To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ paliwowy - Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda

slawek7 - 30 Kwiecień 2013, 08:22
Temat postu: Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
Cześć.

Jęli to juz sie pojawiło to proszę o wyrozumiałość.

Mam taką zagwozdkę. Zaczęło sie od kontrolki "Check Engine". Po podłączeniu do skanera wyskakiwał błąd za niskie napięcie sygnału sondy lambda. I faktycznie po jej sprawdzeniu napięcie było cały czas około 0V zamiast 0,4-0,9V.

Wymieniłem na nowy oryginał Boscha.

Ku mojemu zdziwieniu dzisiaj ten sam błąd znowu się pojawił. A spaliny śmierdzą "dziwnie" jakby rozpuszczalnikiem.

Poradźcie co może być?

(silnik X10XE - w Corsie B)

west - 30 Kwiecień 2013, 11:07

slawek7 napisał/a:
A spaliny śmierdzą "dziwnie" jakby rozpuszczalnikiem.


mieszanka jest nie spalana tak jak powinna, czyli bena ucieka ci tłumikiem dlatego tak śmierdzi.

slawek7 - 30 Kwiecień 2013, 13:00

To co jest nie tak, wcześniej tego nie było. Kolor spalin też nie odbiega od normy. Nawet jak jest zimny i nie ma znaczenie sygnał z lambdy to tak nie śmiedziało.
Zresztą to jest inny zapach niż benzyna. To taki charakterystyczny zapach rozpuszczalnika jakby farb olejnych

Romuluss - 30 Kwiecień 2013, 22:03

Trochę teorii: http://rb-aa.bosch.com/aa...lamdasonden.pdf

Czyli tak (wg pierwszego wykresu z linka): Zbyt niskie napięcie sondy lambda = mieszanka uboga (mało paliwa).

Teraz trzeba się zastanowić co może być przyczyną takiego błędu:
1. Uszkodzona sonda.
2. Problem ze stykiem na linii sonda - sterownik silnika.
3. Problem z dostarczaniem paliwa do cylindrów.

Punkt pierwszy raczej wykluczyłeś wymieniając sondę.

slawek7 - 1 Maj 2013, 07:02

A dlaczego jak mieszanka jest uboga tak śmierdzi rozpuszczalnikiem z rury.
Wyczyszczę jeszcze styki przy samym ECU.

A z tym pkt. 3 o którym pisałeś, to co może być nie tak?

PS. Ten link który podesłałeś, masz coś na temat przepływki Bosha

Romuluss - 1 Maj 2013, 23:07

Poszukaj książki/zeszytu Boscha "Czujniki" są pdf'y po necie.

Śmierdzi z rury bo dawkowanie paliwa może być złe, albo spalanie może być złe.

Samochód zapala normalnie i jeździ bez szarpania? Może masz przebicie na kablach zapłonowych albo świece do wymiany. Paliwo nie spala się tak jak powinno, przez co skład spalin jest nie właściwy. Objawia sie to tylko jako błąd sondy, a przyczyna leży gdzie indziej. I na to chciałem Ci zwrócić uwagę wcześniejszym postem :)

slawek7 - 2 Maj 2013, 06:47

Praca silnika jest bez zarzutu. Odpala prawidłowo, przyspieszenie prawidłowe, z rury nie widać jakiegoś niepokojącego koloru oprócz zapachu.
świece miałem wymieniane, a przewodów zapłonowych tam nie ma.

Poza tym niepokoi mnie czas wtrysku na ciepłym silniku (80st) czas ten wynosi 6ms. podobno to dużo ale na Youtubie widziałem że u innych z takim samym silnikiem w podobnych warunkach wynosiły 5ms-7,2ms

Romuluss - 3 Maj 2013, 13:34

A problem był jednorazowy? Może zatankowałeś jakiegoś kiepskiego paliwa?
slawek7 - 3 Maj 2013, 13:51

Też o tym pomyślałem, paliwo zostało w całości spuszczone i dalej to samo.
czy ktoś wie jak wymienić sterownik (chodzi o jego dogadanie z immobilizerem) może to faktycznie coś z nim?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group