Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - Problem z ogrzewaniem
siopsio - 1 Maj 2013, 18:10 Temat postu: Problem z ogrzewaniem Witam wszystkich
Przeszukałem forum i nie znalazłem żadnych konkretów w tym temacie.
A więc od niedawna posiadam Corse D 1.3 CDTI. Problem polega na braku ogrzewania. Niedawno wymieniłem płyn chłodniczy i jedyny zaworek jaki znalazłem żeby odpowietrzyć jest na górze chłodnicy. Wykręciłem go i trochę powietrza poleciało ale ogrzewania nie mam dalej. Tzn. leci letnie (baaardzo letnie powietrze). Wąż powrotu z nagrzewnicy jest praktycznie zimny a zasilania gorący. Nie wiem czy problemem jest zapowietrzona nagrzewnica czy może pokrętło regulacji temp? Czy w okolicach nagrzewnicy jest jakiś odpowietrznik?Jeśli tak to w którym miejscu? Myślałem, żeby zdjąć plastiki i zajrzeć do pokrętła, ale przy max zimnym a max ciepłym ustawieniu pokrętła jest jakaś wyczuwalna różnica w temp. powietrza więc chyba wina regulacji odpada.
mauro - 2 Maj 2013, 10:16
Najlepiej sprawdź nagrzewnicę, znajduje się ona za pokrętłami od regulacji temperatury, dostać się do niej można zdejmując plastiki w nogach kierowcy lub pasażera, ja miałem sytuację że mi się nagrzewnica rozszczelniła, całe szczęście na gwarancji.
gregor_bs - 19 Lipiec 2013, 21:45 Temat postu: Re: Problem z ogrzewaniem
siopsio napisał/a: | Witam wszystkich
Przeszukałem forum i nie znalazłem żadnych konkretów w tym temacie.
A więc od niedawna posiadam Corse D 1.3 CDTI. Problem polega na braku ogrzewania. Niedawno wymieniłem płyn chłodniczy i jedyny zaworek jaki znalazłem żeby odpowietrzyć jest na górze chłodnicy. Wykręciłem go i trochę powietrza poleciało ale ogrzewania nie mam dalej. Tzn. leci letnie (baaardzo letnie powietrze). Wąż powrotu z nagrzewnicy jest praktycznie zimny a zasilania gorący. Nie wiem czy problemem jest zapowietrzona nagrzewnica czy może pokrętło regulacji temp? Czy w okolicach nagrzewnicy jest jakiś odpowietrznik?Jeśli tak to w którym miejscu? Myślałem, żeby zdjąć plastiki i zajrzeć do pokrętła, ale przy max zimnym a max ciepłym ustawieniu pokrętła jest jakaś wyczuwalna różnica w temp. powietrza więc chyba wina regulacji odpada. |
Dziwne , ja odpowietrzałem odkręcając korek ze zbiornika wyrównawczego i czekając jakies 20 min z odpalonym autem. Z tego co czytałem nasze auta tak się właśnie odpowietrza o żadnych korkach nie było mowy, zresztą u mnie wszystko poszło ok.
matti1989a - 17 Październik 2017, 13:05
Witam nie chcę otwierać nowego tematu dlatego podłączam się pod stary.
Mianowicie jestem posiadaczem Corsy D 1.2 80 KM z 2007 roku mam problem z ogrzewaniem, a dokładniej z tym że potrafi ono stale delikatnie grzać mimo temperatury ustawionej na klimatronicu na 18 czy nawet LO. Jak zrobię na max ogrzewanie to leci naprawdę gorące, a jak znowu zrobię na minimum to już jest dobrze leci chłodne wcale nie ogrzane powietrze. Jak włączę klimę to też poleci chłodne. z czym może być problem ? Kolejne moje pytanie brzmi Corsa D nie ma wskaźnika temperatury płynu chłodniczego idzie na komputerze gdzieś ją odczytać ?
mietrusz - 17 Październik 2017, 14:22
To wygląda na zacinającą się klapę sterowana poprzez kółko zębate które w tych modelach z tego roku się zacina,uszkadza.Drobny element a całą tablicę rozdzielczą trzeba rozebrać żeby naprawić abo nagrzewnicę wymienić.Sprawdziłbym w serwisie,od razu powiedzą co jest a potem decyzja gdzie naprawić,żeby drogo nie wyszło.
