To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Same problemy z CORSĄ. Nikt nie wie co się z nią d

tubolek - 18 Luty 2014, 15:22
Temat postu: [ Silnik] Same problemy z CORSĄ. Nikt nie wie co się z nią d
Witajcie ponownie...

Z corsą cały czas same problemy...

Problem początkowo objawił się tym, że zapalił się check.. Było to wieczorem jak jechałem do domu, więc mówię - jutro pojadę na badanie. Niestety do diagnosty nie dojechałem. Silnik w ogóle nie odpalił. Więc na holowanie i zawieźliśmy do mechanika. Jak już odpalił, i pojeździł do wykazało, że chlał 30 litrów benzyny... Mechanik jak to mechanik (nie diagnosta jeszcze) stwierdził, że wtrysk do wymiany. Wymieniliśmy wtrysk na nowy, nic to nie dało. Więc znów grzebanie, grzebanie.. Nic niestety nie wykazał mechanik, więc zaprowadziliśmy corsę do diagnosty. O dziwo u diagnosty nic nie wykazało na komputerze, wiec diagnosta stwierdził, że komputer pokładowy do wymiany.

Więc 300 zł i wymiana, ustawienie komputera. Niby przez chwilę było dobrze. Ale teraz znów pali mniej - ok 20 litrów. Dławi się, silnik nierówno pracuje. Przy dodawaniu gazu musi załapać z 5 sekund..


LUDZIE! Co to może być?! ja już nie mam siły do tego samochodu.

[ Dodano: 18 Luty 2014, 15:29 ]
Dodam, że wymieniona poprzednio została:
- sonda lambda
- była rura na wydechu i została wymieniona na strumienice
- wtryski
- tłumik końcowy
- filtry oleju i paliwa
- przewody zapłonowe i świece
- termostat

Patryk1011 - 18 Luty 2014, 16:31

przepływomierz był ruszany?
ewentualnie filtr powietrza :)

maly2st - 18 Luty 2014, 18:10

Mnie to wygląda na wadliwą sonde lambda w dalszym ciągu, założyłeś oryginalną sonde używke czy jakiś zamiennik (zamienniki albo nie działają albo działają wadliwie) czy nówke ale oryginał??
tubolek - 18 Luty 2014, 18:12

Nic nie było ruszane z przepływomierzem. A jakie objawy daje zepsuty?

[ Dodano: 18 Luty 2014, 18:13 ]
maly2st napisał/a:
Mnie to wygląda na wadliwą sonde lambda w dalszym ciągu, założyłeś oryginalną sonde używke czy jakiś zamiennik (zamienniki albo nie działają albo działają wadliwie) czy nówke ale oryginał??


Nówkę, ale zamiennik jakiś nawet nie za 100 zł.

Patryk1011 - 18 Luty 2014, 18:53

tubolek przepływomierz ma takie objawy że obroty skaczą, braki w mocy i sporo pali :)
poprzedni właściciel mojej cosi kupił nowy zamiennik przepływomierz i po 3 miesiącach ch.. go strzelił, kupił drugi i pół roku wytrzymał, teraz mam założony oryginalny i miesiąc chyba ma :)

maly2st - 18 Luty 2014, 20:04

Tubolek spróbuj z lambdą zawalczyć (odepnij i zobacz jak silnik sie będzie zachowywał) lub wymień ją na jakiś oryginał używany ale sprawny
tubolek - 18 Luty 2014, 20:10

Sonda była wymieniana u mechanika. I teraz nasuwa się pytanie, czy i jak mogę domowym sposobem wymienić tą sondę?
maly2st - 18 Luty 2014, 20:36

Najlepiej z kanału jak była niedawno wymieniona to pójdzie lekko
yosh - 19 Luty 2014, 23:03

Może na początek zapytam co to za silnik , z dyskusji wnioskuję że chodzi o 1,2 16V czyli X12XE
tubolek - 20 Luty 2014, 13:56

yosh, Oznaczenie silnika: X12SZ 1.2i.
yosh - 20 Luty 2014, 17:17

Bardzo prosta jednostka , ten silnik w zasadzie pracuje poprawnie nawet bez połowy osprzętu.
Skoro nie odpala to problem tkwi w zapłonie lub w braku paliwa .
Na początek komp i sprawdzenie czy czujnik położenia wału generuje impulsy i czy nie tworzy błędów , w dalszej części sprawdzić jak to się przekłada na iskrę ( czy jest ) , wykluczyć ewentualne usterki modułu zapłonowego i zespołu cewek .
Sprawdzić z poziomu kompa czy idą impulsy na wtrysk , sprawdzić namacalnie czy w trakcie kręcenia podaje paliwo ( po zdjęciu pokrywy wtrysku wszystko widać )
Wykonać pomiar ciśnienia paliwa na zasilaniu , jeśli dobrze pamiętam powinno być 0,8 bar .
Odczytać temperaturę cieczy z ECU i sprawdzić czy wskazania są właściwe.

