To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Informacje ze świata - Małe samochody Opla i Volkswagena

west - 31 Październik 2013, 16:16
Temat postu: Małe samochody Opla i Volkswagena
Małe samochody Opla i Volkswagena
Opel i Volkswagen już od kilkudziesięciu lat konkurują nie tylko na największym europejskim rynku, czyli w Niemczech, ale i w innych krajach Starego Kontynentu. Auta obu marek są niemal we wszystkich segmentach. Najbardziej zażarty bój o serca i portfele klientów toczą zwłaszcza dwie pary. Opel Corsa i Volkswagen Polo oraz Astra i Golf. Do niedawna ta pierwsza była jedyną w segmencie aut miejskich, ale ostatnie premiery (stylizowany na auto klasy Premium Adam i nie tak wyszukany designersko Up!) pokazały, że jest jeszcze miejsce i zapotrzebowanie na samochody miejskie


Mały może więcej
Samochody miejskiePatrząc na stylizację nadwozia i wnętrza najnowszego małego Opla, widać, że szefowie firmy z Rüsselsheim, starali się stworzyć konkurenta niekoniecznie dla klasycznych miejskich pojazdów (jak Panda czy Twingo), lecz za cel obrali sobie klientelę zainteresowaną Fiatem 500 czy planowanym wkrótce Citroenem DS2. Natomiast Volkswagen, marka bardziej konserwatywna, postawiła na klasykę. Do tego siostrzane modele Skody i Seata różnią się od tego sygnowanego logiem VW w stopniu minimalnym. Tak naprawdę to te same samochody (podobnie jak trójka konkurentów Up! powstająca w czeskim Kolinie, czyli C1, 107 i Aygo).
Adam, mimo większej o niemal 20 cm długości, ma aż o 11 cm mniejszy rozstaw osi. I te wymiary wpływają na przestronność. Nieznacznie więcej miejsca na długość oferuje krótsze auto, zaś na szerokość wprost deklasuje najmniejszego z Opli. Do tego Up! ma aż o 80 l większy bagażnik. Gdzie więc podziały się te centymetry? Odpowiedź jest wręcz banalna. Wyszukana stylizacja aspirującego do klasy Premium Adama jest winna brakujących litrów i centymetrów.

Silniki, czyli cztery kontra trzy cylindry
Patrząc na dostępne w obu samochodach silniki, można zauważyć, gdzie obie firmy szukały (o ile obie szukały) oszczędności. Wszystkie silniki małego Opla mają po cztery cylindry, zaś te modelu z Wolfsburga o jeden mniej. Z jednej strony zapewnia to wyższe koszty wytwarzania w, przypadku Opla, ale jednocześnie gwarantuje wysoką kulturę pracy, czego nie można powiedzieć o modelu trzycylindrowym. Opel oferuje trzy wersje silnikowe (wszystkie na benzynę). Podstawowy motor 1,2 ma moc 70 KM, słabsza z wersji 1,4 legitymuje się mocą 87 KM, zaś mocniejsza ma 100 KM, co czyni z Adama niemal GTI. Up! natomiast oferuje tylko silnik 1,0 w dwóch wariantach mocy (60 i 75 KM). I tutaj także, podobnie jak w przypadku stylizacji, widać, że oba porównywane samochody nie są dla siebie konkurentami.


Który jest więc lepszy?
Najmniejszy z Opli kusi stylizacją, niepowtarzalnym stylem i większym wyborem silników. Do tego żaden z motorów nie został pozbawiony cylindra. Volkswagen nie dość, że może być mylony ze Skodą czy Seatem, to wygląda stosunkowo niepozornie, jego gama silnikowa jest naprawdę uboga. Ale… to większy Opel nie dość, że jest ciaśniejszy i ma niemal mikroskopijny bagażnik, to jeszcze podstawowa wersja jest droższa od najtańszej sygnowanej logiem Volkswagena o około 10 tys. zł. I właśnie cena będzie, przynajmniej na naszym rynku, wpływała na powodzenie obu samochodów. Przy takiej różnicy cenowej (a nie są to luksusowe limuzyny, ale samochody miejskie) i design, i pracujące z większą kulturą silniki tracą na znaczeniu.

gumimis - 3 Listopad 2013, 19:45

Cytat:
stylizowany na auto klasy Premium Adam i nie tak wyszukany designersko Up!

Wg mnie konkurentem dla Up!-a jest raczej nieoferowana na naszym rynku Aglia

DAMIAN1991 - 3 Listopad 2013, 22:01

Zgodzę sie z Przedmówcą. VW nie wypuściło Konkurecji dla Opla bo Jako tako nie stwożyli czegoś na Wzór Gadzetu jak w Przypadku Fiata 500 czy Mini albo Adama właśnie widziałem już kilka razy Ten samochód w Ruchu i tam szukał bym Dla Niego Odbiorców gdzie znajdywał Fiat czy BMW.

VW to Raczej Miejska puszka z Kosiareczką pod Maską która Gania Toyote IQ Opla Agille czy Właśnie Trojaczki PSA

Anonymous - 10 Październik 2017, 07:54

Gdzieś niedawno dowiedziałem się, że małymi samochodami, tzn takimi z silnikiem o pojemności do 50ccm można jeździć bez prawa jazdy. Wyobrażacie to sobie?

Nie wiem czy VW czy Opel ma takie samochody w swojej ofercie - z tego co wiem, to nie, ale z pewnością coś takiego posiada Aixam - jest to jeden z większych producentów takich mikrosamochodów którymi można jeździć bez prawa jazdy. Np tutaj https://kieruj.pl/samochod-bez-prawa-jazdy-w-polsce/ są przykłady aut którymi można to robić.

Piecia - 11 Październik 2017, 06:46

ralf napisał/a:
Gdzieś niedawno dowiedziałem się, że małymi samochodami, tzn takimi z silnikiem o pojemności do 50ccm można jeździć bez prawa jazdy. Wyobrażacie to sobie?

Nie wiem czy VW czy Opel ma takie samochody w swojej ofercie - z tego co wiem, to nie, ale z pewnością coś takiego posiada Aixam - jest to jeden z większych producentów takich mikrosamochodów którymi można jeździć bez prawa jazdy:


I to w dieslu. Na zachodzie jest to bardzo popularny pojazd. Nawet w Polsce widziałem kilka sztuk.
Raczej to nie mam nic przeciwko takim microautkom, chyba że by jechał przede mną 35 km/h, a ja nie miałbym możliwości wyprzedzenia :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group