kontrującą i minimalnie wykręcić śrubkę naciskaną przez czpień krokowca przybliżając tym samym ramię do czpienia , obroty silnika powinny się obniżać .
Przed przystąpieniem do regulacji warto odpiąć wtyczkę silnika krokowego aby w trakcie kręcenia śrubką krokowiec nie zmieniał nam położenia i nie korygował od razu oibrotów .
Gdy za-kontrujesz śrubkę , odpal ponownie auto podłączając uprzednio silnik krokowy .

[ Dodano: 10 Sierpień 2014, 23:34 ]
Warto się jeszcze upewnić czy wzrost obrotów nie jest przypadkiem spowodowany uszkodzeniem jakiegoś przewodu podciśnieniowego .

CJ - 12 Sierpień 2014, 23:01

Ja w 1.0 mam tak pokręcone przy krokowcu, że głowa boli. W jednym serwisie zamiast podłączyć pod komputer, to ustawiali wspomnianą śrubką... Następnie check wyskakiwał przy hamowaniu silnikiem plus drastyczny spadek obrotów przy wysprzęgleniu- diagnoza innego serwisu- przepływomierz. Podziękowałem serdecznie, bo wiedziałem, że to nie jest to, a że czekała mnie sporawa trasa, to postanowiłem pobawić się ową śrubką- efekt nie jest może idealny, ale chceck już się nie pali, a i obroty się uspokoiły :brawo2:
arcanis86 - 19 Sierpień 2014, 12:32

Witam otóż padł silnik krokowy obroty zaczęły falować postanowiłem go wymienić i tu pojawia się problem otóż odpiąłem akumulator wymieniłem silniczek akumulator podpiąłem z powrotem przekręciłem kluczyk kontrolki się zapaliły odczekałem chwilę i odpaliłem silnik no i teraz w ogóle nie mam niskich obrotów muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej auto zgaśnie ktoś wie w czym jest przyczyna ?

[ Dodano: 20 Sierpień 2014, 17:14 ]
oki już wszystko wiadomo otóż gościu sprzedał mi zepsuty.... ale został wymieniony i wszystko wróciło do normy myślę że temat został wyczerpany i nadaje się do zamknięcia dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam

CJ - 21 Sierpień 2014, 19:48

taka kwestia- Check zapala mi się coraz częściej, niestety zawsze po jakimś czasie gaśnie. I w związku z tym mam pytanie- Czy to, że wystąpił błąd gdzieś się zapisuje? Bo byłem dzisiaj pytać o podpięcie di kompa i powiedziano mi, że jak się nie pali cały czas, to nic nie pokaże i mam przyjechać jak się będzie check palił... Prawda, czy próba zbycia?
yosh - 22 Sierpień 2014, 16:08

CJ napisał/a:
byłem dzisiaj pytać o podpięcie di kompa i powiedziano mi, że jak się nie pali cały czas, to nic nie pokaże i mam przyjechać jak się będzie check palił... Prawda, czy próba zbycia?

Błędy zapisują się w sterowniku silnika i można je bez problemu odczytać , gość albo nie zna się na rzeczy albo nie ma odpowiednich narzędzi do diagnostyki .
Gdybyś mieszkał bliżej Gdańska to zaproponowałbym odczyt błędów u siebie .

CJ - 22 Sierpień 2014, 21:42

A no właśnie :zle1: W mniejszych ośrodkach ciężko trafić na speca, który ogarnia w miarę dobrze tajniki osprzętu w tym silniku, z resztą byłem z tym problemem w Łodzi, to proponowali wymienić przepływomierz, bo tak komputer pokazywał, a wystarczyło pokręcić trochę śrubką i błąd przestał wyskakiwać, a i obroty przy wysprzęglaniu nie spadały łeb na szyję. Trzeba będzie pewnie wymienić krokowca i ustawić obroty na kompie i na tej śrubce. Bo jak się zapali check i jadę, to jest ok, ale jak ponownie uruchomię, to nie potrafi utrzymać obrotów i gaśnie. Do tego muszę dosyć często odpalać z wciśniętym gazem... Ustawiłem to jako tako tą śrubką i mam tak- po odpaleniu 750-800, później 1000.
yosh - 24 Sierpień 2014, 22:57

CJ napisał/a:
jak ponownie uruchomię, to nie potrafi utrzymać obrotów i gaśnie. Do tego muszę dosyć często odpalać z wciśniętym gazem...

Czyli bez wątpienia krokowiec , sprawnie działający powinien podnieść obroty przy rozruchu i po chwili obniżyć do około 850 obr.