Ktoś tu pisał o przepływomierzu , w tym silniku go niema , rolę przepływomierza zastępuje map-sensor .

tubolek - 20 Luty 2014, 23:30

w dodatku mogę powiedzieć, że strasznie zalewa się. śmierdzi benzyną w całym samochodzie. i świece też są całe okopcone/zadymione/czy po prostu czarne.
yosh - 20 Luty 2014, 23:41

Niestety nie wiele to mówi , może to efekt zbyt niskiego ciśnienia paliwa a może układ zapłonowy .
Na początek wykręć wszystkie świece , podłącz do kabli WN , następnie połóż wszystkie cztery w taki sposób żeby miały kontakt z masą i żeby był dobry widok na elektrody świec (z dala od wiązki elektrycznej żeby przypadkiem nie załatwić komputera) , następnie zapewnij sobie kogoś do pomocy kto zakręci silnikiem przez kilka sekund .
W czasie kręcenia spróbuj zaobserwować czy iskra pojawia się na wszystkich czterech świecach i czy słychać na na nich cyklicznie powtarzany przeskok iskry .
Aby sprawdzić czy paliwo jest podawane wystarczy zdjąć obudowę wtrysku , tu staraj się zaobserwować cykle wtryskiwania paliwa , wtryskiwana mgiełka jest wyraźnie widoczna w trakcie kręcenia rozrusznikiem.

tubolek - 21 Luty 2014, 17:43

Paliwo podaje, i to w nadmiarze.

Na świecach iskra jest.

Patryk1011 - 21 Luty 2014, 17:47

jak paliwo nadmiar to sprawdź wtryski :)
yosh - 21 Luty 2014, 22:50

tubolek napisał/a:
Paliwo podaje, i to w nadmiarze.

Na świecach iskra jest.

Skąd wiesz że paliwo jest podawane w nadmiarze ?
Wykonaj pomiar ciśnienia jak pisałem wcześniej .
Takie wymienianie wszystkiego po kolei nie ma najmniejszego sensu i kasy szkoda , jeśli nie masz skąd pożyczyć testera ciśnienia to go po prostu kup , nie kosztuje majątku .
Co do świec , czarny nalot na świecach może powodować przebicie do masy i taka świeca już nigdy nie zadziała .

[ Dodano: 21 Luty 2014, 23:05 ]
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie wtrysku , wymieniałeś na nowy czy używany ?
Czy był to kompletny wtrysk razem z podstawą i regulatorem paliwa czy tylko sam wtrysk ?

tubolek - 22 Luty 2014, 11:25

Wtrysk nowy kupiliśmy.

To był sam wtrysk, bez niczego. Wiem, ze trzeba było się namęczyć, żeby go włożyć ;)



A co zrobić z tymi okopconymi świecami? Co zrobić żeby nie były okopcone? Może on paliwa nie dostaje i gdzieś wypuszcza?

yosh - 22 Luty 2014, 14:27

Dla tego proponuję wykonanie pomiaru ciśnienia , skoro wymieniony był tylko wtrysk to problem może sprawiać regulator ciśnienia paliwa lub pompa paliwa .
Świece raczej do wywalenia , lepiej nie montować nowych nim nie rozwiążesz problemu.
Pomiar ciśnienia i będziemy wiedzieli co robić dalej .

[ Dodano: 22 Luty 2014, 14:29 ]
tubolek napisał/a:
Może on paliwa nie dostaje i gdzieś wypuszcza?

Pisałem o tym wcześniej , przy niedoborze ciśnienia wtrysk zaczyna lać , auto ciężko odpala i nie wkręca się na obroty , do tego zaczyna kopcić na czarno i bardzo szybko zanieczyszczają się świece .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group