To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Corsa D 1.3 cdti

r0siu - 15 Październik 2012, 11:28
Temat postu: Corsa D 1.3 cdti
Witam serdecznie. Mam możliwość zakupu Opla Corsy D z 2009r w silniku 1.3 cdti 75km za 25 000zł z Francji. Autko najbogatszym wyposażeniem w 5 furtkach. Przebieg 41 000km. Nie mogę znaleźć wielu opinie na temat tej konfiguracji dlatego chciałbym prosić was o pomoc. Mam namyśli tu awaryjność. Auto na wielu stronach ma dość marne opinie 3.8 na 5 ale ludzie nie piszą wiele, gdy coś jest to o benzynie ale mało konkretnie np: "auto po skonczenie gw caly czas w serwisie". O co może im chodzić ? Nic mi to nie mówi.
przeemmek - 15 Październik 2012, 13:45

Podejrzewam ze chodzi im o to ze po skończeniu gwarancji nadal było serwisowane w serwisie opla tzw. ASO.

Co do opinii, pewnie wielu się nie zgodzi ze mną ale to moja opinia.
Silnik 1.3 ctdi jak dla mnie jest dosyć ekonomiczny jeżeli się go wyczuje i odpowiednio jeździ. Co do awaryjności moje autko mam prawie trzy lata w sumie tylko elektrozawór który załącza turbinę padł. Tak nie było jakiś super drogich awarii.

Musisz brać pod uwagę to że pewnie autko ma filtr dpf, który w Polsce a ogólnie rzecz biorąc w jeździe miejskiej jest uciążliwy i raczej będziesz myślał o jego usunięciu a pewnie jak u mnie to się stało padnie egr którego też nie wymieniałem a po prostu wyłączyłem w sterowniku co moim zdaniem wygodniejsze i dużo lepsze niż sama wina.

W tym aucie często masz też dwumasę sprawa wymiany dosyć droga chociaż już widziałem zamiennik sztywnego koła tańszy i wytrzymalszy.

Zdarzały się egzemplarze które jak mój po trzech latach miały oznaki korozji maski lub tylnych błotników oraz na dachu pod listwami(produkowane o ile pamiętam w hiszpani)

Co do przebiegu 41000 bym nie wierzył:)

Ale ogólnie można polecić autko do ceny moim zdaniem ok!

mauro - 15 Październik 2012, 14:06

Przebieg możliwe, że realny ale lepiej podjedź z nim na kompa. Ja mam CD 1,3 CDTI 2007 i mam przebieg 61 tyś, ale to drugie auto w domu. Od początku tj od 2008 zrobiłem w niej tylko obie piasty ( na gwarancji), czujnik ABSu nie uznane na gwarancji w ASO kosztowało to 250 zł oraz wymiany eksploatacyjne takie jak filtry klocki tarcze.
Ogólnie polecam ten silnik, autkiem jeździ żona w trybie mieszanym 4,7 L więc jest to dosyć miłe, że na stację nie jadę co drugi dzień.
U mnie korozji pod maską nie ma (autko z Belgii) DPFu też nie mam.
Pozdrawiam

r0siu - 15 Październik 2012, 17:38

Autko ściągnął kolega. Od samego początku widziałem przebieg i dlatego jest realny. Te części co macie powyłączane to nie przeszkadza? Nie wiem co to jest bo nie jestem mechanikiem.
przeemmek - 16 Październik 2012, 11:09

Nie musisz tego wyłączać ale jeżeli chcesz jeździć z dpfem to poczytaj w necie co to jest.
Są wersję silników z dpfem i bez. Podejrzewam że niestety rok 2009 będzie już miał bo tak osiągali normę spalania euro 4 albo i może euro 5.

r0siu - 16 Październik 2012, 21:47

Jutro skocze przejechać się i zobaczę jak to chodzi. Obecnie mam corolle z 99r z 1332cm3 z niby 85km. Mam jeszcze pytanie. Jest jakaś różnica między zwykłą ON a ON Verva w jeździe? Czy mogę zaszkodzić tankując ON Verva ?
przeemmek - 17 Październik 2012, 13:51

Zaszkodzić może ale cena Twojemu portfelowi:D
r0siu - 17 Październik 2012, 13:57

Jak tylko portfelowi to i taj nie wiele:) I tak mam -23% za ropę
xxyy777e - 20 Październik 2012, 11:32

Z tym DPF najprościej jeśli nie masz dokumentacji auta zajrzyj i dotknij wnętrze rury wydechowej.
Jeśli jest brudne od sadzy to masz silnik w Euro4 bez DPF, jeśli czyściutki wydech niestety jest DPF.

r0siu - 22 Październik 2012, 19:51

Dzięki dzięki za info. Muszę zobaczyć w rurę co tam widać. Ostatnio byłem przejechać się autem i powiem wam nawet nawet. Mimo że ma tylko 75 koni zbiera się lepiej niż moja corolla z 99 z 86 koni. Wydaje mi się że wezmę to auto. Mam jeszcze około 14-20 dni aż będzie do odbioru więc muszę się dowiedzieć co z tym paliwem ON vs Verva. Jak na razie dostałem info że tylko mojemu portfelowi zaszkodzi ale to i tam mała różnica ceny jak będzie FV na firmę.

Nie mam tylko pojęcia jak prawidłowo jeździć dieslem. Nie widziałem tam nigdzie wskaźnika temperatury. Z tego co słyszałem musi silnik się rozgrzać i dopiero wtedy można używać turbiny. Kiedy mam wiedzieć że nastąpiła ta chwila. Potem chyba trzeba ją chłodzić? Ile czasu zanim się zgasi ? 30s 60s? Może więcej ? Jako że nigdy nie miałem styczności z dieslem każda informacje się przyda. Wiem w necie jest wiele info ale co silnik to może inne zasady. Nie znam się i wolę zapytać.

xxyy777e - 24 Październik 2012, 11:16

Staram się nie kręcić mocno silnika gdy robię pierwsze 5-10km po odpaleniu silnika. Sporo zależy od temperatury otoczenia.
Mam obecnie nową Fiestę 1.4TDCI i tak jak w Corsie tutaj równiez brak temp. silnika

przeemmek - 25 Październik 2012, 07:42

W corsie można włączyć test mode i pokazuje nam temperatura silnika.
Jak to zrobić jest opisane na forum musisz poszukać. W mieście nie załączam bo to upierdliwe jest ale na dalekie trasy tak. Chociaż też musisz wiedzieć że silnik 1.3 to nie przekracza raczej temperatury 85:) Jak dla mnie zima to grzanie tego auta to tragedia:D

xxyy777e - 26 Październik 2012, 23:18

Ja zimą gdy jeszcze miałem Corsę 1.3 CDTI to miałem nagrzane w kabinie po 30km jazdy.
Grzanie zimą tego silnika jest kiepskie.

aros - 27 Październik 2012, 12:50

Wracając do twojego pytania odnośnie chłodzenia turbiny , oczywiście ma to znaczenie jeśli że tak powiem mocno grzałeś po garach i potem chcesz zgasić silnik to proponuje minimum 30 sekund odczekać aż turbina ostygnie a na zimnym silniku to delikatnie wystarczy jakieś 6-8 km
ch_tomek - 17 Marzec 2013, 22:25

Jeżeli chodzi o silnik to polecam auto. Miałem taki w Corsie C. Przejechałem ok 60 tys. km. Jak na 75 KM jest dynamiczny i mało pali. Jednak pamiętaj że ten silnik jest bardzo czuły na jakoś paliwa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group