Wyposażenie wnętrza - Licznik nie działa pomocy
Gosia1900 - 10 Czerwiec 2012, 13:34 Temat postu: Licznik nie działa pomocy Witam problem brzmi tak niedawno moja dziewczyna kupiła corsę i nie działa jej licznik,wyjąłem go i przeczyściłem styki nic to nie pomogło. Wskazówka leży na 0 lecz zauważyłem że powyżej setki wskazówka się podnosi np. przy 110km/h pokazuję 10km/h,a i jeszcze nie działa termometr. Proszę o podpowiedzi gdyż nie chcę w ciemno wymieniać licznika bo to może wcale nie licznik.Z góry serdeczne dzięki. Dodam jeszcze,że licznik przebiegu normalnie nabija km.
yosh - 10 Czerwiec 2012, 18:51
W mojej corsie licznik jest wzbudzany z czujników ABS, ściślej mówiąc jest on podłączony do sterownika ABS.
Wydaje mi się również że to rozwiązanie było stosowane od rocznika 98 do 00 czyli między innymi
przy 1,2 16V
-Jaki jest rok prod. twojej corsy?
-czy ma ABS?
Milion - 11 Czerwiec 2012, 00:21
jaka wersja zegarów: z obrotomierzem czy bez?
na moje oko może być problem ze stabilizatorem napięcia w zegarach.
wskaźnik poziomu paliwa działa prawidłowo?
[dodano]
choć jeśli piszesz, że przebieg nabija prawidłowo, to by mogło wskazywać na usterkę samego licznika...
Gosia1900 - 11 Czerwiec 2012, 19:01
Tak ma ABS rocznik 1999. Wskażnik paliwa działa prawidłowo i licznik bez obrotomierza.
yosh - 11 Czerwiec 2012, 21:19
Słuszna uwaga, właściwie naliczany przebieg mógł by wskazywać na uszkodzony licznik (nie doczytałem), co do termometru temperatury zewnętrznej, czujnik znajduje się u dołu przedniego zderzaka, mniej więcej na środku. Tu najprawdopodobniej przyczyna będzie tkwić przy czujniku, ułamane kable, zawilgocone zaśniedziałe styki wtyczki lub uszkodzony czujnik.
Pozdrawiam.
Milion - 14 Czerwiec 2012, 17:51
to nie działa termometr - w sensie temperatura silnika, czy temp. zewn. (w TID/DID)?? kolega pisze o zegarach i termometrze, więc pierwsza myśl, że chodzi temp silnika, a yosh że o temp zewn... Niech autor wyjaśni o co dokładnie chodziło.
Gosia1900 - 15 Czerwiec 2012, 19:40
Mówiłem o termometrze tj. temperaturze zewnętrznej...
Milion - 16 Czerwiec 2012, 10:20
wypnij wtyczkę z TID/DID i zmierz rezystancję między pinem 2 i 4 - powinno być kilka(naście) kΩ. jeżeli jest rozwarcie, to albo przerwane kable, albo sam czujnik uszkodzony. wtedy możesz wypiąć czujnik i zamiast niego dać zworkę z drutu i wtedy sprawdzić czy jest zwarcie między pinami 2 i 4. jeśli to będzie ok, to raczej uszkodzenie TID/DID.
Gosia1900 - 25 Czerwiec 2012, 11:59
Okazało się że licznik do wymiany i teraz mam pytanie czy jeśli kupię licznik z obrotomierzem będzie działał obrotomierz bez żadnych przeróbek?
Pozdrawiam
Milion - 25 Czerwiec 2012, 21:09
musisz kupić licznik o tym samym indeksie K i od auta z taką samą liczbą zaworów lub cylindrów (tutaj nie jestem pewien na które trzeba patrzeć) -> dla pewności szukaj z tym samym indeksem i też od 16V. POWODZENIA
BTW - do obrotomierza ponoć trzeba będzie dodatkowo 1 kabelek pociągnąć, bo standardowo nie było.
--
[05.08.2012]
ostatnio z nudów grzebałem przy zegarach i u mnie była pociągnięta instalacja pod obrotomierz. Podlutowałem się więc kabelkiem i sygnał obrotomierza podłączyłem pod swój komputer pokładowy. Wyszło na to, że na 1 obrót silnika dostaję 3 impulsy do obrotomierza - a więc liczba zgodna z ilością cylindrów.
tak więc podsumowując:
chcąc dobrać odpowiedni licznik z obrotomierzem, musisz patrzeć na 2 parametry:
- indeks K ma się zgadzać
- liczba cylindrów ma się zgadzać (a to chyba nie było w żaden sposób oznaczane na liczniku )
|
|
|