To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ paliwowy - Ogromny problem ze spalaniem...Na granicy utopienia auta...

Swayze - 25 Październik 2012, 11:10
Temat postu: Ogromny problem ze spalaniem...Na granicy utopienia auta...
Witam.

Corsa B 1.4i 60KM X14SZ

Jestem tu nowym użytkownikiem. Bardzo prosiłbym o pomoc, gdyż mam niewiarygodny problem z moja Corsiną :(

Zacznę od początku. Samochód kupiłem mniej więcej 3 lata temu od teraz, od początku były z nim problemy (trefny model). Po kupnie samochód odprowadzony do mechanika na remont generalny. Szlifowanie tłoków, wymiana pierścieni, rozrządu, oleju, filtrów, płynów, kabli, świec, hamulców (tarcze, klocki, szczęki), stabilizatorów, amortyzatorów, gum itd itp. A więc praktycznie połowa samochodu...
Od początku samochód palił dużo LPG. Spalanie po mieście 12-13 litrów w trasie od 8-10. Zależy jaki miał kaprys (tutaj nie żartuje, sprawdzane na tym samym odcinku drogi raz spalil 8,5litra a raz 9,3l). Parownik był raz regenerowany ale nic nie pomogło, po pewnym czasie w końcu padł na dobre więc wymieniłem na TOMASSETO 100HP, wcześniej był LOVATO. Instalacja II-generacji ale wyjęty został krokowiec z instalacji, więc regulacją śrubą( nie ma wpływu na spalanie gdyż jest identyczne). Od pewnego czasu auto pali 14l gazu po miescie, 11-12l w trasie.

Kombinowałem już ze wszystkim, wymieniany był przepływomierz przepustnicy, gdyż nierówno chodził i wybity przytkany katalizator.
Świece i filtr powietrza wymieniane 2 miesiące temu,
Proszę a raczej "Błagam" o pomoc. Jestem już naprawdę załamany tą sytuacją gdyż czasem jeżdżę Omegą 2.5 V6 i po mieście mieszczę się w 16l gazu...

pokemon - 25 Październik 2012, 13:38

Swayze,

Widzę że naprawdę Corsa pochłonęła ogrom pracy mechanika no i gotówki z Twojej strony. Jednakże spróbował bym jeszcze zajrzeć na sondę lambdę czy ona dobre dane podaje do komputera, a także warto podłączyć auto pod komputer w celu wystrojenia gazu bo być może lekko się rozregulował co skutkuje tym, że zaczął więcej spalać.

Swayze - 25 Październik 2012, 13:50

Parownik był wymieniony niecały miesiąc temu wiec od razu był regulowany. Sonda raczej nie ma nic do tego gdyż wybity jest czujnik na wężu od gazu regulujący dawkę paliwo/powietrze...

Nie mam już kompletnie pomysłów co do tego :( A spalanie nie maleje mimo ze jeżdżę jak żółw :(

west - 25 Październik 2012, 15:32

w/g mnie nie jest dobrze parownik wyregulowany, oraz nie jest zestrojony sterownik. Zmień gazownika. Jedź i spróbuj wyregulować gdzie indziej. 1.4 palą dużo, ale nie aż tak. Druga kwestia. Czy śmierdzi ci gazem koło auta? czy instalacja jest szczelna?
Pamiętam, że a astrze kamień uderzył w przewód pod autem i są minimalnie sączyło, spieprzało ok 2L gazu dziennie.

Swayze - 26 Październik 2012, 08:15

Byłem już u dwóch. Jeden ustawiał na analizatorze spalin to nie schodziłem z 12 po mieście ale jeszcze na starym parowniku Lovato. Drugi teraz na parowniku TOMASSETO ustawiał ręcznie na "śrubę" gdyż wyjął mi tak jak wspominałem wyżej ten silniczek odpowiedzialny za dawkę paliwo/powietrze.
Instalacji nie sprawdzałem nigdy. Cała instalacje ogólnie mam Lovato wiec może to chodzi o dupną instalkę? Nie mam już kompletnie pomysłów :( Wyskakuje mi na komputerze błąd od sterownika silnika. Czy to mogłaby być przyczyna nadmiernego spalania w przypadku gazu?

Ile ona powinna mi palić?

scubzik - 30 Listopad 2012, 22:26

Swayze, przede wszystkim sprawdź jak auto zachowuje się na benzynie ,.Jeśli wsio będzie ok .. to dopiero szukaj w instalacji LPG.. Jak to jest instalka 2 gen .. to nie wiem czy pobiera dane z sondy lambda - jeśli jest to zwykła instalacja to jedyna elektronika jaka tam jest to ta od aitomatycznego przełączania źródła zasilania czyli PB/LPG..
Przyczyna (jeśli na PB jest ok) może leżeć w źle dobranym parowniku. Generalnie doradzam zastąpienie nędznego miksera w układzie dolotowym BLOS-em .. Urządzenie to (taki gaźnik do gazu) nie wymaga żadnej elektroniki i podciśnieniowo samo dobiera ilość pobieranego gazu w zależności od zapotrzebowania silnika. Jedna dobra regulacja i zapomnisz o problemie..
Najpierw spradź najprostrze rzeczy czyli działanie na PB , układ zapołonowy (LPG jest wyczulone na to) czyli przewody WN, kopułkę, palec, świece i kąt wyprzedzenia zapłonu (dla LPG zalecane jest większe przyspieszenie niż na PB)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group