To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Corsa C 1.2 Twinport. Auto samo wkręca się na obro

DeadEyes - 12 Kwiecień 2013, 14:17
Temat postu: [ Silnik] Corsa C 1.2 Twinport. Auto samo wkręca się na obro
Hejka. Mam problem z moją Corsą C. Otóż ostatnimi czasy autko samo wkręca się na obroty jak stoję na biegu jałowym. Najczęściej widać to przy ciepłym silniku. Byłem u mechanika. Powiedział, że trzeba wyczyścić przepustnicę.
Niestety nic to nie dało, więc zalecił kupno nowej. Nic to nie dało. Powiedział, że to przepływomierz. Wymiana na "używkę", nic nie dała. Efekt jaki był, taki jest. Skończyło się na tym, że wydałem 600 zł na auto. A obroty jak skaczą tak skaczą dalej. Jedyna wskazówka jest taka, że jak odpinam kabel od przepływomierza, to obroty spadają do normalnych. Czy ktoś miał podobną sytuację?

west - 12 Kwiecień 2013, 16:07

podepnij ją" pod kompa i sprawdź błędy, będziesz miał czarno na jasnym co ją boli... gdybanie pozostawmy politykom

jeżeli błędów brak szukamy dalej :wstyd:

DeadEyes - 12 Kwiecień 2013, 16:29

Jedyny błąd jaki wyskakuje, to błąd położenia wałka rozrządu...
DAMIAN1991 - 12 Kwiecień 2013, 18:22

Spróbuj podjechać do Jakiegoś Sklepu z Częściami i spróbuj podmienić przepływomierz czy coś się zmieni albo na zasadzie gwarancji rozruchowej go kup... Zwykle oddają kasę (jeśli used)

No i zmień czujnik położenia wałka

DeadEyes - 12 Kwiecień 2013, 19:09

Czujnik wałka rozrządu był wymieniany u pierwszego mechanika który się za to brał. Powiedział, jednak, że nic to nie zmieniło i zostawił mi stary.
Drugi mechanik powiedział, że problem leży po stronie rozrządu i należy wymienić cały (mój rozrząd był wymieniany około 30 tysięcy kilometrów temu).
Teraz zajmuje się tym trzeci mechanik i on tak jak mówię najpierw wymienił przepustnicę, a teraz wstawił używany przepływomierz.

Czy taki przepływomierz będzie pasował do mojego autka: http://allegro.pl/przeply...3121957468.html ?

DAMIAN1991 - 12 Kwiecień 2013, 19:12

W przypadku Corsy C Muszą zgadać się numery GM jeśli się różnią pewnie nie będzie działać...
Co do Wymiany przepustnicy to stawiał bym prędzej na pedał gazu... Potencjometr w Pedale może szaleć Corsa C ma Pedał gazu również elektroniczny

DeadEyes - 12 Kwiecień 2013, 20:01

DAMIAN1991 napisał/a:
W przypadku Corsy C Muszą zgadać się numery GM jeśli się różnią pewnie nie będzie działać...
Co do Wymiany przepustnicy to stawiał bym prędzej na pedał gazu... Potencjometr w Pedale może szaleć Corsa C ma Pedał gazu również elektroniczny


Hmm... obroty same wzrastają tylko na w miarę ciepłym silniku. Na zimnym jest ok. Czy to dalej może być potencjometr w pedale gazu?

CJ - 12 Kwiecień 2013, 20:38

U mnie w CB 1.0 X10XE taka sytuacja miała miejsce po wymianie silniczka krokowego- raz na jakiś czas obroty wzrastały samoczynnie, po zgaszeniu i odpaleniu za jakiś czas był spokój. Tylko nie wiem, czy to była wina części, czy raczej serwisu, który mógł coś skopać na kompie. Jak wymieniałeś 30 tysięcy temu rozrząd, to nic nie powinno się dziać, chyba że ktoś źle ci graty poskładał. Taką przepływkę, to można sobie... Szukaj lepiej Boscha.
DAMIAN1991 - 12 Kwiecień 2013, 20:42

Nie do końca Logicznie to brzmi bo On chyba temperatury nie rozróżnia.. Czyli trzeba by spróbować z Tą przepustnicą...

Tak teraz sam nie wiedząć zadam pytanie a wygląda to tak jak by się ssanie włączyło ? Tzn Spalanie jakoś wzrasta jak powiedzmy jedziesz gdzies dalej dużo pali ?

DeadEyes - 12 Kwiecień 2013, 21:04

Hmm... generalnie wygląda to tak, że stoję sobie spokojnie na luzie (biegu jałowym jak kto woli)... chwila nic i tak po powiedzmy 5 sekundach auto stopniowo zwiększa obroty (potrafi aż do 2000 tysięcy). Czasami jednak stoję i nic się nie dzieje, także jest to losowe. Większego spalania nie odczuwam w trasie (często jeżdżę po autostradach). W mieście wiadomo będzie więcej palił bo jak mu trzyma w korku 2000 tysiące obrotów to ciekawo niestety nie jest :(

Edit: jutro nagram filmik, żeby pokazać cały problem. Tak jak mówię, może ktoś się już z tym spotkał, a na pewno lepiej jest to zobaczyć niż opisać. Byłem już u trzech mechaników i jak widać bez skutku... ja już sam rozkładam ręcę :( . Przywiązałem się do Corsinki i nie chce jej sprzedawać, ale z drugiej strony też nie chce pakować się w kosztowne naprawy.

yosh - 12 Kwiecień 2013, 21:15

W ciemno też podejrzewał bym potencjometr pedału gazu.
Duża ilość osprzętu elektronicznego ma to do siebie że wszystko można zdiagnozować z poziomu komputera.
Ogarnięty mechanik podłączyłby komputer i prześledziłby chociaż historię zachowania takich elementów jak potencjometr gazu i przepustnicy , czujnik temperatury cieczy czy przepływomierz :uuu:
Poszukaj ogarniętego fachowca z komputerem .

CJ - 12 Kwiecień 2013, 21:22

To i tak nie masz źle, bo u mnie obroty szły do czerwonego pola plus zmiana biegów jakbym miał cały czas pedał gazu do oporu wciśnięty :buu2: Albo odpalam i od razu na czerwone pole... No i racja, potrzebny kumaty mechanik, który odczyta parametry pracy poszczególnych podzespołów, bo sam komputer niewiele znaczy, znam z autopsji- wywaliło EGR, przepływomierz i sondę, to EGR, przpływomierz i sonda do wymiany...
DeadEyes - 12 Kwiecień 2013, 21:40

A zna ktoś takiego kumatego mechanika w okolicach Nysy bądź Wrocławia? Chętnie bym się skontaktował.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group