Silnik i osprzęt - Reset wartości adaptacyjnych ECU, których i jak
slawek7 - 15 Październik 2012, 07:48 Temat postu: Reset wartości adaptacyjnych ECU, których i jak Proszę o poradę i pomoc.
Czy wymieniając następujące elementy w silniku muszę zrobić ich adaptacje TECHem2?
1. Przepustnica - czyszczenie, wymiana
2. EGR - czyszczenie, wymiana
3. Sonda lambda - wymiana
4. Przepływomierz - wymiana
Jeśli tak to w jaki sposób, tzn. silnik nagrzany na wolnych obrotach, czy zgaszony i tylko zapłon przekręcony. Co po resecie? Normalna jazda, czy trzymanie na wolnych obrotach przez jakiś czas.
spidan - 15 Październik 2012, 18:40
Odłącz klemy z akumulatora na czas montażu. Adaptacja nie powinna być potrzebna
slawek7 - 15 Październik 2012, 19:57
Pytanie po co? Sprawdzałem napięcia na złączu i pojawia się ono tylko po przekręceniu kluczyka więc ECU i tak niczego nie odczyta. Może mechanikę amatorem jestem ale elektrykiem już z zawodu więc co nieco jeszcze kojarzę.
Milion - 16 Październik 2012, 12:58
po wymianie/czyszczeniu powyższych elementów potrzeba zresetować nastawy podstawowe w kompie.
w niektórych autach da się to zrobić przez odłączenie aku na kilka- kilkanaście minut. w mojej CB 1.0 tak się nie da, trzeba podłączyć pod kompa - silnik podczas resetu powinien być rozgrzany.
po resecie 5 minut odpalony zostawiasz bez żadnego gazowania. Zaleca się także potem: delikatna jazda ok 25 km bez mocnego gazowania ( pedał maks 3/4 do podłogi) z różnymi prędkościami na każdym biegu.
odszukaj mój post odnośnie czyszczenia przepustnicy - zobaczysz jakie objawy bez resetu itp
|
|
|