Układ kierowniczy - Corsa B, auto ściąga w lewo
Michal-_ - 28 Listopad 2013, 19:05 Temat postu: Corsa B, auto ściąga w lewo Nie chciałem zakładać osobnego tematu. Mam również problem ze ściąganiem corsy w lewo. Otóż przy małej prędkości czuć jak auto ściąga w lewo, przy tym skręcając kierownicą.Przy większej prędkości tego już tak nie czuć. Wczoraj gdzieś na forum wyczytałem, że to przez czujnik położenia wspomagania. Z kolei mechanik powiedział mi, że kolumna kierownicza jest do naprawy bądź regeneracji. Dodam iż auto miało robioną zbieżność.
Należało założyć nowy temat. Proszę stosować się do regulaminu, w przeciwnym wypadku będą punkty karne. sQcha
yosh - 28 Listopad 2013, 22:27
Problem opisywany wyżej dotyczy czegoś zupełnie innego , ale nie ważne
Cały układ wspomagania siedzi zaraz za kierownicą i jest sterowany elektronicznie .
Uszkodzenie czujnika kąta skrętu objawia się na ogół tym że nie wspomaga kręcenia w którąś stronę , jeśli np. kierownica w lewo kręci się lekko a w prawo ciężko to regulacja tego czujnika może wystarczy .
Sam czujnik (jako część nowa) jest nie osiągalny i występuje tylko w komplecie z całą kompletną kolumną , niestety kosztuje tyle co cała corsa w niezłym stanie .
Ja jednak skupił bym się na ciśnieniu w kołach i samych oponach .
Czasem po wymianie opon na zimowe lub letnie pojawia się problem ze ściąganiem w którąś stronę , powodem takiego zachowania mogą być zamienione opony .
Wynika to z różnic w eksploatacji opon na osi przedniej i tylnej , dlatego przy demontażu opony należy opisywać która gdzie była , jeśli zamieniać to tylko oś przednią z tylną.
Nie wolno dopuszczać do sytuacji w której opony z osi przedniej lub tylnej trafiają na stronę lewą lub prawą , podobnie nie należy zamieniać jednej sztuki z osi przedniej z tylną bo potem wychodzą takie kwiatki .
Michal-_ - 28 Listopad 2013, 22:58
Ogółem wspomaganie mi dobrze chodzi. Fakt faktem letnie już nadają się do wyrzucenia. Teraz zimówki są w dobrym stanie ale już mniej odczuwam ściąganie auta. Czyli kolumna kierownicza jest do roboty. Mechanik powiedział, że regeneracja około 300zł+jego robocizna czyli gdzieś 500-550zł mogę liczyć.
yosh - 28 Listopad 2013, 23:22
Listwa kierownicza ma się nijak do ściągania w jedną stronę , jeśli nie ma luzów to daruj sobie taką naprawę bo tylko niepotrzebnie wpakujesz się w koszty , jeśli opony zostały zamienione przy montażu jak się domyślam , to z czasem się ułożą i auto przestanie ściągać .
Zawsze może być jeszcze coś nie tak z geometrią , ale pisałeś że wszystko sprawdzone .
Michal-_ - 29 Listopad 2013, 00:18
Za niedługo daje auto do przeglądu. Zobaczymy co powiedzą na przeglądzie.
|
|
|