To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Koła, felgi i opony - [ Karoseria] Felgi 18"

Limonka666 - 1 Grudzień 2013, 05:31
Temat postu: [ Karoseria] Felgi 18"
Chciałbym założyć felgi o rozmiarze 18" 225/35. I tu pytanie czy wejdą one i jaka jest różnica między ET 42 a 35 oraz 7,5" a 8". Jeśli wejdą one bez problemu to będę chciał sprzedać obecne alusy 16" 195/55 oryg opel 7-ramienne wraz z oponami. Rozstaw srob 5x110. A tu konkretne felgi jakie mnie interesują: http://allegro.pl/18-nowe...3675970821.html
Z góry dziękuje za odpowiedz :)

gumimis - 1 Grudzień 2013, 15:21

Cytat:
różnica między ET 42 a 35

Oś symetrii felgi będzie o 7 mm głębiej wchodziła we wnękę koła; oś symetrii koła zamiast być oddalona o 35mm od płaszczyzny montażowej będzie od niej oddalona o 42mm do wewnątrz.
Cytat:
oraz 7,5" a 8"

Szerokość felgi 7,5 cala vs 8 cali; W tym przypadku:
- jeżeli kupisz felgi 8" o ET42 to oznacza to że felga będzie wchodziła do wnętrza nadkola na ok 14,2 cm do płaszczyzny montażu
- jeżeli kupisz felgi 8" o ET35 to oznacza to że felga będzie wchodziła do wnętrza nadkola na ok 13,5 cm do płaszczyzny montażu
- jeżeli kupisz felgi 7,5" o ET42 to oznacza to że felga będzie wchodziła do wnętrza nadkola na ok 13.5 cm do płaszczyzny montażu
- jeżeli kupisz felgi 7,5" o ET35 to oznacza to że felga będzie wchodziła do wnętrza nadkola na ok 12,8 cm do płaszczyzny montażu
Im mniej felga wchodzi do wnętrza tym mniejsze ryzyko że będzie o coś obcierała, im mniejsze ET tym bardzie felga

klapek - 1 Grudzień 2013, 22:01

OT Limonka666, a jaką masz moc w corsie? aby to jechało? ja uważam że takie opony to przynajmniej musisz mieć 280km aby nie było czuć straty w porównaniu do 195

widzę że 1,7 ten 125km jak się nie mylę to lepiej odpuść sobie taka oponę - taka moja rada ale zrobisz jak chcesz ( 1.3 90km będzie na 195 zrywniejsze wtedy od twojej corsiawki)

ale estetyka na pewno na duży plus :)

adiadi007 - 1 Grudzień 2013, 22:33

coś Ty, nie będzie miał praktycznie żadnej różnicy :P
Limonka666 - 2 Grudzień 2013, 01:02

Dzięki za odpowiedz. Na przełomie styczeń luty dokonam zakupu. Na pewno wstawię zdjęcie jak będzie się prezentować. Jbc moja corsa w serii ma 131km i 9.0 sekund do 100. Aktualnie mam chipa (kreator mocy) na 160km i czas do 100 powinien skrócić się o ok sekundę. Niestety sprawdzić tego nie mogę ponieważ na oponach 195 nie mam trakcji na pierwszych 2 biegach :/ stad chce taki szeroki kapec :D

A co do spadku osiągów to myślę ze powinny wzrosnąć ponieważ automatycznie poprawie sobie trakcje. Wiec myślę ze będzie ok. Gdybym całe koło zakładał większe to faktycznie będzie słabsza ale ja "powiększam tylko środek" (felgę)
55->16"
45->17"
35->18"
Analogicznie wielkość całego koła się nie zmienia. (Taki mój wniosek)

gumimis - 2 Grudzień 2013, 11:36

Zgadzam się z przedmówcą - poza estetyką więcej szkód niż korzyści; przy 18" średnica koła będzie mniejsza niż przy 16", przez to prędkość będzie minimalnie niższa (granica błędu), delikatnie wzrośnie spalanie; oraz przygotuj się na częste wymiany elementów zawieszenia i częste wizyty w zakładzie wulkanizatorskim z oponami lub felgami.

Wyliczenia dla opon:
opona........................średnica............prędkość (dla 150km/h)
195/55/R16................621 mm.............150 km/h - opona wzorcowa
205/45/R17................616 mm.............149 km/h
225/35/R18................614 mm.............148 km/h

klapek - 2 Grudzień 2013, 22:42

zrobisz jak chcesz... 160km i 8s do setki ładnie a na 18 będzie 7s super...
DAMIAN1991 - 3 Grudzień 2013, 11:26

Ja Osobiście poszukał bym Kompromisu bo jak koledzy wyżej Mówią łożyska będą Ci się sypać co chwilę a Jak Mówisz że Nie masz trakcji to znaczy ze dajesz ostro w Palnik co przy większym Kole ( zwróć też Uwagę na obciążenie zwrotnicy , łożysk itp) Trakcja się pojawi ale co z tego skoro pogorszy się sterowalność i tak dalej za duże koło nie zawsze jest mądre. Poszukał bym sobie N.p. szerszych 16 albo 17 Tu Dalej Mowa o kole niemal fabrycznym. Ale wniosek taki że napaliłeś się na Takie Olbrzymie koło no to nie ma problemu. Swoją Drogą na Seryjnym zawieszeniu będziesz "mógł robić za garaż na Obniżane golfy" :nocom: bo z Automatu Całe Auto będzie wyższe.
klapek - 3 Grudzień 2013, 17:11

moja tylko jedna uwaga może głupia może nie...

