To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Spadek mocy po przekroczeniu ok.2800obr.

peys - 8 Luty 2014, 17:41
Temat postu: Spadek mocy po przekroczeniu ok.2800obr.
Mam objaw spadku mocy (lekkim) po przekroczeniu ok.2700-2800 obr/min. Zapala się kontrolka serwisu (auto z kluczykiem) i zaraz gaśnie , a potem jest problem z osiągnięciem tych obrotów. Dzieje się tak na czwartym biegu .Jeżeli na czwartym nie przekroczę granicy 2800obr/min. to jest ok i na piątym ładnie przyspiesza, ale jak na piątym dojdę i przekroczę 2800obr. to znowu zapala się kontrolka i mogę mieć gaz w podłodze ,a auto jedzie 110-120 km/h i nie osiągam później wyższych obrotów.
Mam nadzieję , że w miarę zrozumiale opisałem mój problem.Może ktoś coś poradzi?

yosh - 8 Luty 2014, 18:04

Problem najprawdopodobniej będzie związany z doładowaniem , bez odczytania błędów raczej nikt nie wskaże problemu .
peys - 8 Luty 2014, 18:05

Czyli opcomem w silniku tak? Dodam ,że po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do w/w momentu.
michalck - 10 Luty 2014, 13:48

Najlepiej jedź na kompa. Może to być nieszczelność w układzie dolotowym, czujnik w układzie dolotowym, zawieszający się zaworek turbo jak masz zmienną geometrię, albo sama geometria, albo gruszka od turbiny. Są to najczęstsze awarie.
peys - 10 Luty 2014, 16:42

Mam taki błąd :

P0234 - Wysokie ciśnienie doładowania

Czy to będzie uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania ?

michalck - 10 Luty 2014, 17:29

W pierwszej kolejności możesz wyczyścić czujnik, jest on w kolektorze pod podszybiem, jedna śrubka torx, na pewno nie zaszkodzi. Sprawdź szczelność przewodów od turbo i wężyków od podciśnienia do turbiny. Ja bardziej bym obstawiał zaworek turbo jest zamocowany prawie przy gruszce turbiny. Ale na sam początek proponuję po psikać porządnie ramię od gruszki do samej turbiny środkiem penetrującym, WD 40 to chwilowy środek bo penetruje ale nie smaruje, są środki które penetrują i faktycznie smarują. Jak WD 40 się sprawdzi nawet na dłuższą chwilę to zawiesza Ci się ramię od turbo i do czyszczenia. Psiknij na noc i w ciepłym pomieszczeniu. Zobaczymy czy pomorze.
gregor_bs - 11 Luty 2014, 19:43

peys napisał/a:
Mam taki błąd :

P0234 - Wysokie ciśnienie doładowania

Czy to będzie uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania ?


Na 100% jest to ten czujnik: http://allegro.pl/zawor-c...3954303310.html

Przerabiałem nie dawno ten sam temat. Profilaktycznie możesz przeczyścić boost sensor przy podszybiu jak kolega wyżej proponował.
Dla pewności sprawdź jeszcze przewody z podciśnienia czy nie są zagięte, pęknięte jeśli wszystko jest ok to na bank ten czujnik. Sprawdź jeszcze numery jak zamówisz. Najlepiej kupić taki sam jak masz oryginalnie, miałem na podmianę inny numer i nie działał jak należy.
Ja kupiłem od tego gościa z linka - najtaniej oryginał.

peys - 11 Luty 2014, 20:02

Miałeś taki sam błąd I takie same objawy?
Powiedz jeszcze gdzie go szukać, przy egr?

gregor_bs - 11 Luty 2014, 20:16

peys napisał/a:
Miałeś taki sam błąd I takie same objawy?
Powiedz jeszcze gdzie go szukać, przy egr?


Miałem taki sam błąd a dokładnie op com wskazywał na zawór podciśnienia turbiny - odchylenie ujemne co wskazuje na ten właśnie zawór. Odchylenie dodatnie oznacza że turbina jest niedoładowywana.
Czujnik znajduje się na pasie przednim, mocowany do ramy. Dostęp i wymiana to 5 min roboty. Znajdziesz go po przewodach z podciśnienia.
Jaki masz silnik (kod) i ile przebiegu ?

peys - 11 Luty 2014, 20:30

Silnik z13dtj, 160tyś.Powiedz jeszcze jak wejść do tej opcji żeby sprawdzić komputerem?
gregor_bs - 11 Luty 2014, 20:47

peys napisał/a:
Silnik z13dtj, 160tyś.Powiedz jeszcze jak wejść do tej opcji żeby sprawdzić komputerem?



Jak sprawdzić?
Jak załapiesz notlaufa czyli przekroczysz te 2,8 tys obrotów, zapali ci się lampka z kluczem to wracasz do domu podpinasz op-com i dajesz na diagnostykę. Wyskakuje ci błąd w silniku p0243 albo p0234 (dokładnie nie pamętam jaki ja miałem), otwierasz go i tam w rozszerzeniu będziesz miał napisane: Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne. Przynajmniej ja miałem coś takiego. Jak masz kogoś z taką corsą to możesz podmienić ten zawór i będziesz wiedział czy to to. Choć ja stawiam że to właśnie to.

peys - 11 Luty 2014, 20:51

Ok, myślałem ,że pokazuje parametr w czasie jazdy. Mam ten błąd ale go nie otwierałem. Czyli jak będzie ujemne odchylenie to mam gada. Jutro sprawdzę i dam znać . Dzięki wielkie.
gregor_bs - 11 Luty 2014, 20:53

peys napisał/a:
Ok, myślałem ,że pokazuje parametr w czasie jazdy. Mam ten błąd ale go nie otwierałem. Czyli jak będzie ujemne odchylenie to mam gada. Jutro sprawdzę i dam znać . Dzięki wielkie.


Parametrem tego nie sprawdzisz bo op-com pokazuje jakby działał. Jeśli się okaże że to ten czujnik to lepiej szykuj flaszke bo ja połowe auta rozbebeszyłem aby do tego dojść.

peys - 14 Luty 2014, 18:09

ja już rozwiązałem mój problem , wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania i wszystko jest ok.
co do elektrozaworu turbiny to z tego co wyczytałem wersja 75KM nie ma takowego.

gregor_bs - 14 Luty 2014, 23:04

peys napisał/a:
ja już rozwiązałem mój problem , wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania i wszystko jest ok.
co do elektrozaworu turbiny to z tego co wyczytałem wersja 75KM nie ma takowego.


No to się zdziwisz bo ma, tak jak pisałem sam go wymieniałem a też mam 75KM DTJ:-)
Ale jeśli pomogło ci wyczyszczenie czujnika to git. Grunt, że problem rozwiązany.

Mrozu - 1 Kwiecień 2019, 10:06

witam, troche odkopie temat. mam ten sam problem w aucie dziewczyny. gdzie dokladnie pod podszybiem jest ten czujnik doladowania?
Mrozu - 3 Kwiecień 2019, 10:47

nikt nie pomoze?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group