Silnik i osprzęt - czasami gasnie
lukas-87 - 27 Marzec 2013, 16:04 Temat postu: czasami gasnie mam taki problem z corsa b silnik c12nz 95 rocznik. otóż czasami gasnie podczas jazdy, na światłach i pokazuje sie zolta kontrolka. komputer nie pokazuje żadnych błędów. wymienione zostały przewody paliwowe z filtrem, cewka, świece,kable, map sensor a objawy sie nie zmieniły poza tym że rowniej chodzi. co może być przyczyną? dodam jeszcze że termostat jest zacięty i idzie cały obieg.
spidan - 27 Marzec 2013, 20:06
W tym silniku to tylko sonda lambda może warjować
lukas-87 - 27 Marzec 2013, 20:12
wygląda na nowa a komp jej nie pokazuje. jak ją sprawdzić?
yosh - 27 Marzec 2013, 22:12
spidan napisał/a: | W tym silniku to tylko sonda lambda może warjować |
Tyle że lambda nie ma nic do gasnąceg silnika , co najwyżej może wpływać na większe zużycie paliwa.
Od 95r. w corsie montowano x12sz , czy jesteś pewien że to c12nz .
Elementem charakterystycznym dla c12nz jest klasyczny rozdzielacz zapłonu na kopułce ,
x12sz ma natomiast zespół cewek i EGR
W jaki sposób były odczytywane błędy? czy próbowałeś odczytać kody błyskowe?
[ Dodano: 27 Marzec 2013, 22:16 ]
lukas-87 napisał/a: | otóż czasami gasnie podczas jazdy. |
Opisz dokładniej w jakich okolicznościach , czy gaśnie w taki sposób jak by ktoś wyłączył kluczykiem , przy wciśniętym pedale gazu czy w momencie gdy odpuszczasz gaz ?
lukas-87 - 27 Marzec 2013, 22:36
na sto proc jest nz z czerwoną kopulka. tak kodami blyskowymi sprawdzalem. jak np odlaczylem egr to wychodził kod 34. zresetowalem jakiś tydz temu i nie mam żadnych błędów. mówisz o tym czujniki halla?
yosh - 27 Marzec 2013, 22:55
lukas-87 napisał/a: | mówisz o tym czujniki halla? |
Skoro mowa o czujniku halla , sprawdź trzypinową kostkę podłączoną do aparatu zapłonowego, czasem styki śniedzieją i może się dziać tak jak pisałeś wyżej (też miałem taki problem).
Sprawdź przewody masowe przykręcone do silnika w okolicach kółka rozrządu na głowicy, najlepiej je odkręć i wyczyść na powierzchniach przylegania, zanim się do tego zabierzesz odłącz akumulator.
lukas-87 - 27 Marzec 2013, 23:31
właśnie że nie ma jakiegoś konkretnego typu kiedy gasnie. czasami na światłach zgaśnie na skrecie gdy wciskam sprzeglo i przy normalnej jeździe sie przydlawi na kilka sekund. odczowalne tak jakby ktoś wyłączył zaplon i trochę przychamowal. jaki rozdzielacz miałeś na myśli? jutro rano przeczyszcze styki i masy pojezdze troche i dam znać.
yosh - 27 Marzec 2013, 23:35
lukas-87 napisał/a: | jaki rozdzielacz miałeś na myśli? |
Miałem na myśli kopułkę.
lukas-87 - 27 Marzec 2013, 23:56
zapomniałem dodać ważnej rzeczy. po zgasnieciu auto odpala z trudem ok 5 sekund krecenia i jak już zalapie to chodzi najpierw na dwa cylindry od 5 do 15 sekund potem wskakuje na 3 cylindry i chwilę po tym już dziala normalnie na 4.
spidan - 28 Marzec 2013, 09:18
Cytat: | zapomniałem dodać ważnej rzeczy. po zgasnieciu auto odpala z trudem ok 5 sekund krecenia i jak już zalapie to chodzi najpierw na dwa cylindry od 5 do 15 sekund potem wskakuje na 3 cylindry i chwilę po tym już dziala normalnie na 4. |
Tak to jest ważniejsze niż świecąca się kontrolka.
yosh napisał/a: | spidan napisał/a: | W tym silniku to tylko sonda lambda może warjować |
Tyle że lambda nie ma nic do gasnąceg silnika , co najwyżej może wpływać na większe zużycie paliwa. |
Zgadza się zmyliłem się tą kontrolką bo ten silnik jest prost jak cep w porównaniu z jego następcami a zapomniałem o czujniku położenia wałka rozrządu bo na niego wskazują objawy. Możliwe że izolacja gumowa stwardniała i wykruszyła się od temperatur i teraz przewody mają przebicie. A tego nawet na kompie nie wykryjesz.
lukas-87 - 28 Marzec 2013, 14:22
tylko nie wiem czy taki czujnik jest bo przy walku nic takiego nie ma. jedynie że pod pompą wody. idzie tam pojedynczy kabelek.
[ Dodano: 28 Marzec 2013, 15:19 ]
masy i wtyczki przeczyszczone problem został.
yosh - 28 Marzec 2013, 15:41
w c12nz jest tylko jeden tego typu czujnik i znajduje się w aparacie zapłonowym, po zdjęciu kopułki trzeba zdjąć palec i plastikową osłonę.
W celu oględzin wygodnie jest zdemontować cały aparat, sprawdź czy w szczelinie impulsatora nie ma jakiegoś opiłka metalu, jeśli masz możliwość to podmień na inny aparat zapłonowy.
Zanim zdemontujesz aparat zaznacz sobie kreską aby ustawić go w tej samej pozycji bowiem ustawia się nim kąt wyprzedzenia zapłonu.
KULA111 - 28 Marzec 2013, 21:52
A filtr powietrza wymieniałeś? Ja tak miałem po wymianie i wyszło że sonda. Odłącz sondę i zobacz czy będzie tak samo. A sory ja mam gaz ty nie. Pozdro.
lukas-87 - 2 Kwiecień 2013, 17:06
aparat przeczyszczony trochę się polepszyło. zdarza mu się przygasnąć ale już nie tak często i nie na światłach. przy okazji wyszło że palec do wymiany.
itriu - 30 Grudzień 2014, 09:15
mi czasami korsa gaśnie jak skręcam szybko bo chyba paliwo odpływa i powietrze dostaje się do gaźnika.
Niebieski - 2 Marzec 2015, 15:06
za szybko sprzęgło puszczasz ;D
|
|
|