miałeś trakcje przy oponach 195 i mocy 131km zrobiłeś program na 160 i trakcja poszła czyli praktycznie nie skróciłeś czasu do 100 a wręcz go wydłużyłeś bo później się klei teraz wsadzisz 225 aby mieć trakcję ale opory toczenia i waga felg(najważniejsza rzecz przy przyśpieszaniu) i tak nie pomogą poprawić przyspieszenia a wręcz mogą pogorszyć je i jeszcze wszystko będzie się szybciej sypać

jak ja bym był na twoim miejscu i chciał mieć szybszy wóz to zainwestował bym kasę w szpere a nie felgi i oponki :) same tego zalety masz trakcję nie wybijasz zawiasu masz lżejsze fele i tańsze w utrzymaniu oponki a i zimą wyjedziesz z każdej zaspy ;)

Limonka666 - 4 Grudzień 2013, 17:05

No to w takim razie rzucę okiem na 17. A co do szerokości to po to tu napisałem żebyście mi wytłumaczyli i pomogli w wyborze ja osobiście noe narzucalem szerokości 225 i koniec, tylko poprostu przy wielkości 18" szerokoś ta była najcześciej spotykana. Na początku zastanawialem sie nad oryginałem z OPC Czyli 17" 215/45 ale stwierdziłem 225 a 215 i 45 a 35 to tylko 10(jednostek) różnicy wiec myślałem ze będzie ok. Ale sam miałem wątpliwości przez co mój post jest obecnie przez Was tu czytany i liczę na pomoc :)
DAMIAN1991 - 4 Grudzień 2013, 21:57

Proponował bym Jakieś Seryjne Koło z 3 (wg mnie ważnych powodów)

Otwór centrujący Jest Idealny wiec koło nie ma rzadnych ewentualnych bić.
ET Jest odpowiednie wzgledem karoseri można trochę szaleć oponą Lekko szersza wezsza ale zawsze będzie pasować
No i W razie Chu****go ubezpieczyciela nie będzie robił problemów podczas wypadku ze Koło nie właściwie i bla bla bla..

No i do Tego Oryginalne felgi zwykle optycznie dość Fajnie pasują do Budy :)

Limonka666 - 2 Luty 2015, 16:54

Witajcie.

Odswiezam temat. Narazie nie dokonalem zakupu nowych felg. Corsa siedzi na seryjnych 16. Do tego tematu na pewno jeszcze wroce. Dlaczego odpszczam? Bo razem z pomyslem nowych felg chcialem kupic lampy afl. Wybor najpierw padl na lampy. Przez co sam sie wkopalem w ten temat. Zalozylem nowy temat chcialbym zeby jak nawieksza liczba osob go przeczytala i udzielia pomocy. Wszystko o co mi chodzi jest opisane tu http://klubcorsa.pl/forum/viewtopic.php?t=8767
Jak uda mi sie wszystko z tymi lampami to kupie nowe felgi. Miedzy czasie zrobilem naglosnienie wygluszenie subwoofer itp. Juz nie dlugo porobie zdjecia i zaczne wszystko wstawiac na forum.

Co do osiagow corsy to wam powiem ze czas krece ponizej 8 sekund mam doklanie 169KM i 417NM co moge potwierdzic wykresem. Pierwsze dwa biegi bez trakcji. Bralem udzial w wyscigach SRW lapalem sie z miedzy innymi renault clio rs dosc nowe bo mialo prawie 200KM nie zanm sie na renatach wiec nie powiem dokladnie co za model ale wiem ze zostala zancznie w tyle. Z megane RS 225KM tez lecialem rowno
Toyota GT86 200KM rowniez w tyle. Mam wiecej objechanych aut wszystko bede pisal w innym dziale narazie tak wstepnie tu pisze. Dlatego chce zmieniac felgi na szersze z OPC. Najchteniej bym od kogos pozyczyl za jakas oplata lub kiedys za pomoc.
ALE NAJPIERW SKONCZE Z LAMPAMI AFL. OCZYWISCIE JAK SIE UDA TEZ WAM POMOGE (na ile bede w stanie) DOLOZOYC TAKIE LMAPY.

Pozdrawiam wszystkich!

Anonymous - 2 Luty 2015, 21:57

Limonka666, Czy mógłbyś trzymać się tematu a z tego co widzę to dotyczy felg ... jak również od czasu do czasu używał byś polskich znaków (ą, ę,ś, ć, ż, ź, ó ) to nie boli a poprawia czytelność postu no i na koniec Caps Lock ci się zaciął :)

Warto przeczytać

http://klubcorsa.pl/forum/viewtopic.php?t=8185



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group