CJ - 25 Sierpień 2014, 00:19

Dzięki yosh za odpowiedź. To teraz muszę znaleźć kogoś do wymiany krokowca ( niby Bosch, a chyba już 2 lub 3 poszły :boks: ) i ustawienia tego na kompie i tej śrubce.
arcanis86 - 25 Sierpień 2014, 10:43

Cj sam możesz wymienić też jestem średniakiem jeśli chodzi o naprawy a poradziłem sobie sam mnie to zajęło z 10 min nie więcej odłączasz akumulator wykręcasz silniczek krokowy wkładasz nowy podpinasz akumulator przekręcasz zapłon ale nie odpalając silnika odczekasz chwilkę niech się kontroleczki zaświecą powtórzysz to jeszcze raz a za trzecim razem odpalasz silnik mnie błąd skasował się automatycznie za pierwszym razem nowy silniczek wskoczy na wysokie obroty lecz po chwili zejdzie do 850 i będzie gitara
CJ - 25 Sierpień 2014, 20:04

Ok, krokowiec zakupiony- Bosch z końcówką 602 i chyba sam się za to zabiorę;)
yosh - 26 Sierpień 2014, 00:15

CJ napisał/a:
Ok, krokowiec zakupiony- Bosch z końcówką 602 i chyba sam się za to zabiorę;)

Trzy śrubki do przykręcenia , i po kłopocie .
Jeśli będziesz czuł się pewniej przy odłączonym akumulatorze to możesz tak zrobić ale nie ma takiej potrzeby , na wyłączonym zapłonie zasilanie i tak nie dochodzi do sterownika więc wtyczkę krokowca można bez stresu odpiąć jak i zapiąć .
Skoro krokowce sypią się w takim tempie to może problem leży w regulacji tej śrubki którą koryguje się odległość między ramieniem przepustnicy a trzpieniem krokowca , jeśli będzie wysunięta zbyt bardzo to będzie wychodzić poza zakres regulacji silniczka krokowego i sterownik próbując obniżyć obroty do wartości zaprogramowanej (około 850obr.) będzie je uszkadzał .
Aby uniknąć takiej sytuacji proponuję wykręcić śrubkę 2mm. i za-kontrować nakrętką .
Warto jeszcze sprawdzić czy problemy nie są powodowane przez nagar na przepustnicy , zanieczyszczenie może sprawiać że jest niedomknięta i przepuszcza tego powietrza tyle że krokowiec nie jest w stanie obniżyć obrotów do wartości zaprogramowanej .
Oś przepustnicy jest sprzężona z potencjometrem dlatego po czyszczeniu należałoby najprawdopodobniej wykonać adaptację z poziomu komputera , regulacja wcześniej wspomnianej śrubki też powinna być wykonana z użyciem interfejsu diagnostycznego . Śrubkę da się ustawić na czuja a przepustnica powinna wrócić na swoje miejsce po oczyszczeniu nagaru , gorzej gdy okaże się że ktoś już na-grzebał w ustawieniach i zaadoptował położenie zasyfionej i nie domkniętej przepustnicy .

CJ - 26 Sierpień 2014, 08:50

W takim razie dzisiaj podmieniam i ustawiam, może obejdzie się bez ingerencji w przepustnicę :powodzenia:

EDIT: Krokowiec wymieniony, niestety muszę jechać na komputer- Jakby nie były śrubki ustawione, to podbija do 1250 i trzyma, nawet jak przykręcę, to i tak podnosi. Ale wymiana sama w sobie bezproblemowa, przynajmniej zaoszczędziłem parę zł :ok: A tak przy okazji- jakie powinny być ustawienia tych śrubek? Tą górną mam teraz baardzo wkręconą w stronę trzpienia krokowca, natomiast ta dolna jest w połowie, ani bardzo wkręcona, ani też wykręcona.
EDIT2: Jutro 17 komputer, zobaczymy co wyczarują :nc:

[ Dodano: 29 Sierpień 2014, 23:12 ]
No więc dużo się nie zmieniło- po odpaleniu 700-750 i wzrastają wraz ze wzrostem temperatury tak do 1000. Czasem trzeba wspomóc się gazem przy odpalaniu jak przy starym krokowcu, który "pyka" na zapłonie jak stary- nie wysuwa się i wsuwa, tylko delikatnie drga i nie dochodzi do tej małej śrubki, jak być powinno? Śrubki wydają się być ustawione w miarę normalnie.

[ Dodano: 30 Sierpień 2014, 12:18 ]
Check się zapala i gaśnie jak wcześniej, z tym że bez żadnych negatywnych objawów, ot pali się. Póki co będę tak jeździł, odpala, jeździ, wystarczy :nc:

arcanis86 - 3 Październik 2014, 19:48

Witam odświeżę temat otóż panowie i panie po wymianie silnika krokowego wszystko było ok do czasu gdy nastały chłodne poranki na zimnym silniku czasami nie zawsze po nocy zapalam silnik i świeci się kontrolka i obroty falują(sory za poprzedni błąd myślałem o obrotach a wpisałem biegi) zgaszę auto i odpalę ponownie i problem znika powie mi ktoś o co halo ? czy może jakaś wilgoć się gdzieś dostaje czy coś bo bladego pojęcia nie mam na ciepłym silniku brak problemów pozdrawiam
dziś jeszcze zauważyłem że podczas jazdy jak wciskam sprzęgło i chcę zmienić bieg to obroty podskakują do 3 tys tak jakbym podczas zmiany biegu trzymał równocześnie sprzęgło z gazem

PS. Falować mogą obroty a nie biegi :lol1:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group