To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] klimatyzacja a spadek mocy

klops-ik - 18 Kwiecień 2013, 16:29
Temat postu: [ Silnik] klimatyzacja a spadek mocy
Witam
Szukałem i nie znalazłem podobnego tematu. Mam problem posiadam Corse D 1.3 75km. Odczówam poważny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji. Do tego stopnia że muszę mocniej przegazować auto podczas ruszania żeby nie zgasł. Czy to normalne przy tej mocy? Ja rozumiem że jakiś spadek mocy musi być ale żeby aż tak żeby ciężko się ruszało??? Corsę kupiłem zimą więc nie zauważyłem tego problemy.

adiadi007 - 18 Kwiecień 2013, 20:09

Dość dziwny problem. Ja posiadam 1.4 benzyna i przy włączeniu dziś klimy nawet na full nie odczuwałem spadku mocy a dzisiaj było we Wrocławiu 26,5 o 16 godzinie :brawo:
Natan - 22 Kwiecień 2013, 12:29

Witam

Czyżby sprężarka się zacierała i stawiała opory podczas swojej pracy?.W jakim stanie jest łożysko sprężarki?.Jak mocno naciągnięty pasek?.

przeemmek - 22 Kwiecień 2013, 13:49

Ja bym jeszcze wcześniej ją nabił bo może jest mało czynnika w obiegu i sprężarka musi bardziej dawać czadu by chłodzić i stąd ten ubytek mocy.
Natan - 22 Kwiecień 2013, 14:35

Zawartość zbiorniczka z czynnikiem chłodzącym to raczej odpada.Ten temat nie ma nic wspólnego z gwałtownym spadkiem obrotów silnika podczas włączania klimatyzacji.
Milion - 24 Kwiecień 2013, 14:21

a jak jest na jałowym? u mnie w CB 1.0 z wyłączoną klimą obroty ok 900, a z włączoną 1200 na jałowym.
Natan - 24 Kwiecień 2013, 18:14

Milion?
Nie zadawaj dziwnych pytań.Bieg jałowy itp.Następuje spadek mocy oraz obrotów.Użytkownik ma problem.Optuje nad problemem z łożyskiem sprężarki bądź zbyt mocno napiętym paskiem.

spidan - 24 Kwiecień 2013, 18:28

Miałem podobny problem w astrze - wrażenie drastycznego spadku mocy - przyczyną było sprzęgło na wykończeniu.
CJ - 24 Kwiecień 2013, 23:07

2 lata temu dostałem z AutoCasco Astrę III 1.4 i było tak samo- po włączeniu klimy obroty spadały, jakby silnik otrzymał mega duże obciążenie. A auto było prawie nowe, chyba 30 000 km na blacie.
Milion - 25 Kwiecień 2013, 10:22

jeśli chcesz porządnie mieć to zrobione, to polecam chłopaków na Rotmance, są specami od klimatyzacji ( i alfa romeo ;) ).
Warsztat nazywa się Lecar.

Natan - 25 Kwiecień 2013, 13:00

Milion?
Mówisz o Rotmance koło Pruszcza Gdańskiego?.Tam gdzie ta bejca siódemka w dieslu stoi z kartką na szybie na niemieckich blachach?.

Milion - 25 Kwiecień 2013, 14:29

tak, koło pruszcza
jak trafić

klops-ik - 6 Maj 2013, 19:28

Więc byłem w ASO opla i pan za jedyne 180 zł sprawdził jak to określił "wzrokowo" układ klimy i stwierdził że wszystko jest ok. Został spuszczony czynnik chłodzący i nabity na nowo jednak spadek mocy przy ruszaniu niestety dalej się powtarza ale tylko czasami. Dodatkowo zauważyłem że przy włączonej klimatyzacji przy ruszaniu kiedy odczówam ten spadek mocy to mam takie uczucie jak by coś czasami tarło pod maską. Może faktycznie to łożysko sprężarki. Muszę podjechać na rotmanke właśnie słyszałem o tych kolesiach że są dobrzy...
Natan - 7 Maj 2013, 11:37

Typowe podejście serwisu.Po najprostszej lini oporu.Przecież klient płaci za usługę.Spuścić czynnik i napełnić do pełna.Może będzie lepiej.Te serwisy.Mam podobny silnik i nie odczuwam żadnego spadku mocy podczas włączania klimy.A róznica w mocy to tylko 15 KM.Jeżeli jest znaczący spadek mocy podczas włączania to przyczyna musi być.Najprawdopodobniej jest tak jak napisałem kilka postów wyżej.Problem tkwi w samej sprężarce.Daj znać jak znajdziesz przyczynę.
klops-ik - 9 Maj 2013, 19:50

A więc pojechałem do ludzi z rotmanki. W ASO nabili mi tak klime że ciśnienie przy temperaturze zew 29 stopni pokazywało 25 barów a powinno być kolo 18 barów. Sprężarka aż stawała dęba jak to powiedział pan mechanik po czym spóścił nadwyżkę czynnika. Sytuacja się poprawiła choć nadal jest jakieś osłabienie ale jest duża poprawa. Zastanawiam się czy przyczyną nie jest przepalony opornik pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Gość znalazł taką usterkę i stwierdził że wiatrak odpala się od razu na drugim biegu co też obciąża silnik. Podobno opornik nie jest drogi więc wymienię go i dam znać czy wszystko ustało ale polecam warsztat Le-car na rotmance. Goście znają się na rzeczy no i są chyba jedynym kompetętnym zakładem z okolic gdańska. Miło , przyjemnie no i taniej niż w ASO :) Dodam że sprężarka jest ok.
Milion - 9 Maj 2013, 22:42

miło mi to słyszeć :)
grunt, że sprężarka jest ok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group