To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - uszczelka EGR

pankamyk - 1 Luty 2013, 18:15
Temat postu: uszczelka EGR
Witam! Chce przeczyścić EGR, odkręciłem EGR, kupiłem nową uszczelkę pomiędzy ścianę silnika i zawór EGR i tu pytanie: nowa oryginalna uszczelka ma wszystkie otwory otwarte "a","b","c". Ta, która ma być zdjęta ma otwór "c" zaślepiony tak jak ta w załączniku http://dl.dropbox.com/u/3...a-uszczelka.jpg Od czego służą każdy z otworów?
Romuluss - 1 Luty 2013, 19:25

Poszukaj informacji na temat zaślepiania zaworu EGR w silniku 1,0. Wtedy Ci się rozjaśni co i jak :)
pankamyk - 1 Luty 2013, 19:33

ok ale gość tutaj http://forum.opel24.com/t...u-10-12V-X10XE/ zaślepił oba otwory poza tym od płynu chłodniczego. Wykonał własna zaślepkę pewnie z puszki po konserwie. Ta która widoczna jest u mnie w załączniku wygląda także na oryginał GM.
Romuluss - 1 Luty 2013, 19:43

a - kanał spalin
b i c kanały płynu chłodniczego

Dobrze opisałem kanały (wg zdjęcia także popraw jak jest błąd)>

Wygląda na to, że w Twojej wersji miałeś zaślepiony jeden kanał płynu chłodniczego i tyle. Założysz nową uszczelkę i będziesz jeździł.

pankamyk - 2 Luty 2013, 15:00

raczej odwrotnie: a→ chłodzenie, b i c →spaliny, ale jeśli tak to nadal nie wiem dlaczego tylko jeden otwór (c) jest zaślepiany?!?
Romuluss - 2 Luty 2013, 18:13

Po to, żeby mniej spalin dostawało się do silnika podczas gdy zawór EGR jest otwarty. Spaliny dodawane są do powietrza/mieszanki podczas pracy na biegu jałowym, a także gdy silnik pracuje bez obciążenia (zdjęcie nogi z gazu). Obniżają temp. spalania mieszanek ubogich, a także ma to aspekt ekologiczny. Myślę, że jak założysz nową uszczelkę z zdrożnymi wszystkimi kanałami to nic się nie stanie, nie odczujesz różnicy.
pankamyk - 2 Luty 2013, 23:18

super dzięki, na taką odpowiedź czekałem. Po założeniu tej całkowicie drożnej jednak odczuwam różnice w mocy zbierania się auta i szybkości reakcji na dodanie gazu, będę myślał jednak o zaślepieniu EGR w 100%, nie wiem tylko z jakiego tworzywa wybrać uszczelkę na allegro.
Romuluss - 8 Luty 2013, 21:56

Najlepiej z takiego jak ta oryginalna, ona chyba stalowa jest?
pankamyk - 9 Luty 2013, 20:10

oryginalnie to cieniutka blacha otoczona tworzywem. Zamówiłem już zaślepkę kwasówkę 1mm. Pożyjemy zobaczymy.
Romuluss - 10 Luty 2013, 00:50

To jest daleko od kolektora, no i kanał będzie ślepy, także wielce ta zaślepka się nagrzewać nie będzie :)
Ważne żeby spaliny nie psykały na zewnątrz no i do kolektora nie było nieszczelności.

pankamyk - 10 Luty 2013, 21:03

Romuluss, dzięki za pomoc!!! :zamykam:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group