To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Sprzęgło czy wtryski ?

bartoszz - 18 Styczeń 2011, 16:24
Temat postu: Sprzęgło czy wtryski ?
Witam
to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość :)
Otóż mam od pół roku Corse C 1,3 cdti 2003 i nie jestem z niej zadowolony....
jakieś 5 dni temu zaczęło coś stukać.. myślałem że to sprzęgło o którym wiem że jest do wymiany(jednak nie było to aż tak pilne a nie mam kasy za bardzo) jednak stukanie jest tylko wtedy gdy auto jedzie bez dodawania gazu oraz na wolnych obrotach i w momencie wciskania sprzęgła...(po wciśnięciu jest normalnie) Auto jakieś 2 miesiące temu było u mechanika który czyścił wtryski i mówił że były strasznie brudne ( auto odpalało i gasło i zero przyśpieszenia po czyszczeniu było o wiele lepiej. ) Zdarzyło się komuś coś podobnego ? stukanie w jednych odstępach czasowych z tym że z różnym poziomem hałasu..( zależy od biegu, prędkości, obrotów)

proszę o pomoc !

Cz@rek - 18 Styczeń 2011, 18:27

Najprawdopodobnie to sprzęgło jezeli stuki milka przy wciśniętym sprzęgle a z tego co czytałem to prawdopodobnie pada ci koło dwumasowe a przy zapalaniu i gaszeniu auta odczuwasz jakieś większe wibracje bo jeżeli tak to jest to dwumasa
bartoszz - 18 Styczeń 2011, 20:33

Przy odpalaniu wibracji nie czuje... odpala się tak samo zawsze czyli dość długi zapłon..
Właśnie znajomy mechanik uprzedził że to będzie prędzej czy później do wymiany ale są to spore koszty... a chciałem się upewnić czy trzeba przygotować się na wydatek koło 2 tys.

a jeśli już rozpocząłem wątek czy w waszych corsach też jest taki problem aby ruszyć z niskich obrotów na zimnym silniku ? a zwłaszcza tyłem...

Jakub.S - 21 Styczeń 2011, 20:28

Przygotuj się na wymianę całego sprzęgła. Moim zdaniem nie opłacalne jest wymienianie np. samego koła dwumasowego jeśli pozostałe elementy nie były nigdy wymieniane.
Koszt całego sprzęgła (koło, tarcza, docisk i wysprzęglik) LUK'a to wydatek rzędu 2600zł.

Miałem identyczne objawy jak Ty w swojej Corsie. Niestety tydzień temu skończyło się na trzech mocniejszych stukach i zerwało frez na tarczy sprzęgła.
Spowodował to bardzo duży luz na kole dwumasowym.

Co do pytania o trudności z ruszaniem na zimnym silniku to takie u mnie nie występowały.
Przypuszczam, że zaczyna Ci ślizgać sprzęgło. Chyba, że masz problem z wrzuceniem biegu bo taki objaw też u mnie występował i był powodem zapowietrzającego się co chwilę sprzęgła.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group