To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - Dmuchawa - wymiana rezystora

Refugee - 13 Lipiec 2014, 20:05
Temat postu: Dmuchawa - wymiana rezystora
Witam, jestem w trakcie dokopywania się do rezystora dmuchawy, ale potrzebuję wskazówki gdzie dokładnie się on znajduje i co jeszcze mam wymontować. Dmuchawa działa tylko na maksymalnej prędkości. Na forum znalazłem info że jest to wina rezystora.

na forum znalazłem coś takiego

rezystor znajduje się przy dmuchawie, a dmuchawa za schowkiem przed nogami pasażera, dla wygody można go zdemontować lub dostać sie do niego od dołu demontując dolną osłonę, następnie odczepić zabezpieczenie, wypiąć 3 wtyczki, odkręcić 2 śrubki i wyjąć rezystor

jestem na takim etapie :

http://bankfotek.pl/view/1757263
http://bankfotek.pl/view/1757264
http://bankfotek.pl/view/1757265
http://bankfotek.pl/view/1757266
http://bankfotek.pl/view/1757267

gregor_bs - 13 Lipiec 2014, 23:48
Temat postu: Re: Dmuchawa - wymiana rezystora
Refugee napisał/a:
Witam, jestem w trakcie dokopywania się do rezystora dmuchawy, ale potrzebuję wskazówki gdzie dokładnie się on znajduje i co jeszcze mam wymontować. Dmuchawa działa tylko na maksymalnej prędkości. Na forum znalazłem info że jest to wina rezystora.

na forum znalazłem coś takiego

rezystor znajduje się przy dmuchawie, a dmuchawa za schowkiem przed nogami pasażera, dla wygody można go zdemontować lub dostać sie do niego od dołu demontując dolną osłonę, następnie odczepić zabezpieczenie, wypiąć 3 wtyczki, odkręcić 2 śrubki i wyjąć rezystor

jestem na takim etapie :

http://bankfotek.pl/view/1757263
http://bankfotek.pl/view/1757264
http://bankfotek.pl/view/1757265
http://bankfotek.pl/view/1757266
http://bankfotek.pl/view/1757267



ee jak czyściłem wiatrak i wymieniałem szczotki to wydaje mi się że gdzies go widziałem za tą białą skrzynką z dmuchawy. Poszukaj tam dobrze, on jest taki zielony wiec łatwo go dostrzec. Jak nie wiesz jak wygląda to znajdź zdjęcie na necie i nie powinieneś mieć problemów z jego znalezieniem.

Refugee - 14 Lipiec 2014, 00:08

Udało mi się go znaleźć, załatwiłem nowy i wszystko działa jak powinno :-)
Na przyszłość zaznaczyłem na zdjęciu gdzie trzeba go szukać, miłego korzystania :)

Wymiana prosta:

1. Wykręcasz schowek
2. Wymontowujesz "tunel"
3. Odłączasz i wymontowujesz silnik
4. Odłączasz wtyczkę rezystora
5. Odkręcasz śrubkę i wyciągasz z zatrzasków

http://bankfotek.pl/view/1757390

gregor_bs - 17 Październik 2014, 22:29

Refugee napisał/a:
Udało mi się go znaleźć, załatwiłem nowy i wszystko działa jak powinno :-)
Na przyszłość zaznaczyłem na zdjęciu gdzie trzeba go szukać, miłego korzystania :)

Wymiana prosta:

1. Wykręcasz schowek
2. Wymontowujesz "tunel"
3. Odłączasz i wymontowujesz silnik
4. Odłączasz wtyczkę rezystora
5. Odkręcasz śrubkę i wyciągasz z zatrzasków

http://bankfotek.pl/view/1757390


Ja jeszcze dodam coś od siebie. Nie trzeba wyciągać silnika z dmuchawy ale warto to zrobić aby go wyczyścić i nasmarować łożysko. Rezystor jest przykręcony jedną srubką i a po drugiej stronie jest taki bolec plastikowy który należy odgiąć i całość kostki przesunąć w bok.
Jeśli nie działają Wam 3 biegi wentlatora a 4 działa - jak u mnie - to:
1) może to być wypalona kostka z wtyczki. Nie łączy i powstaje przerwa - trzeba mieć włączony wiatrak i posprawdzać kabelki.

