To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - klekocze po odpaleniu

Rihat - 18 Kwiecień 2013, 14:26
Temat postu: klekocze po odpaleniu
Witam,
Moj problem z corsa (1.4 bezyna+gaz) polega na klekotaniu jak dieslu po odpaleniu przez 4sekundy, póżniej klekot ucicha i silnik pracuje normalnie. Wydaje mi sie ze to nie jest normalny obiaw, co moze byc tego powodem, czy sie moze lepiej tym nie martwic?

pozdrawiam.

Zeniu - 18 Kwiecień 2013, 16:28

przyspieszenie zapłonu, mała liczba oktanowa paliwa lub wypalone gniazda zaworowe od gazu, jakby nie napisałeś nic o samochodzie więc wróżyć można wiele, ile auto ma przebiegu? co było robione? ile na gazie przebiegu? od ilu lat gaz? jaka instalacja? pytań jest pierdyliard, zacznij od napisania czegokolwiek ;)

PS: spalanie stukowe? (ale to by chyba nie przechodziło po chwili tylko utrzymywało się non stop)

Rihat - 19 Kwiecień 2013, 09:33

Samochod kupiłem we wrzesniu 2012 stuki pojawiły sie w zimie. Obecnie ma przejechane 143 tys. instalacja Akme ma 6 lat i zakładana była przy przebiegu 30 tys. Co było robione przy poprzednim włascicielu nie wiem.
west - 19 Kwiecień 2013, 14:01

Można jeszcze obstawić hydrauliczne popychacze
PS uzypełnij profil bo nic nie wynika z samego 1.4 GAZ

Romuluss - 24 Kwiecień 2013, 20:52

Też myślę, że to coś z hydraulicznymi popychaczami, silnik popracuje chwilę, napompuje tam oleju i potem jest OK bo nadmierny luz zostaje skasowany. I teraz nasuwa się pytanie, czy któryś kasownik (hydrauliczny popychacz) się jakoś uszkodził i jak autko postoi to olej z niego ucieknie, czy któryś zawór wpadł w gniazdo?
Jarek099 - 27 Kwiecień 2013, 10:57

spróbuj wymienić olej i filtr, u mnie to pomogło ale popychacze też trzeba wymienić :@ :krzesłem:
arek354 - 18 Maj 2013, 10:10

Miałem taki przypadek i to przy przebiegu zaledwie ok. 60 tysięcy. Wymiana oleju załatwiła sprawę. Myślę, że problem wynika bardziej z winy oleju, niż mechaniki, ale to tylko moje zdanie i niekoniecznie trzeba się z nim zgadzać ;)
pattusz - 21 Listopad 2013, 13:19

w mojej tak się robi jak jest za mało oleju doleję jej oleju by uzupełnić stan i objaw całkiem znika jeśli nie robiłes to sprawdź stan i uzupełnij olej.
bartek.69 - 27 Listopad 2013, 12:07

witam
mam podobny problem
stukot jakby diesel i mówiono mi i sam też gdzieś wyczytałem że to może być wina łańcucha rozrządu. Moja corsa 1.0.

pattusz - 27 Listopad 2013, 12:10

Ja miałem wcześniej 1.2i nigdy nic takiego nie było a tam twż jest łańcuch teraz mam 1.4 i tam jest pasek wszytko po wymianie a i tak problem sie pojawia gdy jest mało oleju
Milion - 27 Listopad 2013, 22:14

zdaje się że slawek7 miał podobny problem w swojej 1.0 z klekotaniem po zmianie oleju z 15W40 na 10W40. Wówczas ktoś mu napisał że może to mieć związek z tym że olej nie dotarł do popychaczy. Możesz go zapytać jak to teraz u niego wygląda.
bartek.69 - 29 Listopad 2013, 14:26

witam ponownie.
Byłem już u mechanika i stwierdził że na 90 % rozrząd. Mówił że robił już nie raz alez jego doświadczenia wynika że wymieniać należy łańcuch, napinacz bo reszta znaczy ślizgi i koła raczej się nie zużywają. Niestety rozmawiałem jeszcze ze znajomym co ma podobną i on stwierdził że może być również pompa bo napinacz jest jakąś sprężyną napinany :smutas: :smutas:
i kolejne 500 aż strach pomyśleć. Napiszcie proszę jak to w końcu jest.

slawek7 - 2 Grudzień 2013, 18:15

Zostałem wywołany więc odpowiem.
Nie wypowiadam się co do przyczyny, ale co zrobiłem i co pomogło.
Wcześniej miałem olej 15W40 i faktycznie dość często klekotały.
Bałem się ale wymieniłem na 10W40. Przeszło. Jak dotąd nie narzekam. Fakt że bezpośrednio po wymianie (chyba z winy zapowietrzenia się popychaczy) przez jakiś czas (2 odpalenia ranne) pukały, ale teraz jest OK.

A mnie ciekawi co mechanik ma na myśli rozrząd? Przecież sam rozrząd nie puka. Jedyne co może to ocierać łańcuch, ale pukanie? Daj znać co było u Ciebie bo to ciekawe.

bartek.69 - 17 Styczeń 2014, 19:23

Jak juz piszemy o zmianie oleju to mam5W40 i 115tyś przebiegu. jak muważacie zmienić na 10W40 czy zostać na sy :pomysl:
CJ - 17 Styczeń 2014, 20:00

U mnie po odpaleniu klepią popychacze, później na rozgrzanym lekki diesel plus bliżej nieokreślone szuranie - obstawiam rozciągnięty łańcuch. Przez 10 lat 5w50 Mobil1, teraz 10w40 GM, większych wycieków brak, olej jest raczej przepalany- 190 000 km.

Filmik odnośnie rozrządu w Corsie C 1.0
Corsa C 1.0 rozrząd

slawek7 - 17 Styczeń 2014, 20:26

ciekawe że sama wymiana łańcucha tak uciszyła silnik z tego filmu?
bartek.69 - 22 Styczeń 2014, 12:24

U mnie po wymianie łańcucha silnik też zdecydowanie ciszej pracuje. Troche terkoce ale to wkońcu tylko trzy cylindry i to chyba dlatego. Aco do szurania to łąncuch po slizgach się suwa i zwsze w tych silnikach trochę to słychać. Ale to moja opinia :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group