matti1989a - 17 Październik 2017, 17:04
Aha to czyli problem może być z klapką ciepło/zimne która się, może nie domykać. W innym samochodzie (golf 3) miałem też z nią problem mianowicie mebrana na niej się wykruszyła i nie uszczelniała także latem z nawiewu dmuchalo letnie, a zima zimne. Do serwisu z tym nie pojadę podejrzewam, że normalny mechanik też sobie z tym poradzi.[/b]
matti1989a - 3 Grudzień 2017, 20:17
To jeśli już wiem, że problem dotyczy klapy ciepło/ zimne (mam klimę automat) nie działa mi już w ogóle regulacja i powietrze jest minimalne ogrzane. Da rade na szybko jakoś tą klapkę zblokować tak żeby było nastawione na grzanie? Co trzeba rozebrać? Może ma ktoś zdjęcia?
mietrusz - 3 Grudzień 2017, 21:09
W necie są wątki odnośnie problemów auto klimy w Corsie D ale wszyscy opisują jak naprawiono i że dużo kosztowało bo trzeba całą tablicę rozdzielczą rozebrać.
matti1989a - 4 Grudzień 2017, 00:17
Już trochę wyczytałem wiem trzeba rozbierać mechanik mówi, że takie rzeczy to najlepiej na wiosnę bo te plastyki wszystko jest teraz sztywne i po złożeniu będzie trzeszczeć. W serwisie to wymieniają cały kombajn tak to pozywają i usługa 5 tyś. To lepiej używke kupić i założyć. Wiem jeszcze, że niektórzy to naprawiają klejąc, wkrętem mocują. Nie chcę przez całą zimie jeździć w zimnym samochodzie więc może ktoś podpowie czy da radę jakoś tą klapę zamknąć tak żeby stale lecialo ciepłe nie rozbierając wszystkiego? Zablokować i niech jest w jednej pozycji. W sumie już tak jest bo czy robię na Max czy min to zero reakcji stale minimalnie grzeje tyle co nic.
jochans - 3 Marzec 2018, 13:03
Koledzy mam to samo. Corsa D 1.3 Nagrzewnica ledwo daje ciepłe powietrze. Wymieniony termostat
Adam10 - 3 Marzec 2018, 14:37
mietrusz napisał/a: | abo nagrzewnicę wymienić |
nagrzewnica nie ma z tym nic wspólnego. Nagrzewnica to oddzielny element który jest wkładany w cały zestaw do sterowania nawiewami.
jochans napisał/a: | Koledzy mam to samo. Corsa D 1.3 Nagrzewnica ledwo daje ciepłe powietrze. Wymieniony termostat |
Trzeba rozebrać deskę rozdzielczą. Problemem będzie zacięta klapa powietrza/cięgno silnikczka. Temat trochę pracochłonny, ale bez problemu do ogarnięcia
Dla pewności sprawdź czy oba węzę od nagrzewnicy są ciepłe i wtedy będziesz miał 100% pewności
jochans - 3 Marzec 2018, 15:30
Lewy wąż jest ciepły, prawy zimny. Hmmm klapka uszkodziła się ot tak? Nagle po wymianie węża chłodnica - zbiorniczek się to zaczęło...
Jak najprościej dostać się do cięgna ?
Adam10 - 3 Marzec 2018, 18:10
Jeżeli masz jeden wąż ciepły a drugi zimny to zapowietrzony jest układ chłodzenia albo niedrozna nagrzewnica. Do sprawdzenia korek na zbiorniczku wyrownawczym czy prawidłowo działa. Bez tego nie odpowietrzysz układu chłodzenia
jochans - 3 Marzec 2018, 18:24
Mógłbyś opisać dokładnie jak to sprawdzić ?
sepax - 3 Marzec 2018, 19:15
Ja ostatnio jak odkręcałem korek od zbiorniczka płynu chłodzącego, to miałem w zbiorniczku ciśnienie... o odpowietrznik jest na wysokości właśnie korka. I właśnie też podejrzewam że coś ten korek nie spełnia swojej roli...
Adam10 - 3 Marzec 2018, 20:17
jochans napisał/a: | Mógłbyś opisać dokładnie jak to sprawdzić ? |
w korku są dwa zaworki. Musi być z nich drożne wyjście pod uszczelką na zewnątrz korka... nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć.
sepax napisał/a: | Ja ostatnio jak odkręcałem korek od zbiorniczka płynu chłodzącego, to miałem w zbiorniczku ciśnienie... |
na ciepłym silniku zawsze będzie ciśnienie.
|
|
|