Forum Opel Corsa - Fan Klub Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą
Silnik i osprzęt - TEMPERATURA SILNIKA "CORSA C" 1300cdti
woking - 22 Kwiecień 2011, 19:53 Witam pytanko , a pro po temperatury silnika czy to normalne takie wachania tem. między 90 , a 98 bo u mnie tak sobie skacze podczas długiej jazdyZeniu - 22 Kwiecień 2011, 23:04 woking, nie wiem jak się zachowuje termostat w 1.4 ale teoretycznie powinien się otwierać przy około 86*, jeżeli temperatura Ci tak wysoko skacze bez pałowania to możesz wymienić dla spokoju (koszt termostatu nowego nie powinien być większy niż 30zł) - oczywiście możesz go wyciągnąć i "ugotować" w wodzie z termometrem i zobaczyć przy jakiej temp. się otwiera ale pytanie czy gra warta świeczki ;)
zanim zaczniesz grzebać to sprawdź też poziom płynu chłodzącego, jak wymiana termostatu nie da efektu to można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury,
pisząc czarne scenariusze i zakładając że nic z tych rzeczy nie będzie skuteczne zostaje chłodnica i pompa wody? :dwoking - 23 Kwiecień 2011, 12:19 Dzięki bardzo Zeniuwiesuaf - 26 Czerwiec 2011, 23:34 Ja mam pytanie. W corsie z13, 1.3 CDTI temperatura praktycznie nigdy nie przekracza 82 stopni. Dopiero po jakiejś ostrzejszej jeździe dochodzi do 90. Wydaje mi się że nie jest to odpowiednia temperatura. Jak uważacie?tuning090 - 16 Listopad 2011, 19:28 Witam. Mam taką oto przypadłość. Otóż jak teraz się ochłodziło to podczas jazdy autem wskazówka temperatury silnika zaczyna podnosić się dopiero po przejechaniu ok 10 km ale to jak wracam z pracy po południu. Jak jadę rano do pracy to z reguły jest zimniej i wskazówka temperatury ani drgnie. Czy to wina termostatu, czy po prostu ten typ tak ma? A może winne jest co innego? A tak w ogóle to gdzie się ten termostat w silniku znajduje, jak on wygląda( jeszcze go nigdy nie wymieniałem, dla tego się pytam) i jak go wymienić?
[ Dodano: 16 Listopad 2011, 20:35 ]
aa i pytanie jeszcze takie jak się wymienia ten termosta? Może jest gdzieś np na necie instrukcja jak się to robi?xxyy777e - 30 Listopad 2011, 12:13 Jeździć i nie stresować się - ten typ tak ma.Zeniu - 3 Grudzień 2011, 07:41 Pojemność Silnika: 1248 ccm
Pojemność układu chłodzenia: 5,7L
"do the math" KKorsarz - 7 Grudzień 2011, 19:26 To wyboru.Termostat albo czujnik. Po odpaleniu samochodu sprawdź rurę łączącą chłodnicę i termostat. Jeżeli jest zimna to termostat jest dobry - trzyma.storm - 28 Styczeń 2012, 15:24 Witam!
U mnie też podobnie z temperaturą nagrzewania silnika, więc chyba nie ma co się przejmować. Martwi mnie jedynie zapalająca się w lato lampka z kluczykiem po przejechaniu paru, nieraz kilkudziesięciu km, bo zimę nie mam z tym problemu. Miał ktoś podobny przypadek, co to może być?xxyy777e - 29 Styczeń 2012, 21:22 To może być wszytko. Należy udać się do ASO gdzie podłączą do komputera i powiedzą co dolega twojej corsie. Podłączenie i odczyt błędów koszt ok. ~ 150 zł.
Dobrą alternatywą (przynajmniej ja tak zrobiłem) jest zakup podróbki oryginalnego testera diagnostycznego OP-COM, pozwala na pełną diagnostykę każdego opla. Zwraca się natychmiast bo kosztuje ok. ~ 200 zł.storm - 2 Luty 2012, 15:45 @xxyy777e
Mój tester ODB2 ELM327 nie pokazał mi błędu, sprawdzałem w czasie jazdy, gdy kontrolka z kluczykiem się zaświeciła. Wiadomo, że nie jest to profesjonalny sprzęt, ale do odczytu komunikatów powinien wystarczyć i to za niewielkie pieniądze w porównaniu z ASO:).
Na razie zima zamroziła mój problem:) a wskazówka temp. silnika ani drgnie ;|xxyy777e - 5 Luty 2012, 17:26 U mnie podobnie wskazówka ruszy się po 15km