To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Corsa B - [ Corsa B] Podłączenie radyjka w Corsie B

Anonymous - 14 Wrzesień 2009, 10:34

Dudu, żółty przewód (pin 4) jest podtrzymaniem i w instalacji samochodu powinno być na nim stałe +12V. Natomiast na czerwonym (7) pojawia sie napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka). Więc od strony wtyczki ma być tak:




Ale żeby nie było nie porozumień ( bo z kolorami to różnie bywa) najlepiej jak kolega sobie sprawdzi na którym przewodzie, przy wyciągniętym z stacyjki kluczyku występuje +12V i ten przewód podłączy zarówno do pinu 4 i 7.

dudu - 14 Wrzesień 2009, 22:48

finos nie bede sie sprzeczał, ale powiem tylko tyle, że u mnie było na odwrót:
pin 4 to plus ze stacyjki, a pin 7 to plus "stały"

Chycu - 14 Wrzesień 2009, 23:15

nie mam strasznie doświadczenia, ale powiem jak było ze mną... sprawdziłem sobie w kostce gdzie idzie prąd po stacyjce, gdzie bez... podłączyłem "bez stacyjki" i po problemie...
Anonymous - 15 Wrzesień 2009, 07:32

Dudu tak sie składa że na stronie z której pobierałeś rysunek kostki, jest opis pinów i wyraźnie jest napisane że 4 to podtrzymanie (czyli stałe +12V) Poza tym nawet poniżej napisane jest ze pin 7 łączy sie do 4. Widocznie miąłeś cos namieszane w instalacji. Myślę że to koniec tematu

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 20:17

Do radia mam dołączoną taka kostkę i czy moge w tej po prawej pozmieniać z tymi kablami ? pinami ? tylko powiedzcie mi co, bo trochę namieszane jest w tym temacie z kolorami. Chce aby mi radio działało też bez zapłonu.


Anonymous - 8 Grudzień 2009, 20:24

Możesz pozamieniać, tu masz dokładny opis kostki: http://www.klubcorsa.pl/t...-iso-vt2819.htm
Anonymous - 8 Grudzień 2009, 20:26

Finos napisał/a:
Możesz pozamieniać, tu masz dokładny opis kostki: http://www.klubcorsa.pl/t...-iso-vt2819.htm


Finos czyli ucinam żółty przewód w czerwonym ściągam trochę izolacji i je łącze ?



Czy czerwony odcinam i do żółtego ?

W tej kostce przy czerwonym mam 1 AMP a przy żółtym 8 AMP bezpieczniki

Czyli jak mam to zrobić w tej kostce od radia ? w instrukcji pisze czerwony zaplon a żółty pamięć

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 20:37

odwrotnie niż narysowałeś
Odcinasz czerwony i łączysz do żółtego. Żółtego nie tniesz! Bo radio nie będzie zapamiętywać ustawień!

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 20:40

Finos napisał/a:
odwrotnie niż narysowałeś
Odcinasz czerwony i łączysz do żółtego. Żółtego nie tniesz! Bo radio nie będzie zapamiętywać ustawień!


W tej mojej kostce ? Jak zrobię to usuń te posty.

[ Dodano: 8 Grudzień 2009, 19:59 ]
Przy połączeniu czerwonego do żółtego jak wkładam kostkę zapalają sie wszystkie diody i TID :/

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:07

NIE PATRZ NA KOLORY TYLKO NA PINY W KOSTCE!

http://www.klubcorsa.pl/t...-iso-vt2819.htm

Patrz tutaj i czytaj uważnie to jest widok kostki w samochodzie. Kabel który jest przy pinie 5 w części A kostki (na rysunku w linku!) odcinasz i łączysz z kablem przy pinie 2 (na rysunku w linku!)

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:10

Czyli to mam zrobić przy kostce w samochodzie ?

W tym linku gdzie jest pin 5

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:18

Możesz to zrobić tez na kostce od radia, tylko zobacz sobie które są odpowiednie przewody.

Skoro na rysunku liczby idą w pewnej kolejności to chyba można wywnioskować ze 5 jest po lewej stronie 6.


Zresztą przy tej twojej przejściówce co jest na zdjęciu jak podłączysz czerwony do żółtego to zapala Ci się podświetlenie???? Na żółtym i na czerwonym kablu masz bezpieczniki? Wiec masz coś namieszane w instalacji samochodu. Bo z twojego opisu ewidentnie wynika ze żółty to kabel potrzymania (stałe 12V) a czerwony to zasilanie po stacyjce.

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:20

W tej kostce żółty to pamiec a czerwony zaplon
Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:32

Wiec na kablu żółtym powinno być cały czas napięcie +12V, a na czerwonym napięcie +12V powinno pojawiać się po przekręceniu kluczyka. Więc aby radio działało cały czas musisz obciąć kabel czerwony i podłączyć go do żółtego.

Ty! a dobrą stronę obciętego czerwonego podłączasz do żółtego? Powinieneś podłączyć ta od strony radia. Patrz rysunek poniżej.


Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:35

Zrobiłem tak i tak

Teraz podłączyłem tą od strony radia i jak dam zapłon to działa a jak nie dam to nie działa.

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:38

Weź woltomierz (probówkę) i sprawdź na którym kablu w instalacji samochodu przy kostce ISO masz stałe +12V. Ten kabel powinien być połączony z tym żółtym kablem w tej przejściówce. Coś gdzieś musi być namieszane. Zobacz może na tym czerwonym masz stałe +12V
Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:41

A jak bym zamienił w tej przejściówce żółty do czerwonego a czerwony do żółtego ?
Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:48

Najpierw znajdź kabel na którym jest stałe +12 V, bo skąd ja mam wiedzieć na którym ty masz napięcie żeby zasilić to radio? A potem połącz ten kabel tak żeby podłączony by do niego zarówno żółty jak i czerwony z przejściówki. A nie kombinuj nic z przekładaniem bo w końcu coś spalisz! Jak zrobisz tak jak napisałem i dalej nie będzie działać to dopiero pisz
Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:50

Niestety w Oplach to częsty kłopot przy niestandardowym radiu. Poniżej zamieściłem obrazek z rozpiska pinów.


1. Kabel od podtrzymania pamięci w radiu (w standardowej kostce ISO jest on żółty i w Oplu znajduje się na kostce "A" pin 4) przełóż w miejsce kabla prądowego (koloru czerwonego - kostka "A" pin 7) - mówiąc po ludzku zetnij trochę izolacji z czerwonego i "wepnij" kabel zółty (oszczędzi co to kłopotu z wyciąganiem pinów).



Czyli może mam zrobić tak jak dudu pisał odwrotnie ? z czerwonego ściągnąć izolacje i żółty podłączyć?

Anonymous - 8 Grudzień 2009, 21:59

Ewidentnie pisze ze na żółtym kablu masz mieć stałe +12V! I to napięcie musi być dostarczone do kabla który odpowiada za podtrzymanie oraz do kabla który opowiada za zasilanie radia.
Czyli jeśli na żółtym nasz cały czas +12V i go obetniesz to radio w ogóle nie będzie działać.

Poszedłeś już sprawdzić na którym kablu masz w samochodzie cały czas +12V? Jak nie to pisz dopiero jak to zrobisz!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group