To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Koła, felgi i opony - tarcie kół przy skręcaniu

plucik4 - 16 Marzec 2013, 12:34
Temat postu: tarcie kół przy skręcaniu
witam, mam taki problem, że ocierają mi koła o nadkola i chyba też o stabilizator jak skręcam kierownicą na maksa. Dzieje się tak z obu stron. Koła to oplowskie alufelgi 14'' standardowe z ET 49 i oponami 185/60. Łożyska chyba dobre, nie mają luzu, nie hałasują. Wymieniane ostatnio drążki kierownicze. Co może być nie tak? Coś nie tak z maglownicą?
Yogi97037 - 16 Marzec 2013, 13:13

a zbieżność była ustawiana ?
plucik4 - 16 Marzec 2013, 13:37

tak , jakiś miesiąc temu. Yogi, tak poza tematem bo nie mogę wysłać PW do Ciebie. Podaj maila albo gg bo mam sprawę
DAMIAN1991 - 16 Marzec 2013, 15:21

Zarówno Maglownice jak i Drążki są do wersji ze wspomaganiem i bez wspomagania różne.. Nie masz założonych złych?? Bo z Moich Obserwacji ( 2 Corsy 2 różne Układy kierownicze) Bez wspomagania skręt jest większy..
Yogi97037 - 16 Marzec 2013, 15:42

Już doszła wiadomość :)
plucik4 - 16 Marzec 2013, 16:10

Na starych drążkach było to samo. Ja mam zwykłą maglownicę bez wspomagania plus dołożone EPS z wersji poliftowej a tam maglownica jest ta sama. Przed zakładaniem wspomagania EPS też ocierało. Teraz jak auto stało poszarpałem trochę koła i da się wyczuć luz na prawym trzymając na godzinie 12 i 6.
Yogi97037 - 16 Marzec 2013, 19:10

no to wygląda na to że łożysko masz do wymiany ale to nie zmienia faktu że to raczej nie jest przyczyną :/

Może corsa była kiedyś uderzona i teraz takie rzeczy się dzieją nic mi innego do głowy nie przychodzi szczerze mówiąc

plucik4 - 16 Marzec 2013, 21:10

a to nie będzie nic z maglownicą? jak kiedyś sprawdzałem to i kręciłem kierownicą na opór nie mając założonych kół to przy skręcie maksymalnym zobaczyłem że maglownica przy pełnym skręcie jest tak jakby ciągnięta trochę w przód. Tak jakby miała luz. No i w sumie na kierownicy też luz jest wyczuwalny. Ma może ta maglownica jakąś regulację którą da się regulować bez rozbierania wszystkiego ?
Yogi97037 - 17 Marzec 2013, 00:48

a sam wymieniałeś drążki?
plucik4 - 17 Marzec 2013, 08:51

nie, wymieniali mi w warsztacie i tam też ustawiali zbieżność. Ale przed wymiana też tak było
Yogi97037 - 17 Marzec 2013, 11:42

a w którym miejscu one trą? w jakiej pozycji są koła gdy występuje to tarcie? Zrób jakieś foto zaznacz miejsce w którym trze może będzie wtedy łatwiej coś powiedzieć na ten temat...
plucik4 - 28 Kwiecień 2013, 15:34

wymieniłem lewą końcówkę drążka i byłem na zbieżności. Przestało ocierać:) ale dalej jest problem z biciem jak hamuje. Teraz jest mniejsze. Przy małych prędkościach nie ma ale przy mocnym hamowaniu z dużych prędkości szarpie autem. Nie ma bicia na kierownicy, tarcze i klocki w miarę nowe, wymienione końcówki i drążki. Co jeszcze muszę wymienić? Tulejki, sworznie, stabilizator? Już mnie coś trafia.. :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group