To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Problemy z TIDem w Corsie B

czapoludek - 7 Listopad 2009, 15:49
Temat postu: TID - Corsa B, urwany...
Witajcie, mam problem z TID-em, wiem co jest przyczyną, że nie działa. Ale czy da się to naprawić? skleić lub podobne? URWAŁ się ten "plastikowy" łącznik z płytką... przedstawię to na zdjęciu, nie znam fachowej nazwy wiec wybaczcie... :wstyd: :wstyd:

http://img35.imageshack.us/img35/4003/tidpy.jpg

Czy czeka mnie wymiana na nowy???

MIXTERek - 7 Listopad 2009, 15:57

taśmę pewnie idzie wymienić ale nie wiem gdzie można taka dostać gdybyś mieszkał bliżej mógłbym Ci ja polutować bo się da... nauczyłem się tego jak pracowałem w serwisie z tel... a jak oddasz do serwisu pewnie z 30-50zł od Ciebie wezmą... nowy tzn używany na allegro widziałem za 70zl

btw. zrób fotkę dokładnie na element który został urwany może coś da się zrobić z tym samemu

Anonymous - 7 Listopad 2009, 17:34

Z tego co pamiętam, to nie jest jakaś zbytnio skomplikowana taśma (dość duże odległości pomiędzy poszczególnymi żyłami), więc bez problemu do polutowania.
dudu - 8 Listopad 2009, 23:18

Finos napisał/a:
Z tego co pamiętam, to nie jest jakaś zbytnio skomplikowana taśma (dość duże odległości pomiędzy poszczególnymi żyłami), więc bez problemu do polutowania.

jeśli ktoś miał styczność z podobnymi manewrami.
Pasta lutownicza, lutownica kolbowa i dobra cyna.
Najlepiej najpierw poćwiczyć. Np. w magnetowidach, odtwarzaczach DVD, CD, CD-romach, radiach na płyty, telefonach - są takie taśmy.
Uwaga - łatwo topi się ich izolacja a czasem nawet sama ich struktura ( pękają pod nadmierną temperaturą).
Dlatego wprawa jest wskazana, ale nie jest to rzecz trudna. Poprostu trzeba wiedzieć co sie robi.

czapoludek - 9 Listopad 2009, 12:44

No więc, tak jakby rozwiązałem swój problem z TID-em :uuu: polutowałem wg zaleceń :plff:
Po przekręceniu stacyjki ( bez zapłonu ) TID wyświetla temp, date i godzinę, po czym gaśnie... :uuu: a żeby dalej mi pokazywał to co chce (temp, data, h ) to trzeba go ręcznie uruchomić , tj. wcisnąć dowolny przycisk na TID-zie lub przekręcić światła do trybu postojowe lub mijania... :uuu: a żeby wyłączyć to trzeba wyłączyć światła na "0" :nocom2:

czy może to tak zostać???? :nocom:

piotrek16kb - 10 Listopad 2009, 17:24

Witam dzisiaj dostałem ten wyświetlacz z uciętymi kablami ktoś mi może powiedziec jak to sie podłacza i gdzie?? słyszałem ze do jakiejś kostki trzeba podpiąc te kable a kostke do radia wpiąc. I gdzie można ten czujnik kupic do temp. do tego TID-a czekam na pomoc pozdrawiam
Anonymous - 10 Listopad 2009, 17:28

http://www.klubcorsa.pl/t...rsa-b-vt157.htm
http://www.klubcorsa.pl/t...m?highlight=tid

piotrek16kb - 10 Listopad 2009, 17:45

Jeszcze chciałem dodac że mam radio JVC KD-R302 czy bedzie jakiś probem z podłączeniem TID-a do teog radia ?? przeczytałem te artykuły i nie wiem dalej jak podpiąc te kabelki do tej kostki a nastpenie gdzie to podłączyc czy może mi ktoś to jakos wytłumaczyc
Anonymous - 10 Listopad 2009, 17:48

Kolorów to nie pamiętam, które gdzie. A co do radia - nie podłączysz go pod Tida.
piotrek16kb - 10 Listopad 2009, 17:53

To czyli nie potrzebnie kupowałem tego TID-a?? a nie ma jakiegoś innego sposobu zeby podłączyc go ??
Anonymous - 10 Listopad 2009, 18:06

Tid będzie Ci pokazywał, godzinę, datę i temperaturę, natomiast funkcje wyświetlacza radia przejmuje ob tylko z kilkoma "firmowymi" radiami Opla.
piotrek16kb - 10 Listopad 2009, 19:52

