To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

SWAP - zmiany i modyfikacje silników - [ Corsa B] Jaki silnik najlepszy ? ?

Pit_Bull89 - 3 Styczeń 2012, 23:21
Temat postu: [ Corsa B] Jaki silnik najlepszy ? ?
Witam :fkc: od pewnego czasu zastanawiam się nad wymianą silnika w corsie obecnie posiadam 1.4 8v 60ps i chciałbym zrobić swapa na silnik hmmmmm i tu pojawia się problem mam 3 typy silnika i myślę który z nich będzie najbardziej ekonomiczny , tani w utrzymaniu i swap też nie osiągnie kolosalnych sum . Typy silników jakie mnie interesują:

- 1.6 8V 100ps wielopunkt
- 1.6 16V
- 1.4 16v

co będę musiał pozmieniać do danych silników ?

z góry dziękuje za pomoc :D :cmok:

pokemon - 4 Styczeń 2012, 00:08
Temat postu: Re: Corsa B jaki silnik najlepszy ? ?
Pit_Bull89 napisał/a:
Typy silników jakie mnie interesują:

- 1.6 8V 100ps wielopunkt
- 1.6 16V
- 1.4 16v

co będę musiał pozmieniać do danych silników ?


Swego czasu też myślałem nad zmianą silnika ale jednak nie polecam żadnego z tych co wymieniłeś z dwóch powodów a mianowicie po pierwsze wszystkie te silniki co wymieniłeś są strasznie zajeżdżane i bez remontu nie warto ich montować bo będziesz dolewać olej częściej niż benzynę a po drugie to cena gdyż są to silniki ecotec czyli koło 1000zł musisz wydać. Jak zabierasz się za swap to proponował bym silnik z Opla Calibry czyli C20NE o mocy 115KM 8V - bardzo zacny silnik i bez awaryjny oraz bez kolizyjny. Jego przebiegi sięgają 500 000 km i nic się z nimi nie dzieje. Jak będziesz chciał więcej info o tym to pisz w temacie bo miałem gdzieś link do forum bardziej opisane co i jak będzie potrzebne do swap (na forum też gdzieś o tym pisałem).

Rumcajs - 4 Styczeń 2012, 00:56

Generalnie.Nie podzielam do końca tej myśli.mianowicie,albo kupujemy silnik po remoncie<udokumentowanym,ewentualnie z jakaś gwarancją>albo sami remontujemy.Na chybił trafił to można obstawić każdy silnik obojętnie czy to będzie 1.4 90 koni<x14xe> czy 1.6<C16Xe,X16XE>czy 2.0 z calibry ten 115 konny <C20NE> czy mocniejszy 150 konny <C20XE>

Co do tych ostatnich to na allegro chodzą takie po remoncie od 2000zł<czasem z kompletnym swapem na wszystko za 3000zł i to może wyjść nawet najtaniej jesli nie masz pewnego silnika>

Na twoim miejscu zastanawiałbym się albo na 1.6 albo na 2.0. Bo szkoda wywalać kasę na np silnik X14XE czyli ten 90 konny 1.4 i poczuć słabą różnice.jest to w ogóle nie opłacalne moim zdaniem.Jeśli chcesz poczuć różnice to polecam 1.6 i w górę.

Ile masz funduszy przeznaczonych na ten zabieg?W grę wchodzi na pewno też zmiana hamulców na większe tarcze z klockami<256> komputer,układ wydechowy wtryskiwacze skrzynia< choć nie pamiętam jaka masz skrzynie u siebie> itd.

