To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Corsa D - Co kupić - benzyna 1.0/1,2 czy diesel 1,3 75KM?

patrycjanobis@wp.pl - 11 Marzec 2011, 10:36
Temat postu: Co kupić - benzyna 1.0/1,2 czy diesel 1,3 75KM?
Jestem nowa na tym forum.Więc tak: tydzień temu sprzedałam Ka.Chcę kupić corsę D tylko nie wiem który silnik?Autko z przeznaczenia do jazdy miejskiej i od czasu do czasu do wyskoczenia po za miasto.Który silniczek jest najbardziej ekonomiczny co do spalania,co po jakich przebiegach trzeba w nich wymieniać-to może nakieruje mnie na jakie przebiegi patrzeć.Autko będzie ściągane z niemiec tylko nie wiem co dokładnie mam powiedzieć co do wymogów silnikowych i przebiegowych osobie szukającej owego pojazdu.Może ktoś mi coś poradzi?Z góry dziekuję :cmok2:
Cz@rek - 11 Marzec 2011, 10:58

Zależy jakie trasy robisz jak np dojeżdżasz do pracy codziennie i robisz np w roku więcej niż te 10-15 tys to diesel będzie jak znalazł jeśli nie weź 1.2 nie jest bogiem prędkości ale to mało skomplikowany i tani w obsłudze silnik mi osobiście moje 1.2 spala tak od 6 do 7 zależnie jak nim jeżdżę poza tym benzynę uda się kupić młodszą lepiej wyposażona i z mniejszym przebiegiem niż analogicznego diesla. od silnika 1.0 radził bym trzymać się z daleka ten silnik nie udał się Oplowi.
patrycjanobis@wp.pl - 11 Marzec 2011, 11:11

Rocznie przejeżdżam nie całe 10tyś.Potrzebuję przede wszystkim autko do poruszania się do pracy,na jakieś zakupy i z powrotem do domu.Moje Ka paliło 8-9 więc :ojj: Paliwo co raz bardziej idzie w górę więc decydując się na corsę bo mi się szalenie podoba (jako drugie autko mamy vectrę combi 2007) więc chciała bym wybrać silniczek jak najbardziej ekonomiczny.Doradzono mi aby iść do salonu opla i spróbować się przejechać dieselkiem 1,3 75 i benzynką 1,2 i porównać czy są jakieś duże jak dla mnie różnice w jeździe.Wolę się tak czy siak podoradzać osób mających już te autka jak się sprawdzają w rzeczywistości.W wectrach przy ok.150tyś .przebiegu trzeba wymieniac pasek rozrzadu i takie tam.Czy przy corsach jest podobnie?Po jakim przebiegu trzeba go wymienić?
Bania26 - 11 Marzec 2011, 11:13

Nie wymienia się rozrządu, jest bezobsługowy, Corsa z 1.2 benzyną jest autem bezobsługowym, trzeba wymieniać jedynie filtry powietrza, paliwa, świece no i olej. Filtry i świece wymienia się co 60tys. Powiem tak - jak nie chcesz nic robić to kupuj benzynę 1.2, mam takiego, auto jest po prostu bezobsługowe i bezawaryjne, a części są tanie. Więcej na temat rozrządu ( jeśli zdarzy się awaria ) znajdziesz na forum.
patrycjanobis@wp.pl - 11 Marzec 2011, 11:35

Sorki.Zamiast pasek rozrządu w dieselkach napisałam rozrząd.Mój błąd.A w benzynkach droga jest ta wymiana tego filtra i tej reszty?Jakie to są koszta?Potem co ile się to wymienia?Co raz bardziej przemawia do mnie ten 1,2.Silniki diesla sa bardziej wytrzymałe ale naprawy jak by co sa potem dosyć kosztowne.
Bania26 - 11 Marzec 2011, 12:02

Filtr powietrza 30-40 zł paliwa coś koło 30zł, chodź dokładnie to nie wiem jak w Corsach D jest z tym filtrem paliwa, czy jest on taki sam jak w CC, to musi ktoś się wypowiedzieć kto wymieniał już go w CD, świece -1szt. coś koło 20zł, oleju mieści się 3 litry. Tak jak wcześniej pisałem świece wymienia się co 60tys. filtr powietrza 40-60 tys. w zależności od stopnia zabrudzenia, filtr paliwa 60 - 100 tys. Olej trzeba wymieniać systematycznie co roku lub co 30 tys. chodź najlepiej po przebiegu 15 - 20 tys. km, od jakości oleju zależy jak długo pożyje rozrząd... no i silnik.. aaa i jeszcze filtr oleju, a właściwie papierowy wkład - 20zł. Na prawdę koszty są niskie w użytkowaniu benzyny 1,2.
patrycjanobis@wp.pl - 11 Marzec 2011, 12:40