I to wtedy też trzeba podpiąc te kable do radia czy gdzie indziej?? Jeszcze jak by mi ktoś powiedział jak to dokladnie zamontowac do tego radia jeśli mam wszystkie kable poucinane to byłbym wdzieczny. Bo z powyższych linków do niczego nie moge dojśc. Odrazu mówie że nie jestem jakimś elektrykiem :uuu:

[ Dodano: 11 Listopad 2009, 11:56 ]
to jak nikt nie miał podobnego problemu?? czekam nadal na odp. :ojh2:

dudu - 11 Listopad 2009, 14:22

piotrek16kb napisał/a:
Bo z powyższych linków do niczego nie moge dojśc. Odrazu mówie że nie jestem jakimś elektrykiem

patrzysz na złącze TID'a, który pin za co odpowiada. Później ciągniesz od odpowiedniego pinu kable do odpowiedniego miejsca.
Czyli np.: pin 1 to 12V z aku (czerwony) - czyli podpinasz sie do przewodu, gdzie ciągle jest 12V.
Pin 2 - czujnik temp. -czyli jeden kabel od czujnika tu podpinasz
pin 3 - masa - chyba tego nie musze tłumaczyć
pin 4 - czujnik temp - drugi kabel od czujnika tu podłaczasz
pin 5 - 12V ze stacyjki - czyli podpinasz się pod kabel, gdzie jest 12V po przekeceniu stacyjki

itd...
rozumiesz??
tu masz rozpiske pinów:
http://www.fotosik.pl/sho...690d5ca1752245e
a tu na dole strony jak te piny są umieszczone:
http://www.fotosik.pl/sho...520c3dcf8c6d91f

Od razu zadasz pytanie: a co z pinami 8, 10, 11 i 12??
odpowiem, że nie wiem.... Nie znam się na elektromechanice. Ale podejżewam, że albo będziesz musiał się podpiąć pod komputer, albo pod szyne danych...

[ Dodano: 11 Listopad 2009, 14:26 ]
http://img377.imageshack.us/img377/5489/21or.png
to ci troche pomoże

Anonymous - 11 Listopad 2009, 14:27

piny 8, 10, 11 służą do przesyłania informacji z radia i są poprowadzone do części C kostki ISO przy radiu, ale ponieważ ty nie masz radia które współpracuje z Tidem to możesz je "olać". To samo dotyczy pinu 12 - ta funkcja tez jest ci zbędna, bo prędkość na Tidzie można wyświetlić tylko jako wynik statyczny i przez chwile, nikt z tego nie korzysta.
dudu - 11 Listopad 2009, 14:31

O widzisz, czyli wszystko już wiesz..... Finos wytłumaczył reszte. Jak teraz nie wiesz co zrobić, to naprawde nie masz pojęcia w "kabelkologii"
piotrek16kb - 11 Listopad 2009, 16:31

No dudu troche mi rozjaśniłeś sprawe to czyli nie musze jakis kostek iso kupowac tylko ciągne te kable tak jak mówisz?? a te 12v z akumulutora może byc podpięte do gniazdka zapalniczki?? i jak dostac sie do tego kabla od stacyjki ?? i ostanie pytanie to gdzie moge kupic ten czujnik do temp.?? Też czytałem ze niby może byc jakiś termistor NTC o rezystencji w pobliżu 0 stopni około 15 kilomolów??
Anonymous - 11 Listopad 2009, 16:53

Musisz sprawdzić czy 12V na zapalnice masz stałe czy dopiero po przekręceniu kluczyka. Jeśli masz stałe to tak, natomiast +12V z stacyjki to takie które pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka, poszukaj takiego kabla przy kostce od radia, powinien tam być.

Co do czujnika; oryginalny: allegro albo sklep opla.
Termistor - sklep elektroniczny.

I termistor i oryginalny ma dwa wyprowadzenia, i je musisz podłączyć pod kable do TIDa, obojętnie który do którego.

piotrek16kb - 11 Listopad 2009, 17:10

http://www.opel-shop.pl/p...products_id=623
to jest taki czujnik ??a ten termistor może byc czy lepiej ten czujnik i czy jest jakaś duża róznica miedzy nimi ??

Anonymous - 11 Listopad 2009, 17:16

Dokładnie ten. A różnica jest w cenie bo termistor kosztuje 1-1,5zł. A ten czujnik to tak naprawdę termistor zalany plastikiem.
piotrek16kb - 11 Listopad 2009, 17:21

To chyba jutro pojade popatrzyc za tym termistorem w elektrycznym. A od tego juz idą kable czy trzeba jeszcze je przylutowac ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group