Co do wyboru między 1.6 to są dwa C16XE 109 koni
Jest to łatwiejszy silnik w konstrukcji<głównie "elektronicznej">.Ma też parę koni więcej.Jest dość wytrzymały,był projektowany pod 150 koni dlatego w miarę łatwo mu dodać te 20 koników.Plusem jest to że ma mniej czujników od swego następcy X16XE więc mniej bałaganu z komputerem itp.Minus taki ze C16XE są często zajechane<były montowane w Corsach B GSI w roku 1994-1995-później już X14XE były montowane> i trzeba na 80% coś tam przy nim zrobić jeśli nie znamy jego historii.Przy X16Xe masz troszkę większe szanse że będzie w trochę lepszym stanie bo te silniki były wkładane później.Ale te silniki są już napchane większą ilością elektroniki<wymogi ochrony środowiska i inne bajery> w związku z czym możemy mieć czasem niezłe jaja z komputerem EGR-em itd itd.. Aczkolwiek bez remontu czy chociaż jakiegoś sprawdzenia co i jak to nie ma sensu się bawić w zamianę. Na pewno musisz sprawdzić luzy na cylindrach owalizację, pierścienie,tłoki,głowice.Albo możesz wymienić w ciemno i spodziewać się wszystkiego;p<nie polecam zwłaszcza jeśli chcesz dłużej pojeździć>.Czasem ludzie tanio silniki sprzedają z rozbitych cors.Poszukaj w rożnych miejscach a na pewno byś kupił silnik ze wszystkim w fajnych cenach.Ale określ się ile masz funduszy na to i czy sam będziesz zmieniał czy masz jakiego znajomego.Ja miałem mój C16XE po przejściach i przeszedłem z nim duuużżooo nerwów<z kwestii tego że dawniej go ktoś nie szanował i mi sprzedał z autem ;p >.Ale poza tym spoko już nie narzekam: )Co do spalania to jak jeździsz normalnie to między C16XE a X14XE nie ma praktycznie żadnej różnicy w spalaniu<wiadomo że jak będziesz cisnął ciągle 180km/h to więcej spali ;p > Poleciłbym tez Ci odrazu założenie klimy jak już wymieniasz silnik,w lecie się bardzo przydaje-w zimie także zresztą:)< święty spokój z zaparowanymi szybami>

[ Dodano: 4 Styczeń 2012, 00:58 ]
A teraz zobaczyłem jeszcze opcje 1.6 osmiozaworowy,z bezkolizyjnym rozrządem montowany np w Astrze I.Też bym polecał ten silniczek bo są proste w konstrukcji.Kopa takiego jak 16tka nie będzie miał ale różnice na pewno poczujesz:)

Ok napisz ile funduszy to będę pisał dalej co i jak :D póki co to taki chaotyczny skrót:D

DAMIAN1991 - 4 Styczeń 2012, 19:47

Ja Już pisałem z Tobą na gg... Przedstawiłem za i przeciw 1.6 16V i 8V i brał bym w twoim przypadku 8V ty miałeś 8V wiec może udało by się sporo kabli poprostu przełożyć a Dwa 8V jest "nie zajeżdzalny" jak 2.0NE a ale ubezpieczenie tansze ;)

Pokemon... Szukaliśmy Silnika który ma zastąpić trupa zajeżdżonego a nie zmieniać bo mocy brakuje... Bo wtedy Pewnie byłby dylemat miedzy NE a XE ( a pro ten ostatni całkiem zacnie jeździ w Calibrze :) )

dzyna2000 - 4 Styczeń 2012, 20:29

Rumcajs napisał/a:
Kopa takiego jak 16tka nie będzie miał ale różnice na pewno poczujesz:)


Nie sugeruj sie tymi słowami. Takie C16SE na pewno się lepiej zbiera i nie jest takie mułowate,jak X16XE.
Ja polecił bym 8v z tego względu że jest bezkolizyjne , prostsze i tańsze,co za tym idzie to nawet remont wychodzi dużo taniej.

DAMIAN1991 - 4 Styczeń 2012, 20:48

8V ma zupełnie inną Charakterystykę i jak ja to mówię 'linie życia" (wykres na hamowni) niż 16V

A dynamiki raczej brakować nie będzie... Corsa A GSi z tym silnikiem X16 szkoli :) Byłem szkolony to wiem ;D Ale Osiągi porównywalne ;)

dzyna2000 - 4 Styczeń 2012, 21:37

DAMIAN1991, masz racje mówiąc że na hamowni będzie inny wykres.
Na pewno 8V ma lepsze przyspieszenie ze startu, za to 16v ciągnie ładniej od wyższych obrotów.

Jak już wcześniej pisałem łatwiej będzie zeswapować 8V ponieważ jest mniej elektroniki

DAMIAN1991 - 4 Styczeń 2012, 21:55

Ja twierdze ze Będzie też łatwiej Swapowąć z Tego Choćby względu ze 1.4 Pit Bulla to też 8V i może cześć osprzętu udało by się zaadoptować...

Co sądzisz dzyna2000??

