To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [Opel Corsa 1.0] Przerywa, dusi się, brak mocy (AWARIA)

Mechatronik - 8 Kwiecień 2013, 19:26
Temat postu: [Opel Corsa 1.0] Przerywa, dusi się, brak mocy (AWARIA)
Witam. W tamtym tygodniu podczas normalnej jazdy po mieście ok 60km/h Corsa zaczęło miotać a dokładniej: Przerywać, dusić się, nie może wkręcić się na obroty. Gdy wrzucę większy bieg i jadę na najmniejszych obrotach to jakoś jedzie lecz też z czasem przerywa po dodaniu gazu. Co jest istotne gdy trzymam auto z wciśniętym pedałem gazu zapala się check na ok 2-3 sekundy następnie znika a komputer pika jakby ktoś się bawił przełącznikiem. U dołu zamieszczam film z wciśniętym pedałem gazu oraz charakterystycznym pikaniem.
http://www.youtube.com/watch?v=U9xiHHEgYgU

boniek1993 - 9 Kwiecień 2013, 06:46

Być może pika przekaźnik pompy paliwowej, to by wyjaśniało duszenie, przerywanie, brak możliwości wkręcenia na obroty i gaśnięcie. W pierwszej kolejności zczytaj błedy, potem sprawdz przekaźnik.
Yogi97037 - 9 Kwiecień 2013, 15:05

Jeśli już to w pierwszej kolejności sprawdź przekaźnik a później błędy
Mechatronik - 9 Kwiecień 2013, 20:48

Gdzie dokładnie znajduje się ten przekaźnik i jak go mogę sprawdzić (wiem, że na krótko) czyli zewrzeć styki? Jeżeli tak to jakie? (jutro mam zamiar się za niego zabrać) :ojh2:

Jestem laikiem więc proszę o cierpliwość i pomoc. Mam nadzieje, że moja wiedza na temat elektryki się rozszerzy.

kerut - 9 Kwiecień 2013, 21:02

Moja Corsa miała to samo, waliła błędami wszelakimi.... EGR, LAMBDA, HALL, NAPIECIE itd. itp. różnie jak się chciało, nie było mocy nie szarpało. Najpierw podstawowe rzeczy potem komputer (który okazuje się jest gówno wart). Przemierzenie oraz późniejsza wymiana cewki, spowodowała to, że po wymianie samochodzik chodzi miodzio, a chory komputer pokazuje ilość błędów równą 0. Po poczytaniu troszeczkę, na temat tego silnika i jego budowy wychodzi na to, że najpierw musi być wszystko ok z prądem (brak zaników, przebić itd.) potem można patrzeć na komputer.
Mechatronik - 9 Kwiecień 2013, 21:51

Czyli sugerujesz, że za co się zabrać?
kerut - 10 Kwiecień 2013, 09:05

Jeżeli jest ok z paliwem, ciśnienie, pompa działa. Zajął bym się prądem. Kable WN, świece, cewka (która u mnie była problemem, po jej wymianie zero błedów z 8 !). Zobacz pod maską czy wtyków nie masz zaśniedziałych. Jakie błędy pokazuje ci komputer ?
CJ - 10 Kwiecień 2013, 11:17

Te silniki nie mają kabli WN. Odczyt błędów to podstawa, bo w innym wypadku będziesz wymieniał na czuja, aż może uda ci się trafić w przyczynę usterki.
Alicja - 16 Kwiecień 2013, 17:40

Cześć!
Na wstępie powiem, że absolutnie niestety nie znam się na samochodach, liczę, że coś mi podpowiecie w zrozumiały dla mnie sposób. Mam problem ze swoją Corsą B, mianowicie od jakiegoś czasu samochód nie ma mocy, przerywa, zwłaszcza po puszczeniu nogi z gazu. Czasami nie może odpalić za pierwszym razem i jeśli ma problem z odpaleniem to po odpaleniu zapala się kontrolka silnika i wtedy na bank przerywa, jeśli zapali bez problemu przerywanie jest mniejsze, ale zawsze jest. Co to może być?

Drugi mój problem dotyczy luzów, najprościej mówiąc jadąc na wprost po przekręceniu kierownicą lewo- prawo samochód dalej jedzie prosto. Luz jest wyczuwalny coraz bardziej a po najechaniu na nierówność kierownica wręcz sama prowadzi, "skacze" lewo- prawo. Dodatkowo przy okazji tych dwóch problemów samochód cały się trzęsie i jedzie po całej drodze, źle się prowadzi, jakby płynął. Co mogę powiedzieć to to, że zapewne koła wymagają ustawienia zbieżności, kierownica nie jest całkowicie na wprost (ale to juz od dawna i takich problemów jak teraz nie było)
Proszę o informacje co to mogą być za usterki i z góry dzięki za pomoc

Milion - 16 Kwiecień 2013, 22:22

jeśli chodzi o szarpania, problemy z odpalaniem, to może być zablokowany zawór EGR. Najlepiej byłoby podpiąć pod komputer i się przejechać doprowadzając do hamowania silnikiem. W parametrach porównać wtedy parametr żądania otwarcia zaworu EGR i napięcie zaworu. Prawidłowo powinno być tak, że jak zawór zamknięty to daje napięcie bliskie 0V (0 - 1.5V) a jak otwarty to bliskie 5V (3.5 -5V). Może być tak że zawór od sadzy się zaciął i jest niedomknięty. Podczas odpalania część spalin od razu wraca przez otwarty EGR do komory spalania i stąd te problemy.
Jeśli nie masz dobrego mechanika z kompem (tzn takiego który podepnie pod kompa, popatrzy w parametry, przejedzie się i coś z tego wywnioskuje, a nie tylko odczyta i skasuje błędy), to ja bym w ciemno zaczął od czyszczenia EGR. Poszukaj na forum tematów jak to zrobić itd. Ale tak naprawdę bez porządnej diagnostyki komputerowej to wróżenie z fusów...

Co do luzów, to jak najszybciej do mechanika z tym! Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych na drodze.
Możesz zacząć też od pojechania na stację diagnostyczną i poprosić aby sprawdzili Ci luzy na szarpakach i powiedzieli co do wymiany. 20zł za to mogą skasować, a czasem nic nie biorą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group