To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Brak ssania 1.4 8V

wirrus - 16 Październik 2013, 13:45
Temat postu: [ Silnik] Brak ssania 1.4 8V
Witam, od jakiegoś czasu walczę z brakiem ssania - silnik 1.4 8V. Gdy silnik jest zimny nie mogę odpalić auta bez wciśnięcia pedału gazu - chociaż minimalnie. Nawet jak już odpali to schodzi na niskie obroty i lekko się dławi aż chwilkę pochodzi. Nie mam obrotomierza w liczniku ale aby stwierdzić, że ssania nie ma wystarczy popatrzeć i posłuchać silnika. Od czego zacząć ? Może ktoś z was to przerabiał. O ile w lecie w wyższych temperaturach palił, tak teraz przy niższych jest problem. Dzięki za podpowiedzi.
Milion - 16 Październik 2013, 17:44

który to silnik bedzie, c14nz?
sprawdz za chwilę pw.

yosh - 17 Październik 2013, 11:21

Czujnik temperatur silnika , podjedź na komputer w celu porównania temperatury wyświetlanej przez komputer silnika z tą wyświetlaną na zegarach.
Dla silnika zimnego powinna to być w przybliżeniu temperatura otoczenia , czyli mniej więcej taka jak jest wyświetlaczu termometru zewnętrznego , porównanie najlepiej jest wykonać przy pomocy pirometru .
Za jałowe obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy więc równie dobrze problem może być związany z krokowcem , zanim zaczniesz cokolwiek przy nim dłubać upewnij się że czujnik temperatury silnika jest ok.

Milion - 18 Październik 2013, 18:41

na początek, zapomniałem zapytać - czy ruszałeś już krokowca? Czy masz tak, że obroty na zimnym są niskie, a na ciepłym wysokie (podczas odczytu silnik był ciepły)?
na początku napisałeś że masz problem z dławiącym sie silnikiem (na zimno), a u mnie wyszło że obroty są wysokie (na ciepło).

po sprawdzeniu wyszły 3 błędy:
od sondy - pewnie przez gaz (nie pamiętam numeru, kolega ma spisane)
jednego nie pamiętam
33 - regulator biegu jałowego. Po skasowaniu i odpaleniu znowu się pojawia. I tutaj mnie coś zastanawia.
Po przejściu na parametry i odpaleniu, obroty trzyma na 1200-1400, wychylenie krokowca 0%, wychylenie przepustnicy 0%
po delikatnym dodaniu gazu obie wartości idą w górę - czyli zgodnie z oczekiwaniem.
Obroty są wysokie bo w tej chwili krokowiec nie jest w stanie bardziej się schować.
Tylko pytanie co spowodowało podwyższenie obrotów?
Ciśnienie zasysanego powietrza na poziomie 280mbar (jaka jest wartość prawidłowa?)
Czujnik temperatury cieczy- w programie pokazane miałem czujnik cieczy 1 i 2. 1 pokazywał te blisko 90' - czyli zgodnie z zegarem, a drugi 16' - zbliżone do otoczenia, ale na TID pokazane było 13' więc nie sądzę by to była ta sama temp otoczenia. Czy C14NZ ma 1 czy 2 czujniki cieczy? bo już zgłupiałem...
kurcze, użyłem nie tej wersji programu co chiałem i zapis odczytów był niemożliwy, więcej parametrów nie pamiętam

Z krokowcem owszem możnaby sobie poradzić (chyba) cofając go na śrubie usuwając skutek (wysokie obroty jałowego), ale nadal nie będzie znana przyczyna.

Co sądzisz o tym yosh?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group