Pit_Bull89 - 4 Styczeń 2012, 22:31

Dziękuje za tak liczne wypowiedzi ale tak jak Damian mówił wcześniej silnik ten ma zastąpić stary silnik który już troszkę kuleje :) a nie z braku mocy :D Bo wtedy to by było całkiem inne rozwiązanie , chcę kupić jakiś w miarę pewny z gwarancją aby rozruchową i pomału dłubać cały czas tą 8V mam w głowie :D Co bym musiał zmienić jak bym się zdecydował na ten silnik ? Pompa paliwa mocniejsza nie? przewody paliwa?
DAMIAN1991 - 4 Styczeń 2012, 22:33

Przypuszczam ze Hamulce z GSi by były warte inwestycji . Stabilizator z GSi też... a Reszta da rade stara ;)
Rumcajs - 4 Styczeń 2012, 23:36

Podsumowując mą wypowiedź z wczoraj gdzie byłem trochę zaspany odniosę się do wypowiedzi kolegów w Twej obecnej sytuacji:
co do "Ja polecił bym 8v z tego względu że jest bezkolizyjne , prostsze i tańsze,co za tym idzie to nawet remont wychodzi dużo taniej."

Zgadzam sie w 100%.

[ Dodano: 4 Styczeń 2012, 23:43 ]
dzyna2000 napisał/a:
DAMIAN1991, masz racje mówiąc że na hamowni będzie inny wykres.
Na pewno 8V ma lepsze przyspieszenie ze startu, za to 16v ciągnie ładniej od wyższych obrotów.

Jak już wcześniej pisałem łatwiej będzie zeswapować 8V ponieważ jest mniej elektroniki

Z tym się też 100%zgadzam.
Pozdrawiam

dzyna2000 - 5 Styczeń 2012, 08:42

DAMIAN1991, To że ma 8v to nie znaczy ,że wszystko pasuje ale tak między bogiem a prawdą to nawet 1.6 da sie odpalić na wiązce od 1.4 ,tylko zależne jest to jaki ma silnik kolega i jaki kupicie(chodzi tutaj o aparaty zapłonowe)
Pit_Bull89,
musisz zmienić pompę paliwa(przewody zostają) nie wiem jaką masz skrzynie bo jak f10 to i skrzynia do wymiany.Dobrze też zmienić wiązkę silnika i komputer.
reszta zostaje

DAMIAN1991 - 5 Styczeń 2012, 17:12

dzyna2000 napisał/a:
DAMIAN1991, To że ma 8v to nie znaczy ,że wszystko pasuje ale tak między bogiem a prawdą to nawet 1.6 da sie odpalić na wiązce od 1.4 ,tylko zależne jest to jaki ma silnik kolega i jaki kupicie(chodzi tutaj o aparaty zapłonowe)
Pit_Bull89,
musisz zmienić pompę paliwa(przewody zostają) nie wiem jaką masz skrzynie bo jak f10 to i skrzynia do wymiany.Dobrze też zmienić wiązkę silnika i komputer.
reszta zostaje


Czyli wynikało by z tego ze Synchronizacja Aparatów zapłonowych może trochę koszta oszczędzić... Komputer moim zdaniem jest oczywisty... Co do Pompy to chyba przy takiej zmianie stara by wydoliła... Ale Pewnie zmiana nie zaszkodzi

a i Jeszcze jedno Myślałem mówiąc ze pasuję właśnie o wiązce i elementach osprzętu typu puszki i być może łapy...

dzyna2000 - 5 Styczeń 2012, 17:36

Jeśli chcecie wymieniać komputer to i wiązkę silnika.Oszczędzając i odpalając 1,6 na wiązce od 1,4 i to w dodatku mono stracicie trochę mocy, a tak po za tym musicie przerobić kilka kabelków.
Z waszych wypowiedzi wnioskuje ,że nie macie zielonego pojęcia jak to zrobić.

Polecam kupić komplet na swapa czyli: silnik,wiązkę i komputer.
poruszając temat pompy paliwowej to jak pisze że trzeba zmienić to tak zróbcie, ponieważ pompa do mono ma 1.1 bara wydajności,a od wielopunktu od 3 w górę ,jeśli chcecie to zostawcie starą ale zaraz będzie temat czemu corsa po swapie nie chce się zbierać i muli

DAMIAN1991 - 5 Styczeń 2012, 18:30

dzyna2000, Już ten temat Poruszałem na forum mam wiedzę teoretyczną... jak zauważyłeś zadaje pytania... Z nich wyciagam wnioski.... A Myślałem ze się uda za adoptować... Nie i Spoko Sprawa jasna ... O pompie w Sumie nie pomyślałem... ze to Już Wielopunkt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group