To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - UBYWA PŁYNU CHŁODNICZEGO (CORSA D 2007, 1.2)

Iwona - 7 Wrzesień 2011, 11:16
Temat postu: UBYWA PŁYNU CHŁODNICZEGO (CORSA D 2007, 1.2)
Witam
w mojej corsie (silnik na łańcuchu, wersja D, 2007, 1.2) ubywa płynu chłodniczego. Byłam z tym u mechanika, sprawdzał czy nie chodzi o głowice lub uszczelkę i twierdzi, że wszystko tam w porządku. Wymienił termostat i jego zdaniem miało być ok. Mija jednak tydzień a płynu nadal ubywa. Przejechałam może 100-150 km i nie ma jakieś 3 cm w zbiorniku. W tej chwili od momentu zaaplikowania go do poziomu maksymalnego tydzień temu, w zbiorniku zostało 1 cm płynu na zimnym silniku. Tak jak mówię, przejechałam może ze 100-150 km od tego czasu. Wiem że jak jest silnik ciepły, to płyn się podnosi, ale jego na 100% nadal ubywa. Nie wiem co robić :( Proszę o pomoc!

Nadhira - 7 Wrzesień 2011, 12:37

Miałam właśnie ten sam problem, ale z corsą c. Czy po dłuższym postoju masz mokrą plamę pod samochodem? U mnie kończy się wymianą pompy wody
west - 7 Wrzesień 2011, 12:39

odpal silnik na 2-3 min a potem sprawdź gołą ręką każdy wąż, może gdzieś cieknie,
stań również na suchym miejscu, to będzie kolejna podpowiedź czy gdzieś kapie,
jeżeli "głowica jest ok" uszczelki "ok"

to od tego zacznij....
jeżeli przez 150km ucieka taka ilość to musi kapać!

pokemon - 7 Wrzesień 2011, 13:33

Również miałem podobny problem lecz nie z Corsą a Calibrą. Po zrobieniu około 100km już był brak płynu w układzie chłodzenia. U mnie była uszkodzona nagrzewnica. Wymiana tego elementu od razu wyeliminowała tą usterkę.
Iwona - 7 Wrzesień 2011, 15:26

Zapomniałam dodać, że nie ma żadnego przecieku, żaden wąż nie jest pęknięty, sprawdzało to trzech mechaników... chyba że po dłuższym czasie coś kapie, ale no tak jak mówię, pierwsze co zrobili mechanicy to właśnie sprawdzali przecieki i nic...

[ Dodano: 7 Wrzesień 2011, 15:27 ]
ja się nie znam, ale z tego co wiem, to że płynu ubywa, to nie znaczy, że coś musi przeciekać... może silnik żre ten płyn czy coś :/

[ Dodano: 7 Wrzesień 2011, 15:28 ]
popytam mechanika o nagrzewnicę i pompę wody, tak jak tu sugerujecie, zobaczymy... Tymczasem jak ktoś ma jeszcze jakieś teorie, to zapraszam do dyskusji
Dziękuję i pozdrawiam

krzychu8877 - 7 Wrzesień 2011, 21:20

Sprawdź czy końcówki wszystkich węży nie są mokre, zobacz na silnik, nawet poświeć latarką czy gdzieś nie leje się po silniku. A możesz też uruchomić na kilka minut aż się załączy wentylator i wtedy też zobaczyć czy gdzieś nie kapie. Zobacz pod nakrętką tam gdzie wlewa się olej czy jakiś majonez się nie robi. Bo gdzieś musi uciekać płyn, nie ma mowy żeby ot tak sobie wyparował.
Iwona - 7 Wrzesień 2011, 21:36

jest majonez pod nakrętką... ale tak jak mówię, mechanik wykluczył głowicę i uszczelkę....
WojT90 - 7 Wrzesień 2011, 22:41

Ja miałem ten "majonez" gdy padł mi czujnik temperatury i za późno się załączał wentylator, ale aż takiej utraty płynu nie miałem ;/
west - 8 Wrzesień 2011, 10:42

Iwona napisał/a:
jest majonez pod nakrętką... ale tak jak mowie, mechanik wykluczyl glowice i uszczelke....


jak to zrobił?

na oko?

jedź do innego mechanika....

brak płynu + masło =???

ps: popraw swoje wszystkie posty używa jąć ąśćęźż!
inaczej trafi temat do kosza

Bania26 - 8 Wrzesień 2011, 13:59

Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą, być może przegrzał ci się któregoś razu silnik i szlak trafił uszczelkę.. niestety wada Cors D - brak czujników temperatury.. Patrzyłeś czy auto nie dymi tobie na biało jak rozgrzany jest silnik ?
jjurgiel - 8 Wrzesień 2011, 15:34

Bania26 napisał/a:
Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą, być może przegrzał ci się któregoś razu silnik i szlak trafił uszczelkę.. niestety wada Cors D - brak czujników temperatury.. Patrzyłeś czy auto nie dymi tobie na biało jak rozgrzany jest silnik ?


przychylam się do zdania kolegi miałem dokładnie tak w innym aucie, a co do wskaźnika temperatury to co jakiś czas włączam tryb serwisowy na wyświetlaczu i obserwuję jak rośnie temperatura w czasie nagrzewania się silnika
generalnie stan uszczelki pod głowicą bardzo trudno jest ocenić bez zdejmowania głowicy, choć jest test zawartości spalin w płynie chłodniczym i tym testem można wstępnie zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę pod głowicą

Iwona - 8 Wrzesień 2011, 22:01

Ja też myślę, że musi chodzić o uszczelkę... Pójdę do innego mechanika i zobaczymy.
A jak się włącza tryb serwisowy na wyświetlaczu?
Pozdrawiam


jjurgiel napisał/a:
Bania26 napisał/a:
Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą, być może przegrzał ci się któregoś razu silnik i szlak trafił uszczelkę.. niestety wada Cors D - brak czujników temperatury.. Patrzyłeś czy auto nie dymi tobie na biało jak rozgrzany jest silnik ?


przychylam się do zdania kolegi miałem dokładnie tak w innym aucie, a co do wskaźnika temperatury to co jakiś czas włączam tryb serwisowy na wyświetlaczu i obserwuję jak rośnie temperatura w czasie nagrzewania się silnika
generalnie stan uszczelki pod głowicą bardzo trudno jest ocenić bez zdejmowania głowicy, choć jest test zawartości spalin w płynie chłodniczym i tym testem można wstępnie zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę pod głowicą

jjurgiel - 9 Wrzesień 2011, 17:40

Iwona napisał/a:
A jak się włącza tryb serwisowy na wyświetlaczu?


http://klubcorsa.pl/forum...d-vt2919,15.htm

Iwona - 10 Wrzesień 2011, 00:40

Dziękuję za cenne opinie. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie jestem umówiona z mechanikiem pod koniec przyszłego tygodnia. Czy do tego czasu można tym autem jeździć na niskich obrotach po mieście na zakupy choćby (zakładam oczywiście, że chodzi o uszczelkę)? Czy może się coś stać z nim, jeśli będę go zbytnio eksploatować? I tak właściwie na tej awarii zrobiłam już jakieś 250-300 km...
Pozdrawiam!

spidan - 10 Wrzesień 2011, 09:07

Jeśli jest podejrzenie uszczelki to lepiej zostawić auto w spokoju i nie eksploatować wogóle. Może dojść do wydmuchania uszczelki co może spowodować skrzywienie głowicy. Chyba lepiej wydać 100 zł na taxi niż później na remont plus zakup głowicy za minimum 500 zł.
mauro - 14 Wrzesień 2011, 22:43

A ja jedna uważam, że nagrzewnica w swojej CD miałem identyczny problem i rozszczelniła mi się nagrzewnica. Polecam zobaczyć czy tam nie cieknie. Niestety nagrzewnica w CD jest strasznie schowana i trzeba trochę od środka porozbierać, ale zawsze mniej roboty niż z uszczelką.
Pozdrawiam
Klejenie (jeżeli nie jest na gwarancji, bo moja była) plus robota w Łodzi to koszt 150 zł

reting1 - 7 Październik 2011, 09:11
Temat postu: Prawidlowy poziom.
Witam .Morze i ja się podepnę do tematu: dziś chciałem sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym ,niestety nie znalazłem kresek oznaczających min. i max (są tylko jakieś strzałki) mam akurat płyn na poziomie tego poziomego szwu ( miejsca sklejenia zbiorniczka) może to jest ten optymalny poziom? Bardzo byłbym wdzięczny za informację .TED
spidan - 7 Październik 2011, 09:16

Tak to jest właśnie to.
reting1 - 7 Październik 2011, 10:58

Dzięki za szybką informację .TED
arek1o3 - 7 Październik 2011, 21:06

tak apropopo to ile płynu chłodniczego wchodzi do układu chłodzenia, ponieważ czeka mnie wymiana w najbliższym czasie, chodzi mi o silnik 1.4


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group