To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Wyposażenie wnętrza - Liczniki inaczej zegary do Corsy C 1.2 z 1.0

slawek7 - 21 Październik 2013, 09:22
Temat postu: Liczniki inaczej zegary do Corsy C 1.2 z 1.0
Czy liczniki od Corsy C 1.0 pasują do wersji 1.2? Liczniki elektroniczne więc powinny ale wole sie upewnić.
Milion - 21 Październik 2013, 18:47

bez obrotomierza tak, z obrotomierzem nie.
1.0 to 3 cylindrowiec (3 impulsy / 1 obrót silnika), a 1.2 4-cyl. -> w efekcie wskazanie obrotów byłoby zawyżone. zamiast pokazywać 1000 obr/min pokazywałby 1333 ;)

slawek7 - 21 Październik 2013, 20:53

Coś mi tu nie pasuje. Niby jak się pomyśli to to co piszesz ma sens, ale przecież z drugiej strony w przypadku Corsy B ważny był tylko tzw. K parametr na liczniku ale dotyczyło to prędkościomierza. Zresztą prędkość obrotowa brana jest z czujnika wału korbowego a ten wieniec podający impulsu jest taki sam.

A... Zwróć jeszcze uwagę że sygnał prędkości obrotowej silnika pojawia się też np w centralce wspomagania, i innych a nie ma rozróżnienia na 1.0 i 1.2

Milion - 21 Październik 2013, 23:35

indeks K dotyczy tylko prędkościomierza, obrotek to zupełnie osobna bajka.

Mam 1.0, zrobiłem układ, który mierzy mi m.in. obroty. Działa już dobre 1.5 roku - porównywałem z odczytem z ECU na kompie - jest 3 impulsy/obrót. Mam to sprawdzone.
Kod:
funkcję mam zrobioną w ten sposób, że:
- w czasie 0.5 sek zbieram impulsy
- żeby wyszło RPM mnożę to razy 40 ( * 2/sek * 60/min  /3 cyl)


No chyba że w 4-cyl. też jest 3 imp/obrót (bo szczerze, to tego nie sprawdzałem) - ale w to bardzo wątpię.

yosh - 22 Październik 2013, 00:41

Milion dobrze prawi , tyle że obroty będą zaniżone .
W silniku trzycylindrowym na pełen obrót przypadają 3 impulsy a w 4 cylindrowym dwa , wieniec położenia wału nie ma tu żadnego znaczenia bo impulsy generowane są ze sterownika silnika.
Dopasowanie wskazań obrotomierza jest wykonalne, więc jeśli chcesz zmusić obrotek silnika trzycylindrowego do współpracy z czterocylindrowym to trzeba skonfigurować połączenia mas na układzie scalonym obrotomierza


Nie sugeruj się połączeniem mas wskazanych strzałkami na zdjęciu , taka konfiguracja pasowała mi akurat pod V6

slawek7 - 22 Październik 2013, 06:18

Dzięki za pomoc. Nie sprawdzałem tego ile impulsów podaje ECU na obrotomierz. Po prostu sugerowałem się opisem w sieci.

PS. Czy ta ilość impulsów na obrót dla 3 i 4 cylindrowego dotyczy zarówno Corsy B jak i C?

Do Milona. Pisałem przecież że indeks K to prędkościomierz więc.....

Milion - 22 Październik 2013, 19:52

slawek7 napisał/a:

Do Milona. Pisałem przecież że indeks K to prędkościomierz więc.....

bardziej chodziło mi o to że napisałeś iż ważne było TYLKO K - jak widać nie tylko. Bez złośliwości.

Przy okazji dzięki Yosh za sprostowanie z tą ilością imp w 4cyl :)

slawek7 - 22 Październik 2013, 20:24

Zabrzmiało jak złośliwość ale dobrze że OK.
Czy mogę podpytać. Tak patrzę na to jak w Corsie C jest zrealizowana elektryka i widzę że do zegarów to wszystko lecie po szynach danych. Czy wiecie jak dane są przesyłane? Czy to CAN czy jakiś inny standard?
Teraz to Co Ty Milon napisałeś to czy mówiłeś o Corsie B pisząc o ilości impulsów na obrót w 3 i 4 cylindrowych. W Corsie B impulsy do obrotomierza szły bezpośrednio z ECU a w Corsie C jest to inaczej zrobione.
Niestety posiadam kiepski schemat tego auta i jeszcze ten obcy język niemiecki.

Milion - 26 Październik 2013, 18:26

oczywiście o corsie B, z C póki co nie miałem styczności jeszcze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group