No,rzeczywiście nie jest tak źle.Chyba się skuszę na tę benzynkę :hurra: Dużo za nia przemawia. Chciała bym aby ktoś się jeszcze wypowiedział apropo wymian paska rozrządu i takich tam co jaki czas co się wymienia i ile to kosztuje itd.w dieselkach dla uspokojenia mej duszy że podejmuję dobrą decyzję.Autko będe szukać z początkiem kwietnia więc mam jeszcze ciut czasu aby się wszystkiego dokładnie dowiedzieć.Ma byc to samochodzik na przynajmniej 6lat więc decyzja musi paćś na ten odpowiedni :brawo:
Bania26 - 11 Marzec 2011, 12:56

Dieselki 1,3 podobnie jak 1,2 nie mają paska rozrządu tylko bezobsługowy łańcuch którego nie powinno się wymieniać z reguły dożywotnio.
patrycjanobis@wp.pl - 11 Marzec 2011, 13:01

Acha.Tak czy inaczej może ktoś mi napisze co się wymienia i po jakich przebiegach w dieselkach i ile to kosztuje.Będe bardzo wdzięczna.
AlqU - 11 Marzec 2011, 18:29

Co można w dieslu wymieniać? Oprócz oleju i filtrów tak jak kolega wyżej napisał, raczej w silniku nic nie ma do wymiany. Szczerze powiem, że jeżeli samochód ma się poruszać tylko w mieście, rzadko dłuższa trasa, to bierz benzynę. Diesel lubi się nagrzać, a do tego potrzeba dłuższej trasy zimą. 1200 benzynka w zupełności Ci wystarczy.
mauro - 11 Marzec 2011, 20:43

Moja 1,3 cdti bez filra cząsteczek jeździ tylko miasto około 10-15 km dziennie. Moje osobiste zdanie p zmianie benzyny na diesla nigdy więcej benzyny :) wiem że będzie na to krytyka, ale przy dobrym serwisie i odpowiedniej wymianie filtrów, silnik nie do zniszczenia ( firmie mamy CDTI i są nie do zarżnięcia), auto pali przy lekkiej nodze w mieście 5L ON więc takiego rezultatu nie osiągniesz na pewno w benzynie.
xxyy777e - 12 Marzec 2011, 06:08

Nikt nie napisał o tym, że te nasze wspaniałe silniki 1.3 CDTI to multijet FIATA. Poczytaj na forach teoretycznie są bezobsługowe, rozrząd łąńcuch. Tylko najczęściej przy większych przebiegach pada w rozrządzie napinacz łańcucha i teoretycznie w bezobsługowym silniku jesteś zmuszony do wymiany i tak rozrządu. W tym silniczku wymiana tego to konkretna kasa i nie każdy potrafi zrobić.

Tutaj masz spalanie w mieście diesla: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/20394

Jeśli ktoś pisze że pali 5 l/ ON to pisze bajki nie wiem jak taki wynik osiąga, to lepiej niż podaje w katalogu producent :) ) Chyba że w swoim mieście ma 2 ulice. Światła, klima, korki taki wynik jest nie osiągalny nawet dla smarta z silnikiem 800 cm3 CDI... bajkopisarze.

Bania26 - 12 Marzec 2011, 11:19

hehe nie wspominając o turbinach... a może lepiej wspomnieć ? bo to też droga rzecz :)
patrycjanobis@wp.pl - 12 Marzec 2011, 11:45