2) uwalony opornik termiczny na końcu rezystora. Opornik który jest zamontowany w Corsie D, chyba niezależnie od silnika w końcu to ta sama dmuchawa to 10 A o temperaturze 216 stopni (tak 216 to nie pomyłka). Pójdziecie do elektryka na pewno będzie miał. Koszt 4 zł. Odcinacie stary i wkręcacie nowy. Nie polecam tego lutować bo przegrzejecie ten opornik, a jeśli nie to jest to bardzo ciężko przylutować(ciężki materiał).

Tyle w razie pytań pisać :-)

DorotaM - 1 Listopad 2016, 18:21

dzisiaj nadmuch odmówił posłuszeństwa, działa tylko 4 bieg. Należy zdemontować schowek i( 4 śrubki Torx), kanał nawiewu na nogi (kołeczek), z tyłu od dołu znajduje się rezystot ( czarna wtyczka i śrubka 5,5mm) po przekątnej znajdują się dwa wąsy trzeba wcisnąć do środka i całość przesunąć w prawo.
Do wymiany bezpiecznik termiczny 216C 10A, ja odciąłem stary i w to miejsce wlutowałem kawałek cyny ( cyna topi się w temperaturze 230C) to wystarczy aby nie przepaliła się wiązka kabli tylko cyna. Oczywiście jest to naprawa tymczasowa teraz muszę kupić bezpiecznik po odskrobaniu końcówek i potraktowaniu kroplą kwasu da radę go przylutować bez uszkodzenia bezpiecznika.

FarAway - 18 Styczeń 2017, 10:48

DorotaM napisał/a:
dzisiaj nadmuch odmówił posłuszeństwa, działa tylko 4 bieg. Należy zdemontować schowek i( 4 śrubki Torx).....


Hej,
W zeszłym tygodniu niestety i mnie do spotkało...
Za radą Waszych wpisów, kupłem rezystor, zrobiłem jak w opisie koleżanki i zadziałało.
Niestety problem wczoraj sie potworzył i po poważniejszych oględzinach ewidentnie znalazłem przypalony przewód w czarnej kostce, którą wpinamy do rezystora.

Macie może miejsce w ktorym mozna kupić takową kostke oprócz allegro (ok. 40zł) lub ASO (70zł)?
Samą czarną kostkę...
Jestem z Wrocławia

mietrusz - 18 Styczeń 2017, 23:42

Po wymianie kostki awaria wróci za jakiś czas ponieważ pobór prądu jest za duży jak na tą konstrukcje styku kostki i rezystora co powoduje wypalenie się styku..Przylutuj przewody bezpośrednio do rezystora i zapomnisz o problemie na zawsze.Ponadto dwa grube przewody dodatkowo zlutuj razem.Jak spojrzysz na ścieżkę na płytce rezystora to one i tak są nią zwarte ale ona jest dość cienka i dla pewności nie zaszkodzi je zewrzeć cyną.U mnie styk spalił się w dwuletnim aucie a po polutowaniu bezpośrednim jeździłem do sprzedaży 5 lat i nie było problemu więcej z napędem wentylatora.Szkoda że wydałeś kasę na rezystor a już ten temat na forum był poruszany.
xguciu - 17 Marzec 2017, 22:25

U mnie też wentylator działał tylko na 4 prędkości.Wypiąłem czarną wtyczkę przy lewej stopie pasażera,styki były czyste/lśniące.Wpiąłem solidnie i wystarczyło.Tak więc przed demontażem rezystora i zakupem nowego warto sprawdzić taki szczegół jak styk.Niestety drogi mamy takie ,że ciągłe drgania robią swoje. :unga:
111 edition - 19 Styczeń 2019, 12:40

Witam, przed wczoraj nawiew przestał działać na 1,2,3 biegu tylko na 4 chodził. Dziś zabrałem się do wymiany miałem problem z wyjęcie rezystor z białej obudowy. Na szczęście tylko wtyki w czarnej kostce były zaśniddziałe wystarczyło poruszać wtyczką i póki co wszystko działa. ;)
mietrusz - 19 Styczeń 2019, 16:38

To się wróci.Pamiętam,że w Corsie D przylutowałem przewody bezpośrednio do rezystora i już problem nigdy nie wrócił.Odporność prądowa styków nie wytrzymuje wielkości prądu przez nie przepływającego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group