To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Prawidłowa temperatura silnika

gumimis - 21 Sierpień 2012, 21:05
Temat postu: Prawidłowa temperatura silnika
Witam
Od kwietnia jestem posiadaczem fabrycznie nowej Corsy D z silnikiem A14XER (1.4 100KM). Od początku zauważyłem, że spod maski oraz spod spodu auta, nawet po krótkiej jeździe, leci bardzo gorące powietrze. Po krótkim szperaniu na forum znalazłem i odblokowałem funkcję do wyświetlania temperatury płynu chłodzącego. Ku mojemu zaskoczeniu oscylowała (oscyluje) ona zawsze w przedziale 104-109st. (nawet podczas jazdy).
Na przeglądzie "zerowym" (przy 2kkm) zapytałem się mechanika jaka powinna być temp. płynu. Odpowiedział iż 90-95st. Powiedział, że sprawdzą tą.
Przy odbiorze samochodu z przeglądu, mechanik stwierdził, że komputer nie pokazywał żadnych błędów dotyczących temp. pracy silnika i może ta temperatura unormuję się z czasem.
Dziś (8 kkm) zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego wyparowała już połowa płynu (jest pół zbiornika licząc do kreski max) a temp. silnika dalej oscyluje w przedziale 104-109st.
Moje pytanie do was (przed kolejną wizytą w serwisie) - czy u kogoś występował już taki problem i jakie są wasze temp silnika ??

Milion - 22 Sierpień 2012, 10:06

105 stopni - masakra! taka temperatura na dłuższą metę odbije się na żywotności silnika. 92-95 to jest prawidłowa temperatura (nie wiem czy są auta które 'normalnie' maja wyższą temp).
pokemon - 22 Sierpień 2012, 12:51

gumimis,

Po tym co napisałeś może być to oznaka jakiejś objawiającej się usterki. Może termostat za późno się otwiera i stąd taka wysoka temperatura. Masz Corsę D więc nowe auto i pewnie serwisujesz w ASO więc lekko dziwne że serwis nic podejrzanego nie stwierdził.

gumimis - 22 Sierpień 2012, 19:25

Cytat:
ekko dziwne że serwis nic podejrzanego nie stwierdził


Ta.... jak zobaczyłem podejście serwisu....
zgłaszałem również problem z wentylatorem nawiewu - (dziwne szuranie i świsty na 1,2 oraz 7 biegu; czytając forum zorientowałem się, że to częsta usterka w Corasch/Punto)- mechanik stwierdził, że coś jest nie tak ale narazie nie mogą go wymienić bo samochód jest "za nowy" :zdziwko:
Na dzień dzisiejszy jestem rozczarowany podejciem serwisu Opla do klienta.
Auto mam 4 miesiące a już mam ochotę go sprzedać

Na razie pozostaje mi ciągła walka z serwisem...

xxyy777e - 22 Sierpień 2012, 20:00

Zmień ASO
Milion - 22 Sierpień 2012, 21:06

[quote="gumimis"]
Cytat:
... nie mogą go wymienić bo samochód jest "za nowy" :zdziwko:

czyli że nowy to nie ma prawa się popsuć? no tak i w statystykach bezawaryjności lepiej wygląda...
to chyba jakiś żart? podejście jak do gówniarza... ja bym na Twoim miejscu poprosił tego gościa co Ci tak powiedział żeby dał Ci na piśmie dlaczego nie usunie usterek które wymieniłeś. Z takim podejściem to potem Ci wcisną że za późno, że nie dopilnowałeś i usterka z Twojej winy i najlepiej jeszcze gwarancje wtedy zabrać... co za gnojki...
nie pozostaje nic innego jak życzyć bezawaryjności i udanego serwisu w innym aso

przeemmek - 27 Wrzesień 2012, 11:52

W jakim ASO serwisujesz auto? Bo jeżeli sosnowiec - środula to.............
mi raz robili naprawę gwarancyjną i prawie mechanik zadzwonił na policje bo nie dużo by brakowało by zbierał ząbki z chodnika................

gumimis - 3 Październik 2012, 17:15

Ogólnie o autoryzowanym serwisie Opla mam kiepskie zdanie, a co do serwisu na Środuli to po rozmowie z Panem z recepcji serwisu nie zdecydowałem się tam zostawić auta - Pan powiedział, że cześć zgłaszanych usterek/wad nie podlega gwarancji i jak chce to mogą mi to usunąć odpłatnie.

Co do temperatury silnika - otrzymałem info z Niemiec, że te silnik tak mają (ten silnik jest również bazowym silnikiem w nowej astrze; posiadają one elektryczny termostat) czyli temperatura w przedziale 100-110st to dla nich norma, a komputer zacznie pokazywać błąd przy temp płynu 115st.
(temat można zamknąć)

Sebastian_M26 - 3 Październik 2012, 19:28

W 1.6T przy wyłączonej A/C wentylator się włącza przy 100C a wyłącza przy 95C. Podczas jazdy i przy włączonej A/C silnik utrzymuje 95C.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group