To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ paliwowy - Problem z PB.

symen - 28 Wrzesień 2013, 16:33
Temat postu: Problem z PB.
Witam,
Posiadam Corsę B 1.4 16v z oznaczeniem silnika x14xe z LPG.

Problem polega na braku mocy na benzynie.
Problem pojawia się już po odpaleniu, obroty trzyma dość dobre i równe, lecz gdy tylko wciskam lekko pedał gazu, dławi się, muli i nie ma siły. Żeby ruszyć muszę go podkręcić do 3,5-4 tyś obrotów i wtedy jest ok.
NA LPG auto rakieta... :)

Pompa paliwa działa, wymienione wszystkie filtry. Głowica plantowana, nowa uszczelka. Czujnik położenia wału, wymieniony.

Co do błędów, to wyglądają następująco:
- 85
- 29
- 35
- 19

Z racji jazdy częstej na LPG i małego użytkowania auta na benzynie, podejrzewam wtryski ale chciałbym zasięgnąc porad doświadczonych użytkowników opli:)

yosh - 28 Wrzesień 2013, 20:51

Sprawdź przewody masowe wiązki silnika , prawdopodobnie słabo kontaktują.
Przypominam że wiązka sterownika bierze masę z silnika .

symen - 30 Wrzesień 2013, 10:41

Czyli po prostu je na nowo podpiąć dobrze i jeśli problem występuje dalej, szukać dalej?:)
Możesz mi napisać gdzie znajdę tą wiązkę i jak ją sprawdzić?
Jestem laikiem, jeżeli chodzi o elektrykę.

yosh - 30 Wrzesień 2013, 11:09

Problem zazwyczaj tkwi w tym że pod oczkami mas pojawia się nalot i masa przestaje kontaktować przez co tworzy się sporo bezsensownych błędów osprzętu , tak właśnie zdaje się być w tym przypadku.
Nie wiem w którym miejscu przewody masowe są przykręcone w 16stkach , w jednostkach z jednym wałkiem są one przykręcone w miejscu przewidzianym na mechaniczną pompę paliwa (po prawej stronie pokrywy zaworów od tyłu przy kole wałka rozrządu)
V6 ma natomiast ma trzy przewody masowe przy zespole cewek .
Jest to przewód(lub kilka przewodów) koloru brązowego zakończony oczkiem i przykręcony do silnika , na ogół do jakiegoś elementu głowicy.
Jeśli masz możliwość to prześledź wiązkę zaczynając od strony prawego kielicha (przy którym instalacja wychodzi z kabiny) i wyszukaj brązowe kabelki przykręcone do silnika.

symen - 30 Wrzesień 2013, 13:15

Znalazłem dwa grube przewody (brązowy i czarny) zakończone oczkami i podłączone są do akumulatora, idą w kierunku do kierowcy, pod filtr kabinowy chyba.
yosh - 30 Wrzesień 2013, 13:42

symen napisał/a:
Znalazłem dwa grube przewody (brązowy i czarny) zakończone oczkami i podłączone są do akumulatora, idą w kierunku do kierowcy, pod filtr kabinowy chyba.

To są przewody rozruchowe , masa której szukasz jest znacznie cieńsza i przykręcona do silnika w okolicach głowicy.
Tak dla porządku spytam jaki jest rocznik twojego auta ?

symen - 30 Wrzesień 2013, 14:11

rocznik 1995, silnik z tigry rok 97. 1.4 16v 90km.

[ Dodano: 2 Październik 2013, 10:02 ]
Ok, wszystjkie styki wyczyszczone. Nie ma możliwości gdziekolwiek zapieku styków, czy zaśniedziałych kabli. Wszystko izolowane i sprawdzone na całym silniku.

Teraz pytanie moje brzmi, który czujnik temperatury odpowiedzialny jest za sterowanie komputerem?

Są dwa od zegara i od kompa. Który jest który?

Adammmd2 - 18 Październik 2013, 17:16

wtyczka chyba dwu pinowa to od kompa a wsuwana wtyczka na jeden kabel to od licznika (obywa czujniki są przy obudowie rozrządu na górze i dobrze widać je


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group