To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ paliwowy - Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda

slawek7 - 27 Marzec 2013, 12:47
Temat postu: Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
Cześć.
Nie mogę znaleźć nic podobnego.
Czy miał z Was ktoś taki przypadek, że pojawił mi się błąd opisany jako "za niskie napięcie sygnału sondy lambda"?
Za bardzo nie jestem pewny czy oby na pewno jest to spowodowane uszkodzeniem sondy. Doczytałem gdzieś że taki błąd może powodować np. przepływomierz , a bardziej pewne że paliwo kiepskiej jakości lub zbyt niski poziom paliwa w baku i zanieczyszczenia.

Może miał ktoś taki przypadek?

Yogi97037 - 27 Marzec 2013, 15:56

raczej sonda albo jakaś nieszczelność w układzie przed sondą, najlepiej byłoby sprawdzić sondę bo nie wiadomo jakie jest to napięcie i jaki ma przebieg
Milion - 27 Marzec 2013, 18:03

a powiedz, czym odczytujesz błędy? może jakiś fejsik? jeżeli jest możliwość odczytu parametrów pracy silnika, to poobserwuj parametry. W parametrach powinieneś mieć podane napięcia zarówno sondy lambda, jak i przepływki.
slawek7 - 27 Marzec 2013, 19:21

Błędy odczytuje u pożyczonym interfejsem z pracy (ale nie jest mechanika samochodowa).
Napięcie niby mogę zmierzyć multimetrem. Mnie bardziej zastanawiało to co usłyszałem że to może być po prostu wina paliwa. Ale ile w tym prawdy?

yosh - 27 Marzec 2013, 22:45

Skoro odczyt jest płytki to znak że lambda się kończy, paliwo słabej jakości raczej powodowało by wzrost emisji szkodliwych substancji.
Yogi97037 - 28 Marzec 2013, 11:27

napięcia na sondzie nie możesz zmierzyć multimetrem...
Milion - 28 Marzec 2013, 18:50

dokładnie, najlepiej podejrzeć oscyloskopem. Powinieneś mieć przebieg zmienny w zakresie 0 - 1 V. w idealnym przypadku byłoby 0.5V stałego (ale to w praktyce niemożliwe).
slawek7 - 30 Marzec 2013, 19:27

A dlaczego nie mogę zmierzyć napięcia multimetrem?
Większość ze znanych mi testerów operuje na pomiarze napięcia, więc o co chodzi z tym pomiarem?

Yogi97037 - 31 Marzec 2013, 10:42

o to że przebieg napięcia sondy ma charakter sinusoidalny
slawek7 - 31 Marzec 2013, 17:04

Tak zgadza się ale okres przebiegu to ok 1 sek więc można wyłapać zmiany. Racja że im starsza sonda tym wolniejsze zmiany bo nowa szybciej reaguje, ale przy najmniej mogę sprawdzić czy napięcia są w granicach
Milion - 1 Kwiecień 2013, 19:31

miernikiem to jedynie wyłapiesz że coś się tam dzieje, ale nie będziesz znał charakteru tych zmian, ani wartości szczytowych - a to jest tutaj raczej dość istotne.
slawek7 - 3 Kwiecień 2013, 13:05

Wiesz, ma do Ciebie jeszcze inne pytanie, jakby przy okazji.
Udało się Tobie dojść do tego jakie informacje, bądź sygnały przysłane są pomiędzy sterownikiem M1.5.5 a układem immobilizera?
Zastanawiam się czy mogę pozbyć się oryginalnego kluczyka i zastąpić scyzorykowym z pilotem, lecz może mi to uniemożliwić wbudowany transponder.

yosh - 3 Kwiecień 2013, 15:34

Twój ori kluczyk jest rozbieralny, wystarczy przełożyć pestkę do kluczyka z którego chcesz korzystać.
Można również skorzystać z usług firmy fachowo dorabiającej klucze , bez problemu dopasują klucz i wczytają kolejną pestkę imo , jednak taka usługa kosztuje.

[ Dodano: 3 Kwiecień 2013, 15:37 ]
Klucz najlepiej rozkładać nad stołem, rozbieranie kluczyka często kończy się zagubieniem transpondera (pestki imo) .

Milion - 3 Kwiecień 2013, 20:05

1: imo wysyła tylko info do ECU że kluczyk ok.
2: w necie są zestawy dla złodzieja, czyli emulatory imo do VAGów i opli ;(
3: przełożenie transpondera do scyzoryka powinno rozwiązać sprawę
4: zawsze istnieje możliwość usunięcia imo (ale to wiąże się z wyjmowaniem ecu).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group