To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - TEMPERATURA SILNIKA "CORSA C" 1300cdti

woking - 22 Kwiecień 2011, 19:53

Witam pytanko , a pro po temperatury silnika czy to normalne takie wachania tem. między 90 , a 98 bo u mnie tak sobie skacze podczas długiej jazdy
Zeniu - 22 Kwiecień 2011, 23:04

woking, nie wiem jak się zachowuje termostat w 1.4 ale teoretycznie powinien się otwierać przy około 86*, jeżeli temperatura Ci tak wysoko skacze bez pałowania to możesz wymienić dla spokoju (koszt termostatu nowego nie powinien być większy niż 30zł) - oczywiście możesz go wyciągnąć i "ugotować" w wodzie z termometrem i zobaczyć przy jakiej temp. się otwiera ale pytanie czy gra warta świeczki ;)

zanim zaczniesz grzebać to sprawdź też poziom płynu chłodzącego, jak wymiana termostatu nie da efektu to można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury,

pisząc czarne scenariusze i zakładając że nic z tych rzeczy nie będzie skuteczne zostaje chłodnica i pompa wody? :d

woking - 23 Kwiecień 2011, 12:19

Dzięki bardzo Zeniu
wiesuaf - 26 Czerwiec 2011, 23:34

Ja mam pytanie. W corsie z13, 1.3 CDTI temperatura praktycznie nigdy nie przekracza 82 stopni. Dopiero po jakiejś ostrzejszej jeździe dochodzi do 90. Wydaje mi się że nie jest to odpowiednia temperatura. Jak uważacie?
tuning090 - 16 Listopad 2011, 19:28

Witam. Mam taką oto przypadłość. Otóż jak teraz się ochłodziło to podczas jazdy autem wskazówka temperatury silnika zaczyna podnosić się dopiero po przejechaniu ok 10 km ale to jak wracam z pracy po południu. Jak jadę rano do pracy to z reguły jest zimniej i wskazówka temperatury ani drgnie. Czy to wina termostatu, czy po prostu ten typ tak ma? A może winne jest co innego? A tak w ogóle to gdzie się ten termostat w silniku znajduje, jak on wygląda( jeszcze go nigdy nie wymieniałem, dla tego się pytam) i jak go wymienić?

[ Dodano: 16 Listopad 2011, 20:35 ]
aa i pytanie jeszcze takie jak się wymienia ten termosta? Może jest gdzieś np na necie instrukcja jak się to robi?

xxyy777e - 30 Listopad 2011, 12:13

Jeździć i nie stresować się - ten typ tak ma.
Zeniu - 3 Grudzień 2011, 07:41

Pojemność Silnika: 1248 ccm
Pojemność układu chłodzenia: 5,7L

"do the math" ;)

KKorsarz - 7 Grudzień 2011, 19:26

To wyboru.Termostat albo czujnik. Po odpaleniu samochodu sprawdź rurę łączącą chłodnicę i termostat. Jeżeli jest zimna to termostat jest dobry - trzyma.
storm - 28 Styczeń 2012, 15:24

Witam!
U mnie też podobnie z temperaturą nagrzewania silnika, więc chyba nie ma co się przejmować. Martwi mnie jedynie zapalająca się w lato lampka z kluczykiem po przejechaniu paru, nieraz kilkudziesięciu km, bo zimę nie mam z tym problemu. Miał ktoś podobny przypadek, co to może być?

xxyy777e - 29 Styczeń 2012, 21:22

To może być wszytko. Należy udać się do ASO gdzie podłączą do komputera i powiedzą co dolega twojej corsie. Podłączenie i odczyt błędów koszt ok. ~ 150 zł.
Dobrą alternatywą (przynajmniej ja tak zrobiłem) jest zakup podróbki oryginalnego testera diagnostycznego OP-COM, pozwala na pełną diagnostykę każdego opla. Zwraca się natychmiast bo kosztuje ok. ~ 200 zł.

storm - 2 Luty 2012, 15:45

@xxyy777e
Mój tester ODB2 ELM327 nie pokazał mi błędu, sprawdzałem w czasie jazdy, gdy kontrolka z kluczykiem się zaświeciła. Wiadomo, że nie jest to profesjonalny sprzęt, ale do odczytu komunikatów powinien wystarczyć i to za niewielkie pieniądze w porównaniu z ASO:).
Na razie zima zamroziła mój problem:) a wskazówka temp. silnika ani drgnie ;|

xxyy777e - 5 Luty 2012, 17:26

U mnie podobnie wskazówka ruszy się po 15km


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group