To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Problemy z TIDem w Corsie B

refugees - 28 Czerwiec 2010, 00:03
Temat postu: Problem z TID
Witam, szukałem tego tematu i znalazłem dwa podobne ale nie takie same jak mój, więc problem ma się następująco, od tygodnia gdzieś zauważyłem, że (nie zawsze) czasami jak włączam auto, to mam godzinę 00 i datę 01.01.92. Ustawiam z powrotem, i jest okej przez pewien czas, nie ma ustalonego czasu, bo czasami mi się w ten sam dzień zrobi, a czasami stoi auto dwa trzy dni i jest okej. Aku kupowałem z pół roku temu firmy centra, próbowałem już nawet taki manewr że wyłączałem radio i światła z pół km od domu, ale to nie miało znaczenia. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Anonymous - 28 Czerwiec 2010, 00:12

Podstawa to sprawdź luty na kostce TIDa. Może tam coś nie styka i co jakiś czas TID się resetuje z powodu braku napięcia.
Dodatkowo sprawdź napięcia:
http://www.klubcorsa.pl/t...-b-vt518,29.htm

SlaVo - 28 Czerwiec 2010, 22:51

Finos napisał/a:
Podstawa to sprawdź luty na kostce TIDa. Może tam coś nie styka i co jakiś czas TID się resetuje z powodu braku napięcia.
Dodatkowo sprawdź napięcia:
http://www.klubcorsa.pl/t...-b-vt518,29.htm


miałem to samo :) przylutować luty na kostce tida i gitara chodzi jak należy, u mnie się luty utleniły i się kostka ruszała cała i też mi się resetowało bo stałego styku nie było i nie miało napięcia stałego 12V+, a jak nie masz lutownicy to idziesz do jakiegoś serwisu rtv-sat bądź elektronika i ci zlutują za 2 piwa i po kłopocie.

- Wolf! - - 27 Grudzień 2010, 12:05

Panowie czy była by możliwość sprawdzenia TID'a bez montowania go w Corsie...
Kupiłem go dzisiaj na szrocie okazyjnie (na razie na wymówienie), a nie bardzo mam go jak w corsie sprawdzić bo samochód stoi za domem, przykryty pokrowcem samochodowym i w dodatku zawalona do połowy śniegiem :/
(TID w corsie po zakupie samochodu działał może z miesiąc, później zaczęły się tracić cyferki... Poprawiałem luty , i.t.p. ale nic nie pomogło)...

dudu - 27 Grudzień 2010, 12:52

pewnie, że można.
http://www.fotosik.pl/sho...690d5ca1752245e
tu masz rozpiske pinów.
Podłączasz plus na pin 1 i po wciśnięciu pszycisku na tidzie powinien sie zapalić.
Po podaniu dodatkowego plusa na pin 5 powinien sam się zapalić.

przy takim podłączeniu możesz tylko ustawić datę i godzinę. Nic poza tym. Możesz pokusić się o podłączenie termistora ntc pod piny czujnika, lub nawet lepiej: opornik między piny czujnika o wartości 5 k ohm i powinno pokazywać 25 stopni

Anonymous - 27 Grudzień 2010, 12:53

Podpinasz masę i +12V pod piny 1 i 3 zgodnie z http://www.fotosik.pl/sho...690d5ca1752245e i powinien dać się uruchomić tryb testowy, opisany na pierwszej stronie tego tematu. Oczywiście nie uzyskasz żadnych prawdziwych informacji, jednak sprawdzisz działanie wyświetlacza.
grizzly - 7 Lipiec 2015, 21:41

Odświeżam temat.
Przeczytałem :czytam: już kilka tematów o problemie z TID, ale nic konkretnego, dlatego zadaję to pytanie:
TID działa idealnie gdy mam światła wyłączone, jeśli przekręcam włącznik świateł na postojowe lub mijania to TID gaśnie.
Po przeczytaniu kilku tematów sprawdziłem :
1) pod włącznikiem świateł nie mam potencjometru do rozjaśniania TID
2) metodą 2 przycisków sprawdziłem ewentualne kody błędów TID - brak błędów
3) gdy radio jest włączone czy wyłączone TID tak samo reaguje tzn. bez świateł działa / na włączonych światłach nie działa
4) szukałem postu forumowicza dudu na temat problemu z kostką i stykami, ale nic nie znalazłem

Prośba o info jaka jest przyczyna tego problemu z TID ? i jak samemu naprawić ( nie jestem elektrykiem :) )

mariusz6793 - 8 Lipiec 2015, 17:44

Masz uszkodzony tranzystor FZT753.
To taki mały czarny bajerek koło żarówek.
Koszt wymiany to jakieś 1,5zł pod warunkiem, że taki dokupisz i przylutujesz.
Odpadł auto, zapał światła i walnij w TIDa - czasem to pomagało u mnie, ale nie na długo ;)

xmaslakx - 9 Lipiec 2015, 22:56

A gdy dołożymy do tego nie zapamiętywanie godziny i daty? To też ten tranzystor jest za to odpowiedzialny?
mariusz6793 - 10 Lipiec 2015, 01:33

Jak oprócz głupiejącego podświetlenia masz problemy z zapamiętywaniem daty i godziny to może się okazać, że masz zimne luty gdzieś w gnieździe na wtyczkę od TIDa.
Zdemontuj dziada, przelutuj gniazdo i zobacz jak ten FZT753 wygląda, może też ma zimnego luta lub jest spalony.
Tak w ciemno ciężko coś wywnioskować - jak nie rozbierzesz to nie będziesz miał 100% pewności.
Kratki nawiewu max na dół, potem podważasz śrubokrętem żeby poszły jeszcze niżej.
Następnie przez powstałe szczeliny wykręcasz dwie śrubki, podnosisz TIDa, odpinasz kostkę i oglądasz/naprawiasz.

grizzly - 13 Lipiec 2015, 17:43

W moim TID temp i godz są ok przez cały czas,jedyny problem to przy światłach wyłącza się TID :-(
W takim razie zdemontuje TID, następnie sprawdzę ten tranzystor FZT753 i dam znac czy to było problemem.

grizzly - 2 Październik 2016, 16:36

grizzly napisał/a:
W moim TID temp i godz są ok przez cały czas,jedyny problem to przy światłach wyłącza się TID :-(
W takim razie zdemontuje TID, następnie sprawdzę ten tranzystor FZT753 i dam znac czy to było problemem.


:bry:
Lepiej późno niż wcale
Obecnie DELCO 500 z TID współpracuje idealnie / włącznik świateł z TID również poprawnie działa ;)
Problem rozwiązany :puchar: , wystarczyło wyciągnąć TID rozebrać, przeczyścić złącza, styki poskładać i po problemie ! :okk:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group