Raczej będe szukać benzynki 1,2 po przeczytaniu tych wszystkich postów.Ale jak się trafi dieselek 1,3 z fajnym wyposażeniem i w miarę z przebiegiem w podobnej cenie to nim z pewnością nie pogardzę .Ale raczej stawiam na benzyniaka.Może uda mi się jeszcze w tym tyg.wybrać się do opla i przejechać benzynką i zobaczymy jak to chodzi.Jak patrzyłam co do cen nowych to na starcie różnica między benzynką a dieselkiem to około 8-10tyś.więc myślę że łatwiej będzie znaleźć fajnego 2-3letniego 1,2 z fajnym wyposażeniem i nie dużym przebiegiem niż ON.Mam nadzieję że za około miesiąc czasu będe się mogła pochwalić nowym nabytkiem na forum :witat:
domage - 12 Marzec 2011, 15:20

patrycjanobis@wp.pl, witam koleżanke z Sosnowca :)
1.2 jedzie nawet nie źle, spokojnie na trasie utrzymuje 110km/h, spalanie na trasie w nocy wyszło mi 5.5 litra, normalnie w przedziale 6-7 na 100 km.Szukaj wersji 5cio drzwiowej, chyba że nie przeszkadza ci gimnastyka przy zapinaniu pasa, i wciąganie brzucha przy wychodzeniu z samochodu na parkingach.
Fiatowskiego diesl'a w życiu bym nie kupił. Za dużo problemów jest z tymi nowymi dieslami.

rake-r - 12 Marzec 2011, 19:44

Musisz jednak wziąć pod uwagę, że silniki 1.2 (80km) nie są ekonomiczne w mieście i jeżeli będziesz robić krótkie odcinki 5-10km, to ten silnik palić będzie 9-10 litrów przy spokojnej jeździe. Mam u siebie komputer, to widzę ile faktycznie jest. Pisanie, że jest to 6-7 litrów w mieście to bajki - mam samochód od nowości i wszystko jest całkowicie sprawne. Zresztą zajrzyj na stronę autocentrum i raporty spalania. Te silnika mało palą tylko w trasie lub w mieście po rozgrzaniu na dłuższych odcinkach i to przy spokojnej jeździe. Chyba, że myślisz o nowym silniku 1.2 (85km), który pod tym względem wygląda korzystniej.
AlqU - 12 Marzec 2011, 21:10

rake-r napisał/a:
9-10 litrów



No kolego wydaje mi się że przesadziłeś, nie wierz do końca w to co pokazuje komputer, on też ma prawo się pomylić :)


Wiadomo, jak się rusza spod świateł z piskiem opon, ciągnie do 5tys obr. - to wtedy pali dużo, ale przy spokojnej jeździe na pewno nie spali 10l. Tyle to nawet nie pali mój Golf 1.4 16v :)

rake-r - 12 Marzec 2011, 23:27

Nie przesadziłem z tym 9-10 litrów, komputer pokazuje prawidłowo bo sprawdzałem również niezależnie na zasadzie tankowania do pełna i przejechanego przebiegu. Biegi zmieniam nie wyżej niż 3 tys km i wcale nie cisnę. Te silniki niestety tyle palą i nawet gdy auto było na gwarancji byłem tym zdziwiony i przez długi czas wyjaśniałem ten temat z centralą Opla w Niemczech, po czy przyznali, że ten typ tak ma i w mieście tyle pali. Takie spalanie mam przy 100% czasu miasto i odcinki 5-10km - dojazd i powrót z pracy. Jak wyjadę w trasę i jadę spokojnie 100 km/h, to faktycznie pali mało jakieś 5.5 litra.

Spalanie podawane w instrukcji obsługi nijak się ma do rzeczywistych warunków. Te 9-10 litra to i tak dobry wynik, bo znam osoby z tym silnikiem, którym przy jeździe w mieście pali 12-13 litrów. Problem jest taki, że Corsa D jest ciężka i ten silnik nie radzi sobie z taką masą, dlatego po liftingu w zeszłym roku mocno zmodernizowali tę jednostkę.

xxyy777e - 13 Marzec 2011, 01:01

Kolego rake-r nie żartuj z tym spalaniem 12 litrów benzyny w silniczku 1.2. Jestem w szoku takie coś tyle pali ?
Służbowo pomykam C klasą 1.8 kompresor 140KM i ten silnik bierze mi 13 litrów benzyny w mieście.

AlqU - 13 Marzec 2011, 10:45

Kończmy z tym :ot:

Może i rzeczywiście CD jest ciężka i silnik ma ciężej, ale szczerze mówiąc prędzej uwierzyłbym w te 10l niż 12.

Życzmy koleżance szczęścia przy szukaniu Corsy. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group