To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - wymiana ECU, parę pytań

Milion - 14 Czerwiec 2014, 15:20
Temat postu: wymiana ECU, parę pytań
Bawiąc się w emulator EGR pomyliłem piny i poszło +12 do masy czujnika położenia zaworu. ECU uszkodził się od razu, raczej grubsza sprawa, bo na EGR nie reaguje, komp pokazuje +5V cały czas oraz co gorsza nie widzi sygnału z czujnika położenia wału, przez co nie odpala. Czujnik jest ok, bo jak kręcę rozrusznikiem to obroty oscylują ok 240-360 obr/min.

Miałem dziś problem z wykręceniem ECU z auta, więc jeszcze nie zaglądałem do środka co się mogło uszkodzić. Niemniej jestem skłonny kupić drugi ECU i wymienić, stąd kilka pytań:

mam auto z immo - czy po kupnie kompa będzie robiło rużnicę czy kupiony ECU będzie miał immo czy nie? Czy ECU i sterownik IMMO są ze sobą sparowane? Jeśli tak, to czy wystarczy mu tylko wymienić eeprom na ten z oryginalnego ECU? No i pytanie czy do X10XE był jeden rodzaj ECU czy było ich więcej (nie odczytałem numeru, ciasno z dostępem nieco)

yosh - 14 Czerwiec 2014, 22:57

Wygląda na to że będziesz miał spore wyzwanie żeby doprowadzić to do porządku , imo jest sparowane ze sterownikiem silnika i nie kojarzę żeby występowały wersje bez imo , pozostaje więc szukać całego zestawu ( transponder , pętla imo, sterownik ) lub naprawić twój sterownik .
Zawsze można jeszcze poszukać firmy która sparuje imo z nowo zakupionym sterownikiem lub wyłączy imo w sterowniku silnika , niestety takie operacje nie należą do tanich .

DAMIAN1991 - 14 Czerwiec 2014, 23:54

Przypuszczam taniej będzie wymienić Kompa. Kwestia Imo w Tym przypadku wybierzesz się na szrot jakiś to znajdziesz co Ci potrzeba. Jeśli Chodzi o Kompy i Imo to do "Litra" nie było wersji bez.

Co do Poszukiwań Opel kochał Oznaczenia Literowe wiec poza numerem Mogą być 2/3 wersje oznaczeń Literowych które będzie trzeba poszukać ( Mówię może bo nie jestem pewny ) Wiem ze w Starszych pasowały nie zależnie (1.2/1.4)

Milion - 15 Czerwiec 2014, 12:26

ECU zamówiony używka. Jeśli nie uda się go podmienić, to będzie na wzór do naprawy oryginalnego. Ale myślę że będę musiał przelutować pamięć i powinno zadziałać - zdaje się że wszelkie dane na temat nr sterownika i immo są zapisane w pamięci EEPROM (przynajmniej usuwając immo zmienia się zawartość pamięci). A pamięć raczej jest ok, bo z kompem ECU się łączy i wyświetla dane (nr sterownika itd).
A nr IMMO zapisany jest w ECU czy raczej nr ECU zapisany w IMMO?

Wygląda na to, że będę musiał odświeżyć kontakty jeśli podmianka eeprom nie da efektu.


Co do oznaczeń literowych, na alledrogo widziałem same RY, mój również jest RY :)

[ Dodano: 17 Czerwiec 2014, 18:44 ]
Udało mi się odkręcić śruby mocujące ECU i zajrzeć do środka - w tym momencie mój entuzjazm się skończył - nie ma tam bowiem tradycyjnej płyty głównej z układami elektronicznymi lutowanymi di płytki - wszystko jest fabrycznie połączone ze sobą i oblane jakąś żywicą - układy scalone nie mają obudów, nie ma więc mowy o podmianie pamięci. Wszystkie ECU jakie widziałem, to były konstrukcje z początku lat 90'tych i tam było to możliwe, niestety nie tu.

Pozostaje jedynie szukać sposobu na przegranie pamięci z jednego do drugiego bez 'zaglądania' do środka :/

Muszę skonsultować się z kimś obeznanym w temacie.

[ Dodano: 17 Czerwiec 2014, 21:08 ]
dla ciekawskich oto fotka bebechów:
http://img407.imageshack....prom156ts20.jpg

z tego co doczytałem, to ECU trzeba doprowadzić do stanu 'virgin' i potem podłączyć - sam się zsynchronizuje z IMMO.
Pospieszyłem się nieco z kupnem ECU, bo można od razu było kupić komplet z immo i pastylkami.
Jutro zadzwonie do kumpla czy podoła. Jego znajomy oblatany w tuningu AlfaRomeo, a tam też są te sterowniki, więc może akurat...
Jeśli nie, lub zbyt drogo, to kupie komplet, a ECU zostanie do celów naukowych.

[ Dodano: 25 Czerwiec 2014, 19:06 ]
Niestety, kolega którego często znajdywałem na forach alfy że robi różne fajne rzeczy z tymi sterownikami powidział że sprzedał programator i nie jest w stanie pomóc.
Zatem zakupiłem komplet: ECU, imo i stacyjka z kluczykiem. Wczoraj przełożyłem imo, ECU i pestkę od kluczyka. Autko śmiga :) Komplet wyniósł mnie 192zł - stwierdziłem że za tyle to nie warto się bawić w usuwanie immo lub kombinowanie z przeprogramowywanie samego ECU które niepotrzebnie zakupiłem wcześniej.

yosh - 25 Czerwiec 2014, 21:55

Milion napisał/a:
Wczoraj przełożyłem imo, ECU i pestkę od kluczyka. Autko śmiga :) Komplet wyniósł mnie 192zł - stwierdziłem że za tyle to nie warto się bawić w usuwanie immo lub kombinowanie z przeprogramowywanie samego ECU

Czyli jak sugerowałem na początku :)
Żeby jeszcze taka usługa programowania miała jakąś przystępną cenę , nawet nie chcę myśleć ile zdarło by ASO za taką usługę .
Zestaw w sumie wyszedł nawet niedrogo , tylko się cieszyć że wszystko hula :okk:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group