To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Kilka problemów do omówienia :)

CzarnyElo - 23 Luty 2014, 02:31
Temat postu: Kilka problemów do omówienia :)
Cześć,

chciałbym Was zapytać o kilka spraw, które zauważam z czasem od momentu posiadania CD 1.2 85KM 2012r. ;) Na codzień autem jeździ żona także ja ewentualne usterki zauważam raz na jakiś czas jak sam wsiądę dla testu :)

1. Łuszcząca się klamka wewnętrzna drzwi kierowcy. Po prostu zaczął schodzić z jej wewnętrznej strony (od boczku) ten plastik emitujący aluminium. W tej chwili jest taki zadzior i raczej będę musiał ją wymienić. Czy u Was pojawił się podobny problem?

2. Czy przy zamykaniu drzwi przednich, szczególnie tych od kierowcy słychać u Was taki jakby rezonans czegoś w środku? To jest taki dziwny dźwięk rezonujący jeszcze chwile po zatrzaśnięciu, a nie głuchy trzask i koniec.

3. W związku z powyższymi punktami 1 i 2 będę musiał zdemontować boczek przedni od strony kierowcy, czy mamy jakiś instruktaż na forum, bo chciałbym uniknąć połamania jakichś zatrzasków... Czy do wymiany klamki wewnętrznej trzeb jeszcze coś demontować?

4. Od pewnego czasu żona zgłosiła, że coś delikatnie świerszczy jak ma włączony nadmuch. Jest to szczególnie słyszalne na 1 biegu wentylatora, bo na większych biegach szum powietrza trochę to zagłusza. Na 100% jest to nadmuch, bo jak zostaje wyłączony to zatrzymujący wentylator wydaje ewidentne świerszczenie w spowolnieniu aż całkowicie stanie. Jak się do niego dostać? Słychać go gdzieś w okolicy deski rozdzielczej pasażera... Podejrzewam, że wystarczyłoby gdzieś kapnąć kropelkę oleju i po sprawie.

5. Zaczyna pierdzieć tłumik. Jest to szczególnie słyszalne przy parkowaniu, jak samochód ma niskie obroty i często się wciska i popuszcza sprzęgło jakby przydławiając silnik - wtedy pierdzi. Pierdzenie jest dość głośne i tak jakby rezonuje. Tłumik końcowy jest w wersji "sportowej" z tą owalną, szerszą końcówką.

6. Na lato zamierzam kupić oryginalne felgi i zainteresowały mnie dwa modele:

vs

Widzę je tylko na zdjęciach i nie wiem które lepiej będą prezentowały się na CD w kolorze czarnym? Które są praktyczniejsze, czyli które łatwiej zarysować o krawężnik ze względu na wystające elementy poza obręb opony? Są w podobnej cenie według katalogu producenta. Któreś z nich to nowszy model, montowany np. tylko w CD po lifcie? Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale które Waszym zdaniem są ładniejsze?

7. Korzystając z okazji które opony bardziej polecacie w rozmiarze 195/55R16, Michelin Energy Saver, czy Continental ContiPremium Contact 2?

Z góry dzięki za podpowiedzi i zapraszam do szerokiej dyskusji ;)
Jednocześnie proszę o punktowanie problemu na który odpowiadacie :)

Refugee - 23 Luty 2014, 10:21

1. W Corsie mojego ojca również wystąpił ten problem plus łuszczenie się lakieru z drążka zmiany biegów. Nie mam żadnej wiedzy na temat wymiany.
4. Przy nadmuchu mam podobny problem odnośnie dziwnego dźwięku i też chętnie bym się dobrał do wentylatora. Nie mam żadnej wiedzy na temat dojścia do niego.
6. Ja bym wybrał te z lewej, 16'' będzie bardzo ładny efekt.
7. Moim zdaniem lepiej kupić Continentale (może mam sentyment).

gumimis - 23 Luty 2014, 10:28

1. U mnie nic się nie łuszczy
2. Nie
3. Tak
4. Również mam problem z wentylatorem nawiewu (z tym, że ja mam climatronica); 3 razy zgłaszałem to na gwarancji, zawsze pomagało tylko na chwilę; aby dostać się do wentylatora trzeba zdemontować schowek
6. Kwestia gustu
7. Zdecydowanie Continentale. Miałem (w innym aucie) Michelin Energy Saver - na suchej drodze jeszcze ujdą ale na wilgotnej koszmar.
PS. taniej wyjdzie kupić opony w rozmiarze 205/55R16 :)

klapek - 23 Luty 2014, 20:53

1. nie
2. nie
3. tak
4. po prostu odkręć (chyba są 3 śrubki już nie pamiętam) od spodu wentylator i wyrzuć z niego liście :-)
5. mam standardowy i na razie jest oki
6. te po lewej ale kwestia gustu
7. mam continentale ale teraz bym kupił dunlop blueresponse a rozmiar 195 bo to jednak tylko 85KM nie ma co zabierać koni dla szerszej opony

maniex1974 - 7 Marzec 2014, 20:00

1. ponad 28 tys. mil przejechane, głównie miasto i nic z klamkami sie nie dzieje.
2. Słabe wygłuszenie drzwi i tyle, to nie Merc Beczka, a rezonans to chyba tylko jak masz coś poluzowane.
3. nie pomogę, ale może kiedyś wezmę się za wygłuszanie drzwi.
4. świerszcza nie ma, a nadmuch wyjątkowo głośny, moim zdaniem to nie wentylator tak hałasuje, tylko kształt wylotów kratek nawiewu powoduje głośny szum, ten typ tak ma.
5. chyba już niedługo trzeba będzie się dokładniej przyjrzeć wydechowi, wydaje mi się że już jest głośnawy.
6. wybieram ze zdjęcia po prawej, te po lewej żona ma aktualnie (fabryczne).
7. jeżdzi na ContiContact 2, jak po sznureczku, co do Michelina, nigdy w żadnym samochodzie nie miałem, więc się nie wypowiadam. A co do ceny, jak już ktoś wspominał, to faktycznie 195/55/16 są droższe od 205/55/16, które mam u siebie w Vectrze C o ok. 15-20 funtów.

renatan - 1 Maj 2017, 08:53

świeżo po zakupie CD :)
- tak i u mnie klamka wewnetrzna pasażera łuszczy się i nawet kaleczy !!!
- i też nadmuch na 1 biegu czasem lekko popiskując